Tips, ervaringen & aanraders #2

Hier kwam de plotse omslag rond 1jr. Ineens ging ie en doorslapen & zelf slapen

Oke niet alle nachten maar we gingen letterlijk van 3x drinken minimaal naar 5 van de 7 nachten niet drinken en doorslapen? Alsof iemand een ander kind was komen brengen?!
En nu gaat ie ongeveer 6 van de 7 nachten zelf slapen, na bed ritueel en de middag slaapjes idem dito…

Rond 8-9mnd zaten wij ook een beetje op zo’n wip wap volgens mij van 3 keer kort of 2x langer slapen… was heel wisselend!

Wij hadden gisteren een gelukje, ik keek naar buiten en de buurvrouw zette een zo goed als nieuwe Stokke Tripp Trapp bij het grofvuil. Mijn vriend meteen naar buiten gerend en meegenomen, en hij is nog vrijwel helemaal goed, paar kleine beschadigingen. Het is die van donker hout, past toevallig ook perfect in ons huis haha. We hadden nog een kinderstoel op het lijstje staan, dus komt lekker uit.

Nu zit ik even te kijken naar alle accessoires en zie die newborn set, dat wippertje. Is dat iets wat leuk is om te hebben/iemand ervaring mee?

24 likes

Kijk wel eventjes hoe oud de stoel is en of de newborn set er op kan.

Ah goeie tip! Heb even op de website gekeken en er staat dat die erop past op alle stoelen geproduceerd na 2003. Dat is dus een flink aantal jaren wel, maar wel goed om te kijken of ik het eventueel weer zou kunnen terugbrengen!

Hier ook een drama hoor, dus ook ik leef met je mee. Tot een paar weken geleden sliep ze prima en viel ze ook zelf in slaap. Nu ben ik vaak een uur bezig. Ritueeltje is altijd hetzelfde geweest, al maanden… Alleen nu is het brullen als we weg lopen en wordt ze 3 a 4 keer wakker 's nachts. Door tandjes, door rollen op de buik en niet terug lukken en nu ook verkoudheid. Overdag gaat het prima, waarom het dan wel lukt?

1 like

Meestal zit er aan de onderkant van de tripp trapp een sticker met een serienummer. Met dat nummer kun je op de website kijken in welk jaar die geproduceerd is.

Er staat ook ergens een serienummer op de stoel, dan kunnen ze het voor je checken en weet je het zeker. Ik heb toen via Facebook een berichtje gestuurd en kreeg snel reactie. Fijn trouwens!

Wie zet er nou een Tripp trapp bij het grof vuil? :thinking: Als het je niet om het geld te doen is kun je hem toch weggeven ofzo, zo zonde. Goed dat jullie hem zagen staan!

Wij gebruiken het newborn bakje af en toe. Niet zo vaak als ik had verwacht maar vind het wel fijn om te hebben. Wij hebben hem gekregen, anders had ik hem zelf tweedehands gekocht denk ik (wel even op tijd marktplaats in de gaten houden, want hier in de omgeving vroegen mensen voor tweedehands alsnog zo ongeveer de hoofdprijs)

Een vriendin van mij heeft een tripp trapp van voor 2003, de newborn set paste gewoon maar de babyset niet.

Iemand tips voor een huis of hotel wat fijn is met kleine kinderen en niet zo achterlijk duur in het hoogseizoen? Bij voorkeur iets met (de mogelijkheid tot) table d’hotes of halfpension. Mallorca, Spanje, Frankrijk, zoiets.

Zie door de bomen het bos niet meer, en vooral Mallorca vind ik echt bizar duur. We zitten ivm projecten van mijn man aan juli vast helaas, maar 2300 euro pp voor 2 weken hotel is me iets te gortig :sob:

Voor degene die Vans hebben (oa @Unquestionable) klopt bij jullie de schoenmaat met het aantal cm’s van de voet die hierbij aangegeven staat volgens onderstaande tabel? (Is van hun eigen site). Ik heb het idee dat ik wel een hele grote sprong in schoenmaat moet maken als ik dit moet volgen… :sweat_smile:

Hier klopt het totaal niet. Ik kom op 13cm uit en zijn Vans zijn maat 21.

1 like

@Cactuss
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Bij ons werkt dat dekentje ook als een tierelier. Voelt voor onze baby als geknuffeld worden, want het zit lekker strak rondom zijn hele lijfje. Hij kan onder het dekentje alsnog op zij of buik rollen.
Ze zijn vrij prijzig maar ouders waarbij het niet werkt zetten ze vrij snel op marktplaats. Misschien een keer een 2e hands proberen?

Mijn reactie stond nog in beeld, maar had ik blijkbaar niet gepost haha.

Goed om te lezen dit, want ik wilde ook gokken op een maat 21 alvast, maar toen ik zijn voeten ging meten waren die inderdaad groter dan de 11.5cm die in de tabel staat.

Hier ook een slaap gerelateerde vraag :sweat_smile:

Dankzij @Zitzak houden wij al een tijdje de 2-3-4 methode aan. Dus 's ochtends brengen we hem na 2 uur wakker zijn naar bed,na zn ochtenddutje na 3 uur etc. Werkt top maar sinds een week of 2 duurt het ineens heel erg lang voor hij in slaap valt. Hij huilt niet maar is aan het spelen en kletsen in zn bed terwijl hij wel duidelijk moe is. Daardoor komen we nu heel raar uit met de tijden want hij valt met zn ochtendslaapje pas rond 11 uur in slaap en wordt tussen 12 en half 1 wakker. Dan zou hij volgens het schema rond 3 uur weer naar bed moeten maar dan duurt het vaak weer minstens een uur voor hij slaapt en dan wordt hij dus pas om half 6 ofzo weer wakker terwijl hij om 7 uur/half 8 voor de nacht naar bed gaat.
Iemand tips hoe we dit nu het beste kunnen aanpakken? Moeten we al over naar 1 slaapje?

Jouw kindje is ongeveer net zo oud als M toch? Zij heeft al sinds haar eerste verjaardag 1 slaapje, ze wilde vaak in de ochtend nog wel slapen maar ‘s middags was het altijd drama. Dus uiteindelijk toch maar voor gekozen om over te gaan naar 1 slaapje.

Haha van wanneer is jouw baby (mag ook in dm) Heb het idee dat wij gelijk op gaan, dat was me nooit eerder opgevallen :smiley: wij leggen R nu ‘s ochtends in bed zodat hij na ongeveer 3,5 uur wakker in slaapt valt. Hierdoor is hij veel moe-er (?) en slaapt dan ook langer. Nu komen wij ook nog net stom uit, maar een klein dutje in de kinderwagen ofzo is dan fijn. Ik moet hem hier nu ook gaan wakker maken om half 6 (letterlijk op dit moment haha), want hij slaapt nog. Maar hij is dan gek genoeg om 7 uur wel weer moe genoeg om naar bed te gaan… dus je zou inderdaad wat kunnen gaan proberen met wat later erin en uiteindelijk dan op 1 lange uitkomen!

(Edit: ik kreeg hem echt niet wakker, liefste ooit. Was voor het eerst sinds dat hij 4 maanden oud is dat hij weer eens in mijn armen lag te slapen :heart:)

1 like

Iemand ervaring met de 3 standen speen van Difrax? Ben benieuwd of er ook een gewone S of M speen op kan. Of is zo’n standen speen juist handig :woman_shrugging:

Vanmiddag gekocht bij de Etos maar niet goed gekeken. Was 1+1 gratis dus was uiteraard te gehaast met meepakken :innocent:

Baby heeft ontdekt hoe ze scheet geluid kan maken met haar mond. Dus de hele dag door prfffffdt met spetters. :rofl:
Lekker tijdens hapjes!
Edit: dit is niet het wat je even kwijt wil topic :woman_facepalming:

9 likes

Ik heb @Adje haar techniek voor de papfles nog verder geperfectioneerd :stuck_out_tongue_winking_eye: ik meng in een bakje al 6 schepjes melkpoeder en 10 gram rijstebloem. Dan vul ik een flesje met 180 ml water en daar stop ik mn mengsel in gedeeltes bij (tussendoor steeds roeren). Dit alles in onze Dr Brown fles die ik al had met een nieuwe speen van Difrax erbij gekocht in maat L. Werkt als een tiet :nerd_face: geen klont te bekennen en komt er in een goeie hoeveelheid uit!

2 likes