Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik had een lang slaapshirt aan, zodat ik voor mijn gevoel niet helemaal in mijn blote kont rondliep in het zkh.
Ging gewoon helemaal omhoog toen ze op mij werd gelegd. Ik had al een voedingsbh aan dus was makkelijk met proberen te drinken.
Wat je ook aantrekt neem een donkere kleur ivm bloed.
Ik had er ook nog een hemd onder, echt super warm.

1 like

Ik ging kapot van de warmte, dus heb inderdaad alles uitgetrokken. Kijken ze ook niet raar van op, hoor. Had een lang hemdje meegenomen, maar die heb ik niet meer aangehad bij de bevalling.

1 like

Verschilt per persoon, ik ben uiteindelijk naakt bevallen (vanuit bad naar bed). Daarna had ik hele koude voeten en wilde ik sokken aan :joy:

Ik had deze mee naar het ziekenhuis in een andere kleur; https://www.hunkemoller.nl/slipdress-modal-lace-roze-167000.html . Na de bevalling toen we naar de andere kamer gingen aangedaan, lekker zacht en stretchy en makkelijk omlaag te doen voor borstvoeding eventueel. Verder vond ik dit soort nachthemden heel fijn https://www.hunkemoller.nl/nachthemd-menshirt-jersey-blauw-167015.html vanwege de knoopjes en ook lekker lang en los. Heb je ook met korte mouwen.

1 like

Ik was grotendeels naakt maar moest van huis naar het ziekenhuis dus had toch een t-shirt aan. Toen ze geboren was heb ik meteen gevraagd of ze mā€™n shirt uit wilden trekken, vond dat zo in de weg zitten haha!

Ik had deze gekocht: Zwangerschaps/voedings nachthemd . Heb hem tijdens het bevallen zelf uiteindelijk niet aangehad, lag alleen in een voedingsbeha want warm. Maar heb deze daarna wel aangetrokken en was ideaal, de knoopjes kunnen tot je navel open. En maar ā‚¬12. Ze hebben hem in meerdere kleuren en modellen.

1 like

Ik had een lange pyjama blouse met knoopjes gekocht want dat leek me handig. Uiteindelijk had ik een joggingbroek en shirt en sokken van mn vriend aan en tijdens het persen alles behalve de sokken uitgedaan :joy:
Maar daarna had ik wel een mooie schone pyjama blouse! Van de Hema.
Die ā€œbevaljurkā€ van mascha klinkt trouwens ook wel prettig. En ik vind bamboo een fijne zachte stof maar was te gierig :woman_shrugging:

1 like

Waddup met de co-sleeper? Wij hebben het klaarstaan maar ik heb er nog geen goed gevoel bij

Oooh die ziet er ook chill uit! Ik sla deze evne op :hugs:Jij hebt in het begin ook borstvoeding gegeven toch? Gingen de knoopjes daar ver genoeg voor open (heb in het begin ervaren als het allemaal nog wat zoeken is qua houdingen en handigheid dat sommige dingen ondanks knoopjes toch niet ver genoeg open gingen).

1 like

Niks haha. Ik ben naakt bevallen. Voor daarna had ik goedkope lange hemden van de zeeman gehaald. Die heb ik simpelweg opengeknipt tot net onder mā€™n borst om makkelijk te kunnen voeden.
Vond het zonde daar veel geld aan uit te gevenā€¦ want de kans dat het onder t bloed komt (vloeiennnnn) is toch wel aanwezig :see_no_evil:

1 like

Oe deze ziet er wel comfy uit inderdaad!

Thanks ook voor alle andere adviezen. Veel naakt dus haha, zal bij mij ook wel zo zijn ā€“ want hoogzomer. Maar dan heb ik deze voor ervoor/erna. Thanks!

Hahaha ja, zo stom dat ik daarin getrapt benā€¦

2 likes

Ik had een heel duur, mooi bevaljurkje gekocht. Ik had me er helemaal in verdiept, eindeloos webshops bezocht en deze moest het worden! Uiteindelijk ging het allemaal razendsnel en ben ik thuis bevallen ipv het ziekenhuis en zat dat hemd nog ergens onderin mā€™n ziekenhuiskoffertje en ben ik in een doodgewoon zwart hemdje bevallen. Tussen het persen door riep ik nog ergens dat ik dat jurkje niet aanhad. Vroeg de verloskundige nog heel lief of ze het even moest pakken, haha, nou naar omkleden stond mā€™n hoofd op dat moment ook niet meer.

Dat hemd ging prima omhoog voor huid-op-huid en borstvoeding. En dat het kort was zodat ik in mā€™n blote kont zat maakte me op dat moment ook niet meer uit, want de verloskundige moest toch in dat gebied zijn ;)!

Dus lang verhaal kort, hier maakte het allemaal niet uit wat ik aanhad!

3 likes

Jazeker! Ideaal dat ding. En deze is misschien nog wel fijner Zwangerschaps/voedings nachthemd met drukknopen
want die heeft drukknopen! Shop ze!

2 likes

Ik had een pyjama dress shirt met knopen van hals tot onder. Maar had uiteindelijk een t shirt aan het eerste gedeelte van de bevalling, daarna volgens mij iets van een ziekenhuis hemd en dikke sokken. Ik ben sowieso best onzeker over mijn lichaam, maar het boeide mij al snel niet meer. Ik heb dat hemd na de bevalling aangedaan, makkelijk voor controles en aanleggenā€¦maar ik zweette me kapot en had liever iets luchtigers gehad.

Ik heb luiers etc. bij Kruidvat besteld en nu heb ik een mail gehad dat de bestelling is verzonden en vandaag op te halen is. Kan ik met deze mail het ophalen of moet ik nog een andere mail krijgen?

Je krijgt nog een mail dat je bestelling klaar ligt met een afhaalbewijs. Maar misschien is het er al wel, je kan altijd even bellen.

1 like

Die van ons heeft een afwijkende maat wat lastig is met een hoeslaken, ledikant is te groot en wieg is te klein. En ik snap het principe niet helemaal, want om veilig te slapen moet die tussenflap dicht blijven en hij is niet in 1 beweging open te ritsen waardoor het sneller is uit bed te gaan en haar eruit te tillen. Daarbij snap ik niet hoe je je bed uit moet komen als de cosleeper tegen je bed aan staat dan kun je pas ergens bij je voeteneind het bed uit. Misschien ligt het aan mij hoor maar als ik opnieuw had mogen kiezen met de kennis die ik nu heb was ik 100% voor een wiegje gegaan! Over die wij hebben las ik ook dat het niet helemaal veilig is omdat hij van stof isā€¦ dus ik denk dat wij hem snel weg gaan doen.

Maar jullie hebben er dus ook niet zoā€™n goed gevoel bij?

1 like

Thanks! Ga ik dat even doen.

Ja ik denk dat we dezelfde hebben. Hij staat klaar ik moet nog bevallen maar loop nu te klooien met de lakentjes voor erin en inderdaad hoe die zijkant snel open te maken en me afvragen waarom je die zijkant niet juist open kunt laten staan? Ik ben in de war en betlst wel geĆ«rgerd. Eens kijken hoe het eruit ziet als de klossen er ook nog zijnā€¦

1 like

Heeft iemand tips voor fijne boxertjes die strak zitten? Mijn zoontje is erg gevoelig als het gaat om kleding en is de hele dag bezig met zijn boxers tussen zā€™n billen vandaan vissen. :upside_down_face: Hij draagt nu Hema maat 98/104 en die zitten dus niet goed. Van de week een paar 92 gehaald van de Hennes en die zitten goed, dus denk dat hij gewoon een maat kleiner moet voor ondergoed. Maar vind de kwaliteit van die van de hennes weer niet zo.