Tips, ervaringen & aanraders #2

N. heeft dat ook vaak als ze een oorontsteking heeft en dat heeft ze best regelmatig. Super irritant, want het is ook vrij pijnlijk. Na 2 a 3 dagen knapt hier dan vaak de boel open en komt er allemaal “shit” uit haar oor en gaat het weer de goede kant op.
Ben je al bij de huisarts geweest? Ze kunnen eventueel een antibiotica kuur doen, maar dat doet onze huisarts liever niet, alleen als er echt veel ongemak is en ze niet meer wil drinken. Hebben we 1 keer gehad, toen was het na 1 dag antibiotica al zoveel beter haha.
Verder gewoon zetpillen geven, dat drukt de koorts wat en verzacht vooral ook de pijn. Dat is meestal het advies van onze huisarts in ieder geval.

Bij kindjes zegt de hoogte van de koorts niet zoveel. Zij hebben veel sneller hoge koorts dan volwassenen.
Bij de meeste kinderen zie je dat de klachten na 3 dagen verbeteren. Gebeurd dat niet is dat een reden om je huisarts te bellen. Ook als je kind erg ziek is (niet goed wil drinken of suf bijv.). Ook een dubbelzijdige oorontsteking onder de 2 jaar is een reden voor de huisarts, want dan is er een indicatie voor antibiotica. Tot die tijd goed neusspray (zo zet je de buis van Eustachius open en kan alle prut in het middenoor er via die kant uit, waardoor er minder druk, dus pijn, op het trommelvlies komt) en paracetamol.

@Puck @Cactuss thanks voor jullie antwoorden! ik ben gezegend met een kind wat eigenlijk nooit ziek is dus ik maak me wellicht ook te snel zorgen. Dit is de derde dag en we zijn gister bij de huisarts geweest.Wat ik vooral vreemd vind is dat het erger lijkt te worden i.p.v.beter en dat ze ook niet echt verkouden lijkt te zijn. Daarnaast zie ik haar ook naar beide oortjes grijpen…
Ik kijk het vandaag nog aan anders morgen maar weer de huisarts bellen.

2 likes

Is dit gewoon een muggenbult? Je ziet het niet goed op de foto naar het is een flinke bult. Ze heeft er ook één op haar been en vier kleinere op haar voorhoofd. Het jeukt heel erg, ga zo even naar de drogist voor een zalfje. Iemand nog tips welke goed werkt tegen jeuk?

foto


(let niet op de blauwe stempels :sweat_smile:)

Mijn baby niest al vanaf haar geboorte een aantal keer per dag. De kinderarts in het ziekenhuis zei na de bevalling dat dat normaal was door slijm in het neusje, maar dat is er na 11 weken wel uit neem ik aan :roll_eyes:.
Ze is niet perse verkouden, zou dit kunnen wijzen op een allergie (katten, huisstofmijt…) of is het gewoon onschuldig? Ik ga het over 2 weken vragen als we op het CB zijn, maar benieuwd of iemand dit herkent.

Spuugt ze ook veel? Daardoor wordt er hier ook flink wat afgeniest.

1 like

Het ziet er wel een beetje anders uit dan op die foto’s van waterwratjes!

andere foto's

Hier zie je de zwelling wat beter


Ik zie nu door de flits ook een kleine rode kring erboven, doet me denken aan een huidschimmel. Maar misschien komt het ook van het krabben… Even in de gaten houden.

Haar voorhoofd, even gauw een foto gemaakt terwijl ze ligt te slapen haha dus niet een hele duidelijke foto

Wat denk jij?

Hier zeiden ze dat het niks ernstigs is en dat het komt doordat kindjes nog geen neusharen hebben. Dan komt de stof etc sneller via de neus binnen. :grin:

1 like

Je vroeg het niet aan mij, maar ik denk dat je de foto’s het best even aan de huisarts kan laten zien :wink:
De eerste foto die je post lijkt wel wat vocht in te zitten, en op haar voorhoofd (die bultjes bij elkaar) vind ik het er ook een beetje uitzien als huidschimmel, wat je zelf al zei.
Ben geen dermamatoloog (credits naar @Adje s vriend voor deze naam), maar vind het er niet als muggenbulten uitzien.

Toch wel he? Ik wilde de huisarts nu niet belasten met ‘kleine’ dingen maar ik vind het er ook raar uitzien (en heb zelf ook nog geen mug gezien in huis trouwens). Ik ga ze even bellen om te overleggen, thanks.

Ja, zou ik doen hoor! Ben je toch even gerustgesteld. Daar is de huisarts gewoon voor, ook in deze tijden. Waarschijnlijk kan het wel op afstand, dan hoef je ook niet langs. Hopelijk heeft ze er niet teveel last / jeuk van!

1 like

@Fredje ze spuugt eigenlijk bijna nooit gelukkig :grinning: @Mhysa @DahliaDavin thanks ben weer gerustgesteld, was al bang dat straks de kat weg moest

@Fredje @Mhysa dank jullie wel! Jullie hebben helemaal gelijk. Heb gebeld en kon de foto’s via e-mail sturen. Krijg vanmiddag reactie van de huisarts :blush:

4 likes

Ja vond het ook goed verzonnen van mijn vriend. Mijn kleine heeft zo vaak uitslag, loop dat vaak heel wat uren Google uit te spelen.

Ik heb net zoals de rest ook geen passend antwoord, maar weet eigenlijk wel zeker dat het geen muggenbult is. Ziet er op de kleintjes toch echt anders uit. Even laten checken inderdaad! @Grey

1 like

Tip: Woeste Willem is dit jaar het boek van ‘Geef een Prentenboek Cadeau’, is voor E2,50 te koop (eerdere jaren was het o.a. Kikker, Raad eens hoeveel ik van je hou, de gruffalo).

En voor kindjes met andere taal-achtergronden hebben ze het zelfs in andere talen en dialecten ingesproken:
https://prentenboekeninalletalen.nl/boeken/woeste-willem/

14 likes

Ja deze is zo leuk!! :smiling_face_with_three_hearts:

Volgens mij niezen baby’s ook veel omdat ze nog geen neushaartjes hebben !

2 likes

Even een update: de huisarts vond het toch wel insectenbeten lijken en heeft een crème voorgeschreven, die gaat m’n vriend zo halen.

8 likes

Hou op hoor, ik zou sowieso zn neus er af knippen :joy:

4 likes

Ik heb de Stokke stoel met zitverkleiner, maar mag je baby daar pas in als hij/zij zelf kan zitten? Of vanaf 6 maanden zoals op de website staat? Wat doen jullie?