Tips, ervaringen & aanraders #2

Nou ik had het een paar keer geprobeerd met gewone melk en toen heb ik een grotere speen gekocht (de 4 ipv de 2) maar die bleek dan in plaats van 2 piepkleine gaatjes, 4 piepkleine gaatjes te hebben :expressionless: haha. Daarna nog een paar keer een flessengat geprobeerd groter te maken met een naald, maar ik moet nog lachen als ik zie hoe rood R aanliep zo hard zoog hij zonder dat er iets uitkwam dat ik het maar opgegeven heb hahaha

3 likes

Oh haha, dat werkt dan niet inderdaad. Ik had flessen van Avent en die heeft ook speciale papspenen. J was gek op z’n papflessen.

Hij heeft het ook nog een tijdje met een lepel uit een bakje gegeten, maar sinds hij goed brood kan eten wil hij het niet meer

1 like

Ik gebruik de 3 fasenspeen van avent. Topding. Verder gebruikte ik ook de biologische pap van AH. Vanaf 6 maanden heb je speltpap. Mijn baby is 9 maanden en die gebruik ik nog steeds, in combinatie met AH bio opvolgmelk.

Mijn baby weigert nu trouwens de fles, maar de pap wil er wel met een lepeltje in. Ze krijgt ook haar 2 voortanden boven nu. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Dat de fles drinken niet prettig is nu? Als ik alle 3 flessen die ze krijgt met een lepeltje moet geven, heb ik nergens anders meer tijd voor vrees ik

1 like

Net even een ui geprobeerd, maar na een half uur best wel een luchtje
Zo’n neuspeertje of neusspray zal wel een drama worden, ik mag haar gezichtje of neus amper aanraken :sweat_smile:

@Hetty Thanks ik ga zo gelijk even kijken bij de drogist. Dentinox werkt idd goed, moet alweer een nieuw flesje halen. Het is pas het eerste tandje, ik moet me maar gaan instellen op een stuk minder slaap :joy:

@Boppie Ja, echt even pittig. Mijn vriend slaapt er zo doorheen, tot mijn grote frustratie. Ze is nu 8,5 maand,het slapen is s’nachts sinds de laatste paar weken ineens moeilijk geworden. Ze is vaak zo moe, dan valt ze op haar buik in slaap, maar terug rollen lukt niet en dan raakt ze in paniek. En nu loopt er lekker veel snot uit. :sneezing_face:

@Peyton Klinkt ook fijn!

@Jon Ik heb de papfles even geprobeerd, maar het werd niks. S’avonds en s’ochtends drinkte ze het amper op. En s’ochtends klieren met dat spul vond ik niks. Een bakje pap wel, maar ik geef dan weer liever brood. Dat kan ze dan lekker zelf eten.

1 like

@Jon

Hier was papfles maken eerst ook helemaal kut. Wat bij ons de truc was:

  • eerst 180+6 melk aanmaken
  • dan fles op keukenweegschaal en precies 10 gram rijstebloem bij scheppen.
  • eerst rustig roeren van boven naar beneden
  • dan nog even naschudden met heel de fles
  • speen L van difrax gebruiken

En dit was dan bij ons dé perfecte verhouding. Soms nog een enkel klontje en dan drukte ik dat klontje zelf met mijn vingers uit de speen en kon hij weer verder.

Baby sliep wel beter vd papfles. Ondanks dat dit niet wetenschappelijk bewezen is.

3 likes

Ah bedankt voor alle reacties iedereen! @Adje dan ga ik deze gebruiksaanwijzing maar eens opvolgen vanavond! En hoe werd de slaap precies beter? Dan kan ik even wat nieuwe hoop krijgen :stuck_out_tongue_winking_eye: Wij maken hem wakker rond 22.30u voor een fles en heelll soms slaapt hij door tot 5.30u maar de laatste tijd wordt hij weer wakker om 3u voor 60 ml
 en de dag begint dan wel altijd om 5.30u. Hij ligt tegenwoordig wel al voor 18u in bed omdat hij overdag amper slaapt. We moeten hem nog even opnieuw programmeren denk ik :speak_no_evil:

@Bathwater ik ben daar ook wel precies in dus dan doe ik eerst dit wel :relieved:

Hij valt wat zwaarder, waardoor ze langer vol zitten. Hier waren de nachten ook een stuk minder gebroken toen we begonnen met de papfles

1 like

Bij ons werd de slaap beter in de zin van minder snel wakker. Bij hem viel de pap ‘m toch zwaarder waardoor die minder snel trek had. Ik weet wel dat dit niet bij iedereen zo is en soms slaapt je kindje zelfs de eerste paar nachten slechter omdat het weer te zwaar op de maag is. Even uitproberen!

Hou vol! Ik heb geen echte tips voor je, maar er gebeurt erg veel bij je kleintje.
Zodra ze hier doorheen is (tandje door, verkoudheid over) dan rolt ze vast ook uit zichzelf terug.
Hier bleek dochter een ware buikslaper, en heeft ze veel meer rust sinds ze zelf kon terug rollen in bed.
Hebben net zelf een zeer lastige slaap periode achter de rug (dochter is bijna 1,5) dus ik herken je frustratie. Maar echt, heb vertrouwen en hou vol. Het komt goed!

(Oh misschien toch een tipje, luuf zalf voor babies, werkt bij ons kleintje met verkoudheid om vrijer te kunnen ademen)

1 like

Thanks! :heart: Zal ook die zalf even halen, dan kan die mooi bij de eerste hulp bij snottebakkes kit.

1 like

Hier gaan de gewone flessen ook niet
 ze kan toch niet zonder zou je zeggen? We blijven gewoon het ritme aanhouden en bieden haar op de gewone tijden de fles aan. Als ze die weigert: dan niet. De ochtendpapfles doe ik dan met een lepeltje, extra pap om m dikker te maken en een banaan. Maar op die ene fles kan ze toch niet de dag door zou je zeggen
 brood eet ze wel, avondeten fruit en yoghurt ook. Het is een goede eter

Sinds de Hero standaard nr 2 is veranderd zitten er iedere keer klontjes in de fles, meer die deze gebruiken en hier last van hebben?

Ik heb momenteel amper werk als ZZPer, mijn vriend werkt wel (thuis) dus ik neem de zorg op me. Haar kamer is naast die van ons, ik word toch wakker. Ik sta gelijk naast mijn bed en hij heeft echt even nodig om wakker te worden. Tot mijn frustratie, dus ik doe het meeste nu s’nachts. Dat deden we in de eerste maanden wel hoor, afwisselen.

Nee vind hem wel meer stinken. Wat zuurder. Mijn zoontje moest er echt even aan wennen en is al 14 maand :sweat_smile:

Dat is me niet echt opgevallen! Mijn zoontje slobbert alles wel naar binnen geloof ik :joy: kleine vreetzak. Maar nu dus wel vaker nijdig dat de speen verstopt zit door klontjes

Ja, ik hoorde mijn schoonzusje ook al over. Zij gaat nu overstappen op een ander merk, haar kindje drinkt al niet zo goed en die klontjes zorgen voor veel frustratie dus vandaar de keuze.

Gewoon je man wakker porren! Ik ben de afgelopen maandag echt expert geworden in: subtiel porren, maar wel hard genoeg dat ‘ie wakker wordt. Dan doen alsof ik slaap, zodat hij eruit gaat :+1: en dan issie ‘s ochtends helemaal trots als ie zegt: jij hoorde hem echt niet hù vannacht? Nee, liefie.

32 likes

Herkenbaar :joy:

Haha dat is ook een tactiek.

@Boppie

Ja, je hebt gelijk hoor
 inhalen gaat hem niet worden.

Ik vind zelf die van munchkin het fijnste.

1 like