Tips, ervaringen & aanraders #2

Ja precies! Ik las over veilig samen slapen en dat die zijkant dan dicht moet, dan kun je hem om te voeden open doen. Ik weet niet of dit bij andere cosleepers wel makkelijk gaat in het donker maar bij deze dus niet dus daar gaat het hele cosleep principe. Best wel balen! En ik vind het ook best een lomp ding met die schuine poot :see_no_evil:

1 like

Ik heb hem zojuist gehaald bij de boekhandel! Cadeautje van baby voor papaā€™s verjaardag binnenkort, kan hij verhaaltjes verzinnen (hij houdt niet van lezen)

2 likes

Onze co sleeper staat gewoon open. Hij staat toch direct tegen het bed aan en als ze slaapt dan beweegt ze niet. En ze rolt toch nog niet :sweat_smile:

3 likes

Ik heb ze van Zeeman. Ben er tevreden over.

Wij hebben de co-sleeper inderdaad ook gewoon open om precies dezelfde reden. Daarnaast komt de topper van onze boxspring nog boven t randje van de co-sleeper uit. Dus zelfs al zou ze midden in de nacht opeens besluiten te gaan rollen en zitten dan nog kan ze nergens naartoe. :joy:

5 likes

Ik had ook cosleeper van Banini. Idd niet meest praktische maar vond het toch wel fijn. Had flap gewoon open, hij bewoog de eerste weken toch niet in zā€™n slaap en ik vond het heel fijn dat ik dan mā€™n hand op zā€™n buikje kon leggen etc.

Qua voeden had het niet per se meerwaarde omdat ik hem er toch uit ging halen om zā€™n luier te verschonen.

4 likes

Ik heb bij de Hema deze gekocht:

Heel zacht soepel stofje en lekker dun en valt precies over de buik (al houdt het niet over). Je kijkt er wel doorheen beetje maar is toch zwart.
En deze badjas, ook heel fijne stof en met een extra strikje in de taille zodat hij mooi dicht blijft zitten:

En dan nog katoenen hipsters en bamboe topjes ipv die nare voedingsbehas, alles voor de prijs van de helft van Maschas bevaljurk geloof ik. Ik heb geen aandelen naar aan mij zal het ook niet liggen als ze failliet gaan

3 likes

@Zitzak De airco is er eindelijk. Hij is compact, maar koelt wel goed. Hij maakt een hoop geluid, maar met de slaapkamerdeur dicht hoor je het beneden niet. Wij zijn er dus tevreden mee.

1 like

Oh top, fijn dat je er nog aan dacht!
Maakt hij te veel geluid om bij te slapen denk je? Bij ons wordt het boven zo warm dat het denk ik niet voldoende is om alleen te koelen voor we naar bed gaan.

Die van ons had geen zijkant :grimacing: de eerste weken bewoog de baby toch niet en ik sliep oppervlakkig genoeg om niks geks te doen. Dus het kan opzich prima zonder!

1 like

Oh welke airco hebben jullie? Dat heb ik even gemist. Bij ons wordt het ook veeet warm en twijfel nog tussen rolluik en airco :thinking:

T van 13 maanden is bij het naar bed gaan 's avonds ineens ontzettend bang van de 2 pluchen dierenkoppen aan de muur (die er altijd al gehangen hebben overigens).

Heb ze nu weggehaald, maar wil hem eigenlijk wel leren dat ze niet eng zijn (en ik vind ze te leuk om niet op te hangen :speak_no_evil:). Ik dacht er aan om ze morgen tevoorschijn te halen tijdens het spelen zodat hij ziet dat het knuffels zijn, en ze dan 's avonds samen op te hangen. Maar heb geen idee of dat een goede aanpak is. Iemand anders ideeƫn of ervaringen met zoiets?

@Zitzak Ja, daar maakt hij te veel herrie voor. Tenzij je overal doorheen slaapt. Denk wel dat het voor kinderen fijne white noise is. Mā€™n man vond niet dat hij heel goed koelde, trouwens. Hij staat nu op onze kamer, die is op het zuiden. Ik zal je op de hoogte houden.

We hebben een Fuave/Fuava. Beste koop van Coolblue. En dan die van 26m2. Hij was vorige week ā‚¬379,-

Edit: deze dus https://www.coolblue.nl/product/855249/fuave-acb07k01.html

2 likes

Even een geluksmomentje delen hoor: L. slaapt al 2 nachten door.
En vandaag gewoon zonder huilen :astonished: Ik weet niet wat ik mee maak!
Na zo veel pittige nachten met heel veel huilen door op de buik rollen, tandjes pijn en griep en een sprongetjeā€¦lijkt er licht aan het einde van de tunnel te zijn. :grin:

21 likes

Fijn! Dan word je helemaal raar wakker he, huh is het al ochtend ?! :joy: Hoop dat ze vol blijft houden!

1 like

Aah getver haha. Ik heb eigenlijk geen zin in zoā€™n heel slang-unitding uit je raam enzo, maar goed, misschien wel beter dan :persevere: de zon staat echt vanaf 13u al op de kinderkamer. Brb even mā€™n geldboom zoeken

Jaaa deze! Mijn favoriet ook in en na de kraamtijd. Geef er nu ik dit typ Bv in :slight_smile:

2 likes

Je hebt van die speciale dingen die je er tussen kan doen, soort stof die je op het kozijn en raam plakt met een gat voor de slang. Heeft een vriendin van mij die op de bovenste verdieling met plat dak woont, maar ondanks dat zij klein woont (studio) vind ik het daarbinnen niet te doen zodra het 24 graden of warmer is buiten. Ligt wellicht ook aan dat de mobiele airco bij der ouders vandaan komt en al jaren oud is. Het maakt wel verschil hoor, daar niet van. Maar nog steeds plakkerig en heet.

1 like

Wij hebben 3 mobiele aircoā€™s :flushed:. We slapen direct onder het schuine dak en hebben ze als het echt heel heet is, de hele dag aan tot we naar bed gaan. Het blijft idd warm omdat het huis gewoon opgewarmd is, dat krijg je er niet meer uit. Hier maakt t zo wel een graad of 5 verschil (ok, dan wordt t 25 ipv 30 :grimacing:).

2 likes

Mā€™n baby van 11 maanden heeft voor het eerst een oorontsteking en ze heeft nu al 2/3 dagen koorts (39 graden). Ook toen ik haar net uit bed haalde had ze al 39,2. Is dat normaal? En hoe lang duurde het bij jullie gemiddeld? Hoorde nl dat koorts in de ochtend juist nog niet zo hoog is en in de loop van de dat verder gaat oplopen. Beetje bezorgd nu :sweat_smile: