Tips, ervaringen & aanraders #2

Ohh, dat is wel fijn!

1 like

Mag ik vragen waarom je geen pijnmedicatie wilt?

Voel me er niet prettig bij en vind het een beetje eng. Bij mijn vorige bevalling werd er door de verloskundige heel negatief over gepraat dat het heel ‘‘slecht’’ zou zijn voor de baby. Nou weet ik wel dat dit niet waar is hoor maar toch blijf ik er een beetje dat gevoel wat me toen is aangepraat houden. Dus zolang het te doen en de bevalling gewoon goed verloopt is vermijd ik het liever.

Ben helaas medisch, dus dat maakt voor mij niet uit. Maar wel handig dat je er thuis al mee kan beginnen!

Wil me er absoluut niet teveel mee bemoeien want jouw keuze moet ten alle tijde gerespecteerd worden. Maar mocht je nou in het zh denken: ik trek het niet dan is pijnbestrijding geen falen hĂš?

Ik vond kiezen voor een ruggenprik de beste keuze die ik had kunnen maken tijdens mijn bevalling. Heb er absoluut geen spijt van, kon beter ontspannen en daardoor ging de ontsluiting sneller. Dus luister naar je eigen gevoel :heart:.

4 likes

En vergeet ik te zeggen: ik had een tens maar uiteindelijk niet gebruikt. Maar een kennis van mij is er 2x heel fijn bevallen!

Ik heb een ruggenprik gehad, wilde het ook niet maar belandde van de hel in de hemel. Mocht je meer willen weten, pb me maar!

@Coco yes, ook hier fijne ervaring met de TENS! Heb er de eerste 5cm mee gedaan. Daarna ruggenprik. Heb niet echt aanvullingen op @HvO. Alleen de tip om hem vooraf alvast een keer te testen (plakkertje op je arm bijvoorbeeld), zodat je precies weet hoe hij werkt en wat je qua gevoel kunt verwachten. Het gaf mij ook een soort gevoel van controle over de pijn en het geeft een fijne tegendruk. Mocht ik ooit toch weer zwanger willen worden (ha, right
) zou ik hem sowieso weer gebruiken.

Oh en nog een tip: neem ook echt extra batterijen mee!

1 like

Ik wilde van te voren ook geen pijnstilling, het idee van een ruggenprik doet me al bijna flauw vallen, vind het doodeng. Maar ik heb me wel laten voorlichten over de verschillende mogelijkheden, zodat mocht ik toch denken ik trek deze pijn njet meer ik wist wat de opties waren. Uiteindelijk geen gebruik van gemaakt maar het gaf mij een prettig gevoel van te voren te weten wat de opties waren behalve een ruggenprik. Uiteindelijk kwam ik op een punt dat ik iets wilde om de scherpe randjes eraf te halen als het nog uren zou duren, maar ik ook meten zei geen ruggenprik. Ik heb me toen nogmaals de voor en nadelen van de verschillende opties laten vertellen en toen gevraagd of ze me wilde toucheren. Bleek er al bijna te zijn, maar anders had ik toen misschien toch nog iets genomen.

Hier ook na 13 uur helse pijnen een ruggeprik gehad. Echt een lifesaver geweest, want er kwam nog 6 uur na en dat had ik zonder echt niet meer aangekund.

Ik ben op zoek naar leuke t bar schoentjes voor een baby van 8/9 maanden, maar het is of duur of betaalbaar en uitverkocht. Heeft er iemand nog een tip?

Bobux heeft ook t-bar modellen volgens mij!

1 like

Mini pebbles op insta?

1 like

Ja ik! Ik had rugweeen en dat ding zat op m’n rug (duhh) en voor mijn gevoel hielp het fantastisch! Misschien was het ook psychologisch, dat ik iets kon doen tijdens een wee ipv alleen maar puffen (op die knop drukken dus)! Ik was ook echt een beetje boos op de verloskundige toen zij hem eraf wilde halen tijdens het persen, bleek uiteindelijk wel dat het toen niet echt nuttig meer was :wink:

Ik ben trouwens thuis bevallen, dus een andere optie qua pijnstilling was er niet (was in mijn geval ook niet nodig, vond het goed te doen met de TENS en het ging heel snel, toen ik dacht hmm, nou wordt het wel pittiger bleek ik al 10cm te hebben en konden we al niet meer naar het ziekenhuis :wink:)

Hier hetzelfde gedonder, ik ben ook nog wat zoekende. Merk wel dat consequent blijven echt helpt. Uiteindelijk gaat de lol eraf lijkt het, dus blijven wegtrekken, nee zeggen, afleiding aanbieden.
Onze dochter is sinds een paar dagen een enorme driftkikker, ze wordt echt woedend als iets niet mag of haar niet lukt. Ook wel grappig om te zien eigenlijk


1 like

Ik heb dit bij het CB besproken waar ik te horen kreeg dat ik er maar aan moest wennen, want dit duurt tot 4 jaar :+1:

Ze zei dat je consequent moet blijven corrigeren (liefst even bij je kind gaan hurken en niet vanaf een afstand schreeuwen, zodat het goed aankomt) en dat het misschien lijkt alsof het ze niets doet, maar dat het wel degelijk binnen komt. Blijven corrigeren dus volgens haar.

Oh! En eventueel op de gang zetten. Per levensjaar een minuut. Dus als ze 1 zijn 1 minuut, als ze 2 zijn 2 minuten etc etc

1 like

Mocht iemand nog een kadotip nodig hebben voor 3/4 jarigen (iets ouder misschien ook wel); onze zoon heeft vandaag dit kado gekregen en ik vind het echt fantastisch:

16 likes

Dit ziet er echt heel erg leuk uit! Goede tip :blush:

1 like

Dat is volgens mij wel echt het grote nadeel, dat je er gelijk mee moet beginnen!

@Printemps Vind dat ook zeker geen falen hoor. Ik denk dat het soms niet eens anders kan! Alleen ik krijg al 2 antibiotica kuren toegediend dus de baby krijgt al heel wat binnen. Daarom wil ik het ook graag zonder proberen, als ik het echt niet meer trek dan zou ik altijd nog van gedachte kunnen veranderen.

@June88 Als ik vragen heb dan PB ik je!

@360 Ohja dat is ook wel een goede, dan weet je een beetje wat je kan verwachten.

@Suikerklontje Heb me inderdaad wel laten informeren, gelukkig maar want ik dacht dat lachgas ook wel een optie zou kunnen zijn. Maar in dit ziekenhuis hebben ze alleen maar keuze uit een ruggenprik of een prik in je been. Dus dat viel ook een beetje tegen.

@Cactuss Dat klinkt super goed! Had vorige keer ook rug en beenweeën en dan schijnt dit fijn te zijn.

Thanks voor alle tips iedereen :heart:. Ga hem gewoon bestellen en dan hopen dat het werkt!

4 likes

Ooh dat is jammer dat ze zo weinig opties hebben. Overigens kan ik je die prik in je been (pethidine neem ik aan?) wel aanraden als mogelijke optie. Ik was bang er misselijk van te worden want was alweer drie weken misselijk, maar dat viel reuze mee. Ik heb zondag een ballon gehad en die zorgde voor 3cm ontsluiting en lichte weeĂ«n. Op zondagavond laat doen ze dan niet zoveel meer behalve afwachten, maar ik kon niet slapen want daar waren ze net te heftig voor. Dus die prik gehad en in weken niet zo’n goede nachtrust gehad. Ik werd redelijk uitgerust wakker met 4-5cm en toen hebben ze mn vliezen gebroken en ging de rest vanzelf :wink:

Ik had er 1 gehuurd. Van te voren zeker even, samen je je partner/degene die bij je bevalling gaat zijn, de gebruiksaanwijzing lezen en uittesten op bijvoorbeeld je arm. Niet op je rug!!! Staat in de gebruiksaanwijzing wel op welke lichaamsdelen je hem mag gebruiken. Laat voor de fun ook zeker je partner proberen! :yum::wink:
Je kan hem heel makkelijk harder en zachter zetten en ook in 2 standen, voor tussen de weeën en voor tijdens een wee.
Ik heb hem denk ik wat te laat aangesloten, maar zat ook aan de weeenopwekkers en de opbouw was niet echt rustig. Heb hem een tijdje heel fijn gevonden. In het begin liggend in bed en later staand, leunend tegen een ‘aanrecht’. Toen ik uren lang bleef steken op 4 cm ontsluiting, met wel flikke weeĂ«n door de opwekkers, hebben we hem afgekoppeld en ben ik voor een ruggenprik gegaan.
Ik zou hem bij (hopelijk) een volgende bevalling zeker weer huren. Het geeft een andere, controleerbare, “pijn” die mijn gedachten bij de weeĂ«n weg konden houden.

2 likes