Tips, ervaringen & aanraders #2

De poppetjes heeft ze al voor kerst gekregen en speelt ze idd ook veel mee! En het sorteerbord heb ik idd op der lijstje staan! (Maar die is “maar” €18,- oid dus dan weer te goedkoop of te klein volgens sommigen :face_with_raised_eyebrow:). De halve cirkels en bouwplaten ook al haha. Heb al helemaal zin er van alles mee te bouwen met der. Van ons krijgt ze dus de stapelblokken van grimms, die kwamen vd week binnen en had ze even op de hoge kast gezet (dacht boeiend ze snapt het toch nog niet super goed) en toen had ik ze met de openkant naar voren gezey en er diertjes ingezet. Kwam ik sochtends met der beneden begon ze er meteen ethousiast naar te wijzen haha!

Abo is idd ook nog een leuk idee, we hebben nu een familieabo met opa&oma die hier wonen op een nabijgelegen speelparadijs inc waterplas, waar we nu vooral heen gaan om te zwemmen (de indoor speeldingen die nu leuk voor der zijn zijn nog dicht, alleen de buitenspeeltuin en zwemplas is open) en dat is superleuk :slight_smile:

Dat van die dieren is ook een mega leuk idee, veel mensen hebben nu al iets geloof ik maar die ga ik noteren voor een volgende verjaardag! (Heb op lijstje.nl allemaal privelijstjes gemaakt tijdje terug voor als ik iets tegen kwam en bv ook voor een toekomstige baby met dingen die ik tegen kwam of die hier worden getipt haha).


@Ohappyday thanks bevestigd wel mijn idee over een keukentje :wink: zal opa en oma morgen weer eens een foto sturen anders als ze de pannenkast leeg zit te halen dat het tijd is voor der eigen keuken om leeg te halen :joy:

2 likes

Met die dieren kunnen mensen het ook zo gek en niet gek maken als ze willen.
Kopen ze 1 koe, of 1 paard; prima 7-8€.
Mijn schoonouders kwamen met de gehele big five. En een mooie handgemaakte tas waar alle dieren in konden. Eh ja dan is het ineens niet meer goedkoop haha. Maar wel súper leuk (vindt T :tipping_hand_woman:t3:)

3 likes

Keukentje is zeker al leuk. Precies wat je zegt: deurtje open, deurtje dicht. Pas later richting 2 gaan ze ermee koken.

Tipi tent of ander speelhuisje. Hema heeft nu leuke tipi tent voor 35,00

Ik vind speelgoed van het merk Lilliputiens erg leuk voor baby’s/peuters, bv. deze:
https://www.ilovespeelgoed.nl/lilliputiens-speelhuisje-boerderij.html

Oooh dat merk ken ik helemaal niet zo goed, maar wat een leuke dingen! Thanks voor de tip!

Tipi tent is idd ook een leuke, kan nu mooi buiten ook overdag :slight_smile:

1 like

Ik weet niet of dit het juiste topic is, sorry dat ik kom binnenvallen, maar ik word elk moment tante. Heeft iemand van jullie tips/aanraders wat ik voor de baby en/of ouders kan kopen?

1 like

Ik gooi de forumfavoriet erin: een thuisbezorgd bon! Zodat je als nieuwe ouders een avondje niet hoeft te koken

1 like

Mijn broer kennende doen ze dat sowieso al niet vaak haha.

Oh en misschien als toevoeging, ik krijg een neefje, maar heb pas een discussie met mijn broer gehad over dat blauw niet perse voor jongens is en roze voor meisjes. Dus ik wil wel iets neutraals geven als het om de baby gaat.

Ohhhh die boerderij is geweldig! Noteer hem even als verlaat verjaardagscadeau!

1 like

Hahaha ja ik kan er ook al niet meer uit. Wat nu?

3 likes

Speelgoed van Lamaze doet het altijd wel goed (en dan met name Freddie Vuurvlieg, zo ongeveer © @FrauHelga), of misschien een bijtspeeltje zoals Sophie de Giraf of iets van Oli and Carol.
Een oball kunnen ze ook al op vrij jonge leeftijd wat mee.

Verder vind ik zelf een mooi prentenboek altijd leuk, zeker met een persoonlijk tekstje voorin geschreven.
En meest originele kraamcadeau wat wij kregen waren fruitboompjes voor de kinderen in een mooie pot voor in de tuin. Succes met kiezen!

3 likes

Dankjewel! Ik heb het nu maar gewoon aan de vriendin van mijn broer gevraagd, want mijn moeder wist het ook niet en mijn andere broer ook niet. Koop dan liever iets wat ze echt nog kunnen gebruiken, dan het zoveelste product of item. Maar als ze een van deze categorieën zegt, ga ik er zeker naar kijken.

4 likes

Ben al onderweg!

1 like

Boektip; je hebt heel veel sites waar je ze kunt personaliseren dan wordt de naam van het kindje erin verwerkt!

1 like

Nou blijkbaar voelde ik het aan, want ik ben tante geworden!

28 likes

Wow, dat ging ineens snel :smile: Gefeliciteerd!

1 like

Wow, gefeliciteerd!

Ik wilde eigenlijk een boek tippen, maar misschien een beetje mosterd naar de maaltijd. Ik kwam gisteren op een zoektocht naar inclusieve boeken het boek ‘samen hier’ tegen. Heb het gelijk gekocht voor mijn baby-to-be. Misschien is dat een idee? Geniet van het tante zijn!

2 likes

Sophie de Giraf! Ik zag trouwens dat ze tegenwoordig ook andere diertjes hadden.

Edit: Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd!!

—————

Ik ben bezig met een kraammand voor de grote broer to be. Die krijgt ie dan “van de baby”, als die geboren is. We denken aan 8 dagen lang 1 cadeautje, rond de 5-6€ ofzo.

Ik heb nu als ideeën

  • de Holztiger big of poes

  • deze set (en dan verpak ik ze dus los haha) omdat elk “constructie voertuig” een staande ovatie krijgt van onze zoon :joy:
    https://www.speeltastisch.nl/a-60320962/houten-speelgoed/bouwwagens/#description

  • nieuwe krijtjes (gek van kleuren en de oude zijn bijná op, dus ik dacht nu aan crayon rocks maar eten ze die niet makkelijk op? Zijn niet mega groot ofzo?)

  • een leuk boekje? Maar nog niks gevonden dus tips welkom :see_no_evil:

Ik wil eigenlijk niks baby/grote broer gerelateerd geven, gewoon echt iets voor hem alleen zegmaar.

2 likes

Ik zou even zoeken op winkels waar ze houten speelgoed verkopen. Zijn zelden ketens, vaak juist de kleinere ondernemers. Vaak als ze grimms verkopen verkopen ze holztiger ook (grimms hebben op de website wel verkooppunten staan). Ik ging trouwens even googlen op verkooppunten holtztiger en zag toen dat blokker ze ook online heeft, maar heb ze daar in de winkel nog nooit gezien.

Edit; https://www.grimms.eu/en/StoreConsent

Oooh zo’n boom is ook een leuk idee! Wij gaan alleen binnen nu en 2 jaar verhuizen, dus dat is dan wel zonde of we zouden hem bij mn schoonouders in de tuin moeten zetten (gaan naar mn man zn ouderlijk huis), maarja eigenlijk willen we beneden flink verbouwen en dan ook de tuin meenemen. Struikjes die nu in een pot kunnen is wel een heel leuk alternatief en die kunnen dan hopelijk over 2 jaar daar in de volle grond, ga ik toevoegen aan het lijstje :slight_smile:

Wij hebben verder echt een verwend strontje af en toe want een schommel heeft ze ook al (of naja een compleet speelhuis met glijbaan en zandbak erbij) :shushing_face:

3 likes