Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik kocht gewone bh’s een maat groter bij primark en zeeman. Heb wel borstvoeding bh’s gekocht bij de h&m. Wel dik stof, netzoals de meeste voorgevormde maar dan zonder beugel. Ook erg fijn.
Dat ruwe herken ik ook. Zulke gevoelige tepels.

Ik heb ze van H&M, voedingsbh’s. Zitten prima.

Is het een eenmalige code? Zo niet, wil ik m graag hebben :slight_smile: (kan niet dmen)

1 like

Ik heb geen zin meer in beha’s en draag nu alleen nog maar deze topjes van de Primark. Zitten heerlijk, heb een C/D cup en kan prima. Er zit een pad in die je eruit kan halen als je ze wast.

Deze draag ik nu ook alleen nog maar, zitten heerlijk! En lijken me ook handige topjes voor 's nachts als je zoogcompressen nodig hebt.

1 like

@Classique

Ik weet niet of je borstvoeding wil gaan geven, maar zulke beha’s heb je ook in voedingsvariant, dan kun je er wat langer mee vooruit. Ik vind ze ideaal ook om mee te slapen icm zoogcompressen. Scheelt weer weer een nat bed.

Zalando verkoopt deze o.a.

1 like

De voorgevormde met beugel van Noppies vond ik heel fijn.

Dm gestuurd!

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga op onderzoek :grin: heb echt nood aan comfort.

Hou er vooral ook rekening mee dat je maat na de bevalling (of al tijdens je laatste trimester) nog behoorlijk kan veranderen. Ik kon tijdens de eerste twee trimesters nog prima met de primark topjes uit de voeten, maar nu echt niet meer (ben van B naar E gegaan :rofl:). Dus let op rekbaarheid en anders niet te snel in (teveel) dure bh’s investeren zou ik zeggen.

1 like

Bedankt voor de tip. Wou zeker niet teveel investeren. Zeker nu niet. Ben nog maar een goede vijf weken ver normaal gezien. Maar die beugels verdraag ik echt al niet meer.

1 like

Voor wie nog een Vaderdagcadeautje zoekt, dit boek gaat over een broer en een zus die tegen elkaar opscheppen wat ze gaan doen als ze zo groot zijn als papa. Ondanks dat M geen broertje heeft vindt ze het heel leuk

1 like

Wij willen beginnen met een papfles voor het slapen gaan. Welke pap raden jullie aan? En hoeveel doe je dan? Hij krijgt normaal een fles van 180 + 6, dus doe je het daar dan bij? Zoveel vragen :hear_no_evil:

De afgelopen nachten zijn hier een drama. Ze wil ineens niet zomaar meer slapen en zet het op een brullen zodra ik de kamer uitloop, en zijn een uur bezig voordat ze eindelijk slaapt. Ze draait steeds op haar buik s’nachts, en kan nog steeds niet terug. Ook huilen.Tandje komt door…huilen. En daarnaast is ze nu verkouden geworden. Het loopt eruit als ze op haar buik ligt, en als er een snotje aanhangt dan brult ze de boel bij elkaar. Om de 2 uur is ze ontroostbaar, moet ik haar omdraaien, weigert ze haar speen, en door het huilen nog meer snot.

Is een neusspray of iets aan te raden?
En een gesneden ui op de kamer zou ook helpen, maar gaat dat niet onwijs stinken?

Echt heel dom, maar ik heb dit dus nooit begrepen :smiley: het is mij nooit gelukt een fatsoenlijke pap te maken en het kwam ook nooit uit de fles. Geen tips dus haha!

2 likes

In het zkh werd aangeraden om neusdruppels zoutoplossing te gebruiken ipv een spray, dit omdat er dan meer zoutoplossing per dosering in de neus komt. Daarnaast werkt een NoseFrida ook goed, daarmee zuig je het snot uit.
Voor de tandjes hielp dentinox hier altijd goed.

Hoe oud is je kindje? Bij 4 maanden gaven wij rijstebloempap (Kan elk merk zijn) en daarna vond ik de biologische lijn van AH heel fijn.

Let wel op dat je voor een papfles een speentje groter op de fles zet en dat het met moedermelk vaak geen goede pap wordt (misschien ging het daar mis @anon18050057?)

Edit: oh! En met hoeveel melk staat op de verpakking van de pap aangegeven! :slight_smile:

1 like

Hij is 5 maanden. Ok dan ga ik daar eens naar op zoek! En staat op de verpakking dan de verhouding? Sorry ik ben een leek hehe

Ahh, net te laat met m’n edit. Ja, staat op de verpakking. Ik denk dat je nog even moet starten met rijstebloem dan.

Althans. Andere pap is vanaf 6 maanden, maar ik hield die maanden redelijk strikt aan haha

1 like

Wij gebruiken nasita neuszalf nadat het neussprayen niet zo’n succes was. Heel fijn spul! Verzorgt ook meteen het neusje

2 likes