Tips, ervaringen & aanraders #2

Heeft iemand tips voor me mbt tweedehands? Hier gaat het bij 1 baby blijven, en ik heb op zich geen problemen met tweedehands… heb bv een leuke cosleeper gezien die ik nu tweedehands heb gevonden, maar als ik dan wel een nieuwe matras nodig heb is het verschil gelijk een pak kleiner… is bij bv een matras met een wasbare hoes een nieuwe toch een must? Ik weet niet goed of ik soms niet te voorzichtig wil zijn haha :grinning:

1 like

Persoonlijk zou ik wel gaan voor een nieuwe matras. Baby’s hebben vaak nog ongelukjes en die krijg je nooit helemaal uit het matras.

1 like

Ik heb (bijna) alles tweedehands, ook het ledikantmatras. Hoes kan gewassen en matras zelf ziet er prima uit.
Voor het wiegje konden we geen matras vinden. Is een oude familiewieg die vrij lang en smal is. Daar hebben we een matrasje in van een stuk schuimrubber op maat. Dat heb je in verschillende diktes / stevigheid. Is een stuk goedkoper dan een echt matras. Vonden wij prima voor de korte tijd dat ze in het wiegje ligt.

1 like

Ik heb geen nieuwe matras genomen, maar leende het bedje van een vriendin. Maar ja of het nou van een vreemde of een vriendin is maakt in the end ook niet uit :stuck_out_tongue: dus zo’n hoesje zou ik genoeg vinden!

1 like

Moi! Dankjewel :smile:

1 like

Ons matrasje voor zowel de wieg als ledikant komen van mijn zus en waren niet zo heel proper meer. Mijn vriend wilde per se een aerosleep (ook tweedehands gekocht overigens haha). Dus nu hebben we: tweedehands matrasje + matrasbeschermer + aerosleep dekmatras + aerosleep hoeslaken. Die aerosleep kun je gewoon wassen dus op deze manier voelt het voor mij toch hygiënisch genoeg om die tweedehands matrasjes te gebruiken.

1 like

Ik dacht; ik gok het er maar op:

Groetjes,
Prenatal :joy:

@Unquestionable heb jij hem ook gehad?

Haha jep …

Maar even hè, die dochter van me schopt 100x per nacht haar dekens van zich af, maar ik heb alleen maar winterslaapzakjes in haar maat. Zou dat met alleen een romper kunnen?

Misschien nu het weer een paar dagen koeler is wel toch?

Ik kreeg deze mail ook, terwijl ik het pakket al binnen heb :joy:. Bij mij duurde het 3 dagen dus dikke prima.

1 like

Ik kreeg de mail ook en had het twee dagen na bestelling binnen. Was twee weken geleden ofzo. Houd hoop! :sweat_smile:

1 like

Ja lijkt me wel! Het gaat nu inderdaad weer wat afkoelen dus lijkt me dat het wel kan. Anders voor je zelf naar bed gaat even nekje voelen?

Ja, ga het maar proberen. Het is wel schattig: van die spartelende blote beentjes in de lucht naast je als je je ogen open doet. Ze komen net boven de rand van het wiegje uit als ze haar best doet :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Iemand ervaring met een dreumes van net 1 die echt schijt heeft aan ‘nee’, boze blikken, corrigerende stem etc? Hij lacht me keihard uit en gaat dan vrolijk verder. Als ik hem wegzet bij iets wat niet mag, kruipt ie er meteen weer naar toe. Afleiden werkt soms, maar vaak ook niet. Heb hem gisteren tijdens het eten apart gezet omdat hij alles uit bleef spugen (en dan niet omdat hij het niet lekker vond). Of moet ik niet-gevaarlijke dingen gewoon negeren? Hij pakt ook continue speelgoed af van zijn zus, die daardoor al begint te gillen als hij in de buurt komt. Hij is echt zo pittig qua karakter…

Iemand tips??

Yoghurt lijkt me vrij zuur voor een maag die overstuur is. Het is sinds vanochtend, toch? Lijkt me nog niet zo’n probleem. Drinken is belangrijker! Eten komt wel weer als hij trek heeft. Dan zou ik eerder denken aan een crackertje, soepstengel, beschuitje o.i.d.

Is iemand bevallen met een tens apparaat en wat vond je er van? Wil liever geen pijn medicatie tijdens de bevalling, maar dit zou misschien een goede optie zijn.

Eten is niet belangrijk, tenzij ze het zelf wil. Drinken wel!

Hier kun je wat tips vinden (hier verwijzen de huisartsen in NL altijd naar als je twijfelt):
https://www.thuisarts.nl/overgeven/mijn-kind-heeft-overgegeven

Wij hadden hem klaarliggen maar ik heb hem uiteindelijk niet gebruikt. Ik kreeg het advies om hem niet te vroeg in te zetten en toen ik dacht dit is het moment wilde ik de gebruiksaanwijzing pakken en lezen maar dat lukte niet door de weeen. Mn man was zo van slag dat hij er niks van snapte en zo hebben we hem uiteindelijk niet gebruikt. Het is in ieder geval een tip om van te voren uit te zoeken hoe hij precies werkt zoda je op het moment supreme niet zo aan het klooien bent als ik!

3 likes

Ik kreeg hem ook, terwijl ik nog niet eens 5 dagen geleden heb besteld :sweat_smile: sowieso is het ook onzin want andere pakketten via Postnl worden gewoon geleverd, het is w druk maar niet zo dat ze bij Postnl met alle zendingen 5+ dagen achter lopen

Thanks!

@HvO Ja dat las ik inderdaad, dat je hem vanaf het het begin moet aansluiting. Hoe bedoel je zelf de controle? Kan je hem harder en zachter zetten? Klinkt in ieder geval wel positief!

@Ketel Ohja dat is wel een goede tip! Kan me inderdaad voorstellen dat je in de heat of the moment daar de rust niet meer voor kan vinden!