Tips, ervaringen & aanraders #2

Welk campingbedje hebben jullie?
Nadat ik de Babybjörn en Nuna zag wil ik alleen nog maar die, maar ka-chingggg…

Gewoon die van prenatal, wel met een extra matrasje. Wij hebben m overgenomen vd buren, hadden er zelf eigenlijk geen gekocht nog. Die paar keer dat je het gebruikt :wink:

Iemand tips voor een lekker zittende broek of (flared) legging? En dan vooral rondom de buik. Ik draag altijd high waist broeken dus dat zit niet echt lekker nu m’n buik soms wat opgeblazen is (ben pril zwanger dus nog geen echte buik).

Ik had al flared leggings van pieces/vero moda/sting gepast maar of ze waren te lang of ik vond de elastieken band niet lekker zitten. Bij de Hema zag ik een gestippelde wijde broek, maar die was echt veel te lang. Iemand tips?

1 like

Is ie een beetje makkelijk in- en uit te klappen/ op te zetten? Met die van m’n moeder ben ik altijd zo aan het stunten. En heb je gelijk in hoor!

@Grey ik heb een fijne van de Sissy Boy, die van Stieglitz zijn ook fijn (wel wat duurder). Ik klap aan 't end dan de elastieken band dubbel, onder mijn buik. En in het begin eroverheen, zit lekker ingepakt dan en geeft wat ondersteuning.

1 like

Ook die van Prenatal, met een extra matras.

@Grey Ik heb alle fijne broeken bij Asos besteld. Daar hebben ze onder en over de buik broeken en flared leggings. Had een highwaisted flared legging van de H&M 2 maten groter gekocht. Een zwangerschapslegging van H&M met een band over de buik, en die dan strakker gemaakt met een elastiekje toen mijn normale broeken niet meer fijn zaten en ik nog geen grote buik had.

1 like

Op het randje omdat ik anders ingeleid zou worden. Ben met 41+3 gestript en dat gaf gelukkig net het zetje om de weeën + ontsluiting op gang te helpen.
Anders hadden ze me met 41+5 op gang geholpen, en dat zou ik nu liever niet hebben.

Ja ik vind van wel. Je moet er ff handigheid in krijgen, maar dat vond ik in het begin ook van de wandewagen inklappen zeg maar.

1 like

Ooh zo.
Je zou nu met 40.5 kunnen beginnen met strippen. Ik ben zelf uiteindelijk 3x gestript (om de 24/48u)

1 like

Deze cheap ass. Prima ding:

https://www.baby-dump.nl/product/campingbedjes/8/qute-q-sleep/16116/qute-q-sleep/53300/qute-campingbed-q-sleep-grey-antra/117447/

1 like

En @Glitch Thanks, ik ga ernaar kijken! Ik heb inderdaad nog echt geen buik, m’n buik is gewoon een beetje opgezet, ben nog maar pril zwanger. Zwangerschapsbroeken zitten nog nergens naar (heb ik nog van vorige zwangerschap), zoek dus eigenlijk gewoon een ‘normale’ lekker zittende broek om in te kunnen uitbuiken zeg maar :grin:

1 like

Vriendin van mij is gynaecoloog en heeft heeeel veel echo’s gezien, maar zat bij haar eigen zwangerschap met de nub toch fout. Ze zegt dat het vaak wel klopt, maar je moet echt precies goed zitten met de termijn en veel ervaring hebben om het goed te hebben. Volgens haar is het bij leken vaak meer geluk dan wijsheid als ze het juist hebben.

1 like

Gefeliciteerd trouwens! :smiley: Ja, die fase is lastig qua broeken. Ik had dus alvast 1 zwangerschapsbroek met hoge elastische band gekocht en dan maakte ik het smaller door aan de bovenkant met een haar elastiekje het soort van samen te binden. Lekker duidelijk verhaal :laughing:

2 likes

Pfff, heeft er iemand een gouden tip/methode om een baby zelf in slaap te laten vallen? Ik word langzaam aan he-le-maal gek.

Mijn dochter heeft nooit zelf in slaap kunnen vallen (behalve in de kinderwagen). Wij hebben haar altijd vastgehouden en in onze armen gewiegd tot ze sliep en dan slapend weggelegd. Ik wilde de eerste 6 maanden ook niets aan slaaptraining doen, dus zo hebben we het de eerste maanden gedaan. Nu is ze inmiddels 8 maanden en zijn we sinds een aantal weken begonnen met oefenen met zelf in bed in slaap vallen. We letten op vermoeidheidssignalen, doen een vast ritueel voor het bedje en zitten nog naast het bedje, zodat ze weet dat we in de buurt zijn. Ze valt in 50% van de gevallen dan uiteindelijk wel in slaap, maar het duurt superlang, vaak een uur. Ze slaapt dan vervolgens maar 30 min. Ze doet 3 slaapjes op een dag en dan voor de nacht, dus dit proces herhaald zich 4x per dag. De keren dat het niet lukt raakt ze compleet in paniek in bed, is niet meer te kalmeren en valt dan uiteindelijk uitgeput en huilend bij ons in slaap in onze armen. Verder weg gaan zitten van het bedje lukt niet, laat staan de kamer uit gaan. Ik heb deze methode uit het boek Slaap! maar we zijn nu al weken bezig zonder enige verbetering. Ondertussen raak ik echt wel gefrustreerd, zowel over dat het zo lang duurt voor ze in slaap valt als de korte slaapjes. Eerder bakerde we haar in waardoor de slaapjes in ieder geval wat langer waren, maar dat kan niet meer want ze rolt heel goed.

Ik kan de deur amper uit om iets af te spreken (naja goed is met corona toch lastig) omdat ze ergens anders sowieso niet in slaap valt (dat wiegen duurt ook lang dus kan ik ook moeilijk ergens anders staan doen). Ook bij de opvang en mijn ouders slaapt ze niet. Op mijn vrije dagen loop ik nu maar urenlang met haar, omdat dat de enige manier is waarop ze zelf makkelijk(er) in slaap valt en niet na 30min wakker wordt…Gelukkig slaapt ze ‘s nachts wel door, ik denk dat ze dan zo uitgeput is van de dag dat ze het dan inhaalt.

Helpt het misschien om haar op vaste tijden weer in bed te leggen? Wij hebben een tijd K. overdag na 1,5 uur (en toen ze ouder werd na 2u) weer in bed gelegd, of ze vermoeidheidssignalen vertoonde of niet. Dit hielp haar wel om beter te slapen overdag. Deden ze op de opvang ook zo in het begin en wij hebben dat uiteindelijk overgenomen omdat ze daar wel in een bedje sliep en thuis overdag echt niet.

1 like

Dit werkte voor ons ook het beste @Cactuss. De eerste keren kan het best pittig zijn, maar na 2 weken sliep hij als een roosje.

2 likes

Ik vind de tip met de vaste wakkertijden die gegeven werd heel goed. Dit werkt bij ons super goed. Hij heeft soms nauwelijks signalen, mijn man merkt ze niet eens op, dus dan gaat hij gewoon na 1,5 of 2 of inmiddels 3 uur (met 11 maanden) naar bed.

2 likes

Ik leef helemaal met je mee want ik heb hetzelfde. Mijn dochter van 7 maanden wil ook echt niet zelf in slaap vallen. Ik heb het boek Slaap! hier ook liggen, maar ik ben gewoon te moe om het te lezen. Mijn dochter slaapt helaas 's nachts niet door en de afgelopen nachten werd ze soms ieder uur wakker. Iedere nacht bedenk ik me dat ik de volgende dag echt dat boek moet lezen, maar het komt er steeds niet van. Ik leg haar wel eerst in bed maar als het te lang duurt wieg ik haar toch weer in slaap. Ze wordt ook heel snel weer wakker als ze dan in bed wordt gelegd dus dan zijn we heel lang bezig voordat ze echt goed slaapt. Overdag slaapt ze 3 keer ongeveer 45 minuten, maar daar moeten we wel veel moeite voor doen. Binnenkort wil ik toch echt proberen om het vol te houden om haar zelf in slaap te laten vallen. Het enige waar ik me nu nog aan vasthoudt is dat het toch ooit wel een keer goed moet komen. Maar ik snap je frustraties helemaal!

1 like

Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar het komt echt goed. Mijn oudste dochter sliep tot 1,5 jaar alleen maar als we haar wiegden en tegenwoordig (bijna 3) valt ze in 10 sec in slaap in d’r eigen bed.

1 like

Tip van de dag :ok_hand:t3:

7 likes

Hier valt ze ook niet zelf in slaap. Eigenlijk vanaf het begin al vrijwel nooit. Een hele tijd lukte dat savonds wel, dan was ze nog een beetje wakker rond aan het kijken en viel ze gewoon in slaap, toen was ze dacht ik rond de 6m.

Echter sinds het moment dat ze zelf rechtop kon gaan zitten en daarna ook nog zichzelf kon optrekken tot staan is het drama. Ze gaat met geen mogelijkheid zelf slapen en gaat ook gelijk huilen als ik ook maar denk om weg te lopen. Ben zelf geen voorstander van laten huilen, ook niet gecontroleerd (I tried) dus nu valt ze bij mij sowieso aan de boob in slaap en bij mn man en moeder als ze naast haar liggen. In haar eigen bed weigert ze te slapen dus ligt bij ons op bed met heel veel kussens en haar bed aan een kant tegenaan geschoven. Alles wel in de gaten houden met de camera.
Eerst konden we haar nog in dr eigen bed leggen zodra ze in slaap viel maar dat accepteert ze niet meer helaas haha.

In haar eigen bedje wordt ze echt hysterisch en gaat ze dr hoofd steeds keihard stoten dus daar begin ik even niet aan, wil het binnenkort wel weer eens gaan proberen.

Heb helaas geen advies maar je bent niet de enige haha

1 like