Tips, ervaringen & aanraders #2

Ja ik! Ik ben nooit zonder bevallen, dus ik weet niet of ik veel meer pijn gehad zou hebben zonder Tens, maar vond het wel heel prettig dat ik een soort van ‘controle’ had over mijn bevalling hierdoor. Ik heb samen met mijn partner van tevoren de gebruiksaanwijzing gelezen en nadat de eerste weeën begonnen waren heeft hij de plakkers opgeplakt. Ik heb hem tot de persweeën begonnen gebruikt. Ik ben dus wel positief en zou het je wel aanraden!

1 like

Ja, pethidine heb ik ook gehad. Ik wilde eigenlijk niks en heb het tot 7 of 8 cm gered, maar het duurde zo lang dat ik het echt niet meer trok. Bij ons hadden ze ook maar 2 opties en een ruggenprik leek me helemaal niks (heb ik uiteindelijk toch gehad want het werd een keizersnede). Voor mijn gevoel hielp de pethidine eigenlijk niet echt, maar mijn man merkte wel aan me dat het wat minder heftig werd en tussen de weeën door viel ik soms bijna heel even in slaap. Dus ik voelde zeker nog wel wat maar ik kreeg iets meer rust.

Ja bij mij waren het natuurlijk nog niet echt pijnlijke weeën, vooral heftige krampen die net te heftig waren om te slapen. Denk dat je van dat spul ook wel wat sloom wordt? Want als je bijna kan gaan persen zetten ze het vaak niet meer. Hoe heb jij de ruggenprik uiteindelijk ervaren? Omdat het je van te voren ook niks leek?

Oh die prik heb ik ook gehad! Ben er zo stoned van geweest. Heeft 24+ uur geduurd voordat ik weer helemaal wakker was. Maar toen was ik nog niet aan het bevallen.

Edit: Was wel lekker, daar niet van. :innocent:

1 like

Haha, dan hebben ze je een flinke dosis gegeven ik hen er 4,5u op kunnen slapen zoiets. Maar aan een stuk en dat was meer dan in de nachten ervoor :joy:

Ik sliep er 5 uur op, toen waren de weeën weg en voelde ik me weer topfit. In de auto naar huis sukkelde ik in slaap, om de volgende ochtend pas weer m’n bed uit te komen.

Ok nog 3 jaar te gaan… Ik begin vast met aftellen :smile:

Bedankt dat je het advies deelde, scheelt me weer een telefoontje met het cb!

1 like

Ja ik werd er wel sloom van inderdaad. Daarom wilde ik het eigenlijk niet omdat de baby er ook een beetje suf van zou kunnen worden. Ik had ook niet verwacht dat ze me het nog zouden geven omdat ik best ver was, maar ze zagen al dat het niet echt snel ging. Op een gegeven moment lag de baby nog steeds te hoog en was ik al zo lang bezig dat ik echt helemaal klaar was met die weeën. Dus toen ik hoorde dat het een keizersnede werd dacht ik alleen schiet dan maar op met die ruggenprik! Toen ik die eenmaal had voelde ik ook echt niks meer. Die prik zelf viel ook wel mee, maar ik kon ook echt niet meer wachten tot ik m kreeg.

1 like

Hebben jullie nog iets leuks gedaan met kaartjes die je kreeg na de geboorte van je kindje? Inplakken, heel lang laten hangen, een hart maken van alle kaarten en er een foto van maken etc.

1 like

Ik wil ze in een plakboek plakken. Heeft mijn moeder ook gedaan bij die van mij en ik vind dat echt leuk haha

Hihi ik heb ook een koffertje voor onze zoon, met het eerste pakje, de kaartjes en het 12mnd boek.
Maar soms denk ik: zou dat voor een jongen ook leuk zijn :’)? Mijn man zegt dat het 'm echt niet zou interesseren haha. Die vind het ook niet zo mega interessant om z’n kinder foto’s te zien.

Ik daarentegen vind het echt vre-se-lijk dat al mijn babyboeken/albums allemaal weg zijn… Lijkt me zo leuk om te kunnen lezen hoe mijn moeder de zwangerschap vond en hoe die eerste 12mnd waren. Is dat dan een vrouwen ding haha?

1 like

Ik heb het dagboek van m’n schoonmoeder gekregen. Dat schreef ze aan m’n vriend tijdens haar zwangerschap tot z’n 5e verjaardag. M’n vriend vindt het niet zo boeiend, maar ik vind het heel waardevol.

Ben nu ook zulke dagboeken aan het bijhouden voor mijn kinderen.

3 likes

Bedankt voor de reacties @Broodrooster @fredje @anon18050057 @1207 @mores!

De cosleeper die ik had gezien laat ik even aan me voorbij gaan terwijl ik nog even bedenk hoe ik het qua bedje wil doen. Een box van childwood voor €15 omdat ie opnieuw geverfd moet worden ga ik wel ophalen volgende week :grinning:

1 like

Even toffe tante punten scoren hiermee!

1 like

Ja! Mijn kinderen kregen een boek cadeau over samen delen. Ook van deze website en gepersonaliseerd. Heel leuk! :smile:

1 like

Zo leuk!

Ik hoef er zelf niet meer te bestellen maar kreeg wel een kortingscode voor 10 euro als ik doorlink? (Slide maar!)

2 likes

Mag ik de kortingscode?

1 like

Superleuk, ik wil dit gewoon voor mezelf hebben!

Welke zwangerschapsbeha’s kunnen jullie aanraden? Ik ben nog maar net zwanger maar mijn normale behas zitten door de beugel echt niet meer comfortabel. Heb wel liefst een iets dikker stofje zodat mijn tepels niet doorschijnen.

Ik vond die van prenatal uit een stuk zonder naadjes heel fijn! Zitten ook van die pads in dus schijnen niet door. Had in mijn eerste zwangerschap ook al heel snel dat probleem en mn borsten waren mega gevoelig, vond ineens heel veel bh’s ruw? En heb er later nog een paar bralettes bij gekocht voor de mooi :wink:

1 like