Tips, ervaringen & aanraders #2

Welke zonnebrand gebruiken jullie?

Ik had Kruidvat eigen merk baby 50+, maar deze geeft erg veel vlekken. Ik weet dat nivea anti-vlekken zonnebrand had (met zo’n sticker), maar die stickers zitten nu nergens meer op…

Garnier kids. Geen idee of het vlekt.

Struggle nu vooral met hapjes vlekken eruit krijgen. Gewoon wassen helpt niet. Hopelijk doet ossengalzeep nog iets.

Same! Tomatensaus vlekken, avocado vlekken, krijg ze er niet meer uit.
Ik heb inmiddels ook vloeibare ossengal geprobeerd maar nog geen succes helaas.
Als iemand de tip heeft?

(Ik ben altijd een beetje huiverig voor 60 graden was ivm krimpen?)

1 like

Ja voorkomen voor zover kan hahaha.
Nu in de zomer vaak gewoon shirt uit onder de slab. En een vieze romper vind ik dan minder erg. En vaak van die verf/knutsel slabben. Dat scheelt ook…

Dan gaat het al minder vaak fout. En zowel, dan groene zeep of oxi action ofzo in laten trekken en wassen. En jn de zon laten drogen…

2 likes

Ik smeer alle vlekken in met ossegalzeep. Vervolgens vaak nog in Vanish of biotex en dan gewoon op 30 graden in de was. Eigenlijk krijg ik alle etensvlekken er wel uit.

En thuis altijd dat IKEA schort van hierboven aan met eten.

2 likes

Alle oranje vlekken als in wortelvlekken, pastasaus etc. Hang het in de zon te drogen na de was. Vlekken verdwijnen als sneeuw voor de zon!
@Heisenberg @Lichtknopje

3 likes

Het hangt vandaag al buiten, helaas geen zon. Ossengalzeep hielp niet. Nu vanish gekocht en hopelijk werkt dat en is de zon er snel weer haha.

Jaaa die hebben wij ook! Echt super leuk! Ik zie zelf ook elke keer wat nieuws :grimacing::grimacing::grimacing:
De tekenares heeft ook net een nieuw boek, met het alfabet. Die lijkt me ook heel erg leuk.

1 like

Ik heb een Aerosleep, gekocht bij Babypark, maar ik moet zeggen dat ik me die heb aan laten praten door een verkoopster toen ik hormonaal-kwetsbaar was voor praatjes over veiligheid :joy:

2 likes

Ja toch gewoon Ikea hier hoor. Krummeling, was beste koop oid. En met een katoenen molton en hoeslaken geen last van het feit dat het polyester is

Gebruikte ze bij jou ook die pijp met dat balletje? Ik was er daarna zo heilig van overtuigd dat dat de enige manier was om haar veilig te laten slapen.

1 like

Ikea krummeling ofzoiets prima matras !

Volgens Wikipedia wel, met een Franse vader. Grappig ik vind dat juist een Franse stad!
De fakir, blauwe auto en de boef komen idd op alle bladzijden terug. Maar ik heb de giraffen ook al bijna overal gezien en de tomaten vrachtwagen ook al meer dan 1x! Volgens mij komen heel veel dingen vaker dan 1 plaat voor iig :grimacing:

1 like

Ook ikea de krummelur of zoiets, kwam bij de consumentenbond goed uit de test en maar €40,- oid. Overigens komt de himlaval 3d van ikea bij hun als beste uit de test (€120,-) en de pelleput (€20,-) als beste koop, de pelleput is wat dubner (maar biedt goede ondersteuning zeggen ze) en daarom staat in hun advies de krummelur als alternatief.

Edit: je kunt je trouwens gratis aanmelden bij de consumentenbond en dan kun je (ik geloof) 2 maanden lang al die testresultaten en manier van testen enzo inzien op de site. Als je niet opzegt kost het je na de gratis periode €7,- per maand, maar als je wel opzegt dus niks.

1 like

Hier ook een krummelur van de IKEA

Yes, zoals velen hier het Ikea matrasje van E40.
Ik weiger om me angst te laten aanjagen van verkopers. Dit Ikea matrasje is niet voor niks verkozen door ‘beste koop’ oid van de Consumentenbond, en onze dochter slaapt er nu bijna een jaar op, en matras is nog van prima kwaliteit (dus geen kuilen).

2 likes

Ook team Ikea (en ook die van 40 euro) :partying_face:

1 like

Hier ook de krummelur! Ben er heel blij mee in tegen stelling tot onze cosleeper van bannini, wat een onding.

1 like

Advies gevraagd :blush: ik ben op zoek naar iets waarin ik wil bevallen. Nu dacht ik zelf aan een groot en lang shirtjurk achtig iets, maar bedacht me dat dat wel tot hoog gesloten is en de baby natuurlijk daarna gelijk huid op huid moet. Of ben je sowieso naakt op het moment van de persfase? Ik heb werkelijk geen idee :see_no_evil:

Ik was naakt want ik had in bad gezeten. Misschien een (lang) hemd? Dat kun je naderhand eventueel nog via de schouders deels naar beneden doen, zodat buik en punani wel wat bedekt zijn als je dat prettig vindt.

1 like