Tips, ervaringen & aanraders #2

Ja! Die houd ik andersom zeg maar, met dat brede onderin. Oh ik roer tegenwoordig niet meer tussendoor maar alleen op het eind met dat groene ding

1 like

Ik pak met gewoon melkpoeder altijd een vork om te mengen. Ik vind dat groene ding net te kort.

Geven jullie de papfles met het ventiel erin?
Ik ben toch maar weer begonnen met het geven van een papfles. Ze is zo vaak wakker. Dit keer dronk ze hem wel leeg. Ik hoop dat het helpt.

Sinds kort dus ook probleem met inslapen. Vandaag wilde ze echt niet. Keihard huilen zodra ik ook maar een beweging maakte om weg te gaan. 2 minuten laten huilen, terug komen
 maar bleef maar huilen. Tot ze echt steeds harder en heftiger ging huilen. Tot trillen toe, alleen als ik haar dan toch even vast hield werd ze iets rustiger. Ook al ging ik maar even weg en dan terug, ze bleef maar huilen. Uiteindelijk viel ze na een uur in slaap, op haar buik en na 2 a 3 minuten huilen.
Ik vind het zo lastig, want het voelt zo onnatuurlijk om haar dan zo huilend te laten. Wat ik ook doe, ik krijg haar ‘s avonds niet meer rustig. Kan dat geen kwaad zo huilend in slaap vallen?

Als je je niet goed voelt bij huilend in slaap laten vallen, gewoon niet doen.
Kan het zijn dat jullie kindje nu last krijgt van verlatingsangst, en daardoor nu even niet alleen gelaten wil worden bij slapen?

Mijn idee bij onze dochter was altijd dat de kwaliteit slaap minder goed was als ze veel huilde bij in slaap vallen (ze deed er dan lang over om in te slapen, en werd dan weer erg vroeg wakker, het werd dan een soort vicieuze cirkel omdat ze totaal te weinig slaap kreeg doordat ze zo overstuur was, met als gevolg dat ze door oververmoeidheid nog minder goed in slaap kwam).
Op een gegeven moment besloten we om maar gewoon bij haar te blijven, omdat ze dan wel rustig was. In het begin contact houden en haar aaien en wiegen maar wel in haar bedje laten liggen, en dat konden we afbouwen naar gewoon op een afstandje zitten, zodat ze alleen maar hoefde te kijken en zien dat we in de buurt waren, tot op een gegeven moment in de deuropening zitten.
Nu slaapt ze weer rustig zelf in, zonder dat we erbij zijn.

Hahah ah yes! Samen komen we er wel. Het exact afwegen van de rijstebloem werkte bij ons in ieder geval goed. ‘‘Twee eetlepels’’ zegt echt niks


1 like

Ja, toevallig bleek dat vandaag ook echt! Ik ging vanochtend even met de hond op pad en zei haar gedag, en toen zag ik haar gezichtje vertrekken en begon ze te huilen. :cry:
Vind het alleen zo apart dat overdag geen probleem is, maar 's avonds wel.

Ja gek genoeg was het bij ons ook bij bepaalde slaapjes dat ze er last van had. Rond 9 maanden was het alleen met het ochtend slaapje drama, en de rest ging prima. En rond 15 maanden was het vooral de avondslaap die vreselijk was. We waren er dan wel 2,5u zoet mee om haar in slaap te krijgen voor we weg ‘mochten’.
Je hebt er nu niets aan, maar zoals met de meeste dingen: het is een fase. Kiezen op elkaar en dapper door doen met wat je doet. Het komt een moment goed! (Ik spreek uit ervaring :yum:)

Kinderen en slaap
 pffffff

7 mei 2019 :blush: volgens mij wel redelijk dicht bij elkaar toch?

Hier was hij idd ook gewoon weer moe rond 7 uur en sliep ook goed 's nachts. Is echt even een tussen fase denk ik dan.
Maarr vandaag was mn vriend met hem en ik had gezegd dat hij misschien kon proberen om hem wat later naar bed te brengen. Om half 1 heeft hij hem in bed gelegd,5 minuten later sliep hij en hij werd rond 3 uur pas wakker! Ze waren vanmorgen naar een mega zandspeeltuin geweest dus hij was ook echt wel moe van het spelen en de buitenlucht dus misschien was het eenmalig. Maar het zou geweldig zijn als dit zn nieuwe ritme is haha. Ik hoop het!

1 like

Oja, R 5 weken later! Ik heb het idee dat mannen hier ook wat makkelijker in zijn :smiley: althans hier wel haha.

Lodger korting op de hydrofiele slaapzakken :tipping_hand_woman:t3:

Ik was zelf zo’n kleuter :see_no_evil: Mijn moeder zegt dat ze altijd zo vreselijk op zag tegen de dag dat mijn haren gewassen moesten worden. Ze stelde het zo lang mogelijk uit want ik gilde zo hard, helemaal hysterisch. Weet niet precies waarom, misschien shampoo in mijn ogen gekregen ooit?

Misschien kun hem morgen vragen wat er precies aan de hand was? Als hij geen antwoord kan geven, misschien proberen zijn haar te wassen met een leuke washand in de vorm van een dier ofzo? ‘kijk nu doen we shampoo op de olifant en die gaat je haar schoonspuiten’ Ofzoiets :smile::woman_shrugging:t3:

Zijn hier ook Friese ouders? Ik ben zelf mama, maar mijn man is Fries en is dus heit/heitie.
Weet iemand een leuk Fries boekje voor vaderdag (heb er wel een paar gevonden maar of ze leuk zijn
) of een ander cadeau met heit erop ipv papa?

1 like

Je hebt ook deze dingen. Zien er echt vet lomp uit, maar misschien voorkomt het drama?

Hier mocht het nooit, maar vandaag ging het echt heel erg goed.

1 like

Ah je bent me voor. Wilde die net posten.

1 like

Pohhh wat een gedoe die eerste verjaardag qua cadeaus, we vieren het niet bijster groot gelukkig, vooral de opa’s & oma’s willen iets bijzonders geven waar ze het liefste ook nog meteen wat mee doet/mee kan spelen
 erg handig met gescheiden ouders enzo want meer “grotere/bijzondere” cadeaus te verzinnen. Misschien hebben jullie nog inspiratie voor wat cadeaus waar ze meteen wat mee doen die leuk zijn om van opa of oma te krijgen? Wat ze al krijgt:

  • Houten stapelblokken, little people diertjes en een learning tower (van ons)
  • Pop
  • Poppenwagen waar ze nu ook meteen al achter kan lopen qua stevigheid/hoogte
  • Hape Magische Piano

Is een keukentje al leuk? Of gaat ze daar echt pas rond de 1,5 mee spelen? Ze doet nu niets liever dan onze keukenkastjes leeghalen (die waar geen ding op zit) en met de pannen spelen.

Verder heb ik een paar eisen en dat is liever niet alleen maar plastic of met batterijen (die piano vind ik nog wel oke, maar dat is wel mn grens qua batterijen haha). Ze heeft verder gewoon ook al superveel waar ze nu de laatste tijd echt veel mee speelt (klein popje met poppenbed en stoel, activiteitenkubus, loopwagen, duplo, kleine stoeltjes, allerlei auto’tjes en ballen, grimms regenboog, little people diertjes etc.) Tot een bedrag van 20-30 euro krijg ik echt wel wat leuke dingen verzonnen, maar dat vinden ze dan weer te kleine cadeaus :thinking:

Bij mijn broertje hielp een “speciale washand”. (Oftewel een doodgewone maar met een lul verhaal eromheen
) En misschien heel dom opgemerkt maar zou een duikbrilletje niet helpen hem weer te leren wennen? Echt geen idee hoor, dit schoot mij zo te binnen.

4 likes

J heeft een rond de 1 inderdaad een keukentje gekregen en dat was en is een dikke hit! Eerst alles eruit halen en er weer in en nu ook echt koken etc

1 like

Ja hier! Mijn vriend praat ook Fries met haar. Ik weet dat de grote boekwinkel in Leeuwarden Friese boekjes verkoopt, en anders de winkel van de Afûk, die heeft een hele uitgebreide collectie.

1 like

Wij hebben gevraagd: neem je lievelingsdier mee! Van Holztiger! Ik had er iets van 30-40 op zo’n online lijstje gezet. En iemand appte toen nog los: ik wil graag die meenemen, heb je die al?
Was echt leuk want nu hebben we een hele verzameling aan dieren!

De grimms halve ronde platen zijn ook leuk. De poppetjes met die insteekmal ook!
Een abbo (op een binnen speeltuin of dierentuin oid in de buurt) kan ook leuk zijn?

Edit: haba eerste knikkerbaan is ook tof!!

9 likes

Ja hier ook een mama en heit! Ik kon uiteindelijk niks vinden en heb toen van mijn liefste boekje een boekje besteld. Je kunt daar zelf naam invullen en haarkleur van het poppetje. Zijn dus ook boekjes voor 2 karakters. Denk eigenlijk bedoelt voor broertjes en zusjes etc. Maar vond resultaat uiteindelijk heel leuk!

1 like