Tips, ervaringen & aanraders #2

Fijn he haha. Wij aten vroeger bij oma altijd met de lunch van broodplankjes en dat is zo’n leuke herinnering, dus toen ze goed brood at leuke gekocht. Maar als ze nu klaar is pakt ze zo dat plankje op en keert het om en doet dan het plankje nog ff op haar hoofd :angry: naja liever dan dat ze klaar is en op tafel gaat klimmen en dan al net middenin haar pastasaus staat voor je der te pakken hebt :joy:

Iemand een advies welke maxicosi te kopen?

  • hij moet passen op de joolz geo 2
  • hij komt in de grote auto op een base (is een draaibare echt zoveel fijner?), maar moet ook in mijn auto goed en veilig vastgemaakt kunnen worden met autogordel.

Wij hebben de Cybex cloud Z, met draaibare base. Ik vind hem heel erg fijn. Je kan hem makkelijk op de base klikken. Maar in mijn auto past hij ook gewoon met de gordel.

Als ik een nadeel zou moeten noemen is dat hij vrij zwaar is. Maar heb geen idee hoeveel andere stoeltjes wegen, dus misschien valt t wel mee in verhouding.

1 like

Ja, deze droeg ik dit weekend bij een vriendin. Top systeem, maar inderdaad erg zwaar. Dus ben eigenlijk op zoek naar zoiets maar dan wat lichter.

Ik hou me dan maar voor dat zwaar in dit geval dus ook stevig en dus veilig is. Daarnaast is het wel een goede work out nu de sportscholen dicht zijn haha.

Het fijne aan de Cybex is wel de kap die er aan zit. Kan je kleintje fijn in de schaduw als je m op het onderstel van de wagen zet.

1 like

Pebble plus hebben wij. Heerlijk ding vind ik het. En de newborn/baby insert vond ik ook fijn… toch iets minder groot ofzo haha

1 like

Ja dat is waar haha. Die kap ziet er ideaal uit. Bedankt!
@Fishing dank je, ga ik eens naar kijken!

Op het KDV krijgt mijn zoon tussen de middag warm eten. Zoontje van 3,5 eet dit ongeveer geen idee of het goed is of niet.

Ochtend: wisselt tussen een gekookte ei (dan meestal 2) of ontbijtkoek met hagelslag of brood met hagelslag. Heel soms een tosti met kaas. Altijd een Beker water.
Tussendoor: stuk fruit en weer wat water.
Lunch: op KDV warm, thuis meestal iets van vissticks uit de airfryer.
Tussendoor: groente snacks of baby Bell of iets in die trant. Soms een cracker met wat erop.
Avondeten: rijst met groente of curry. Ook als hij op school warm heeft gegeten eet hij in de avond ook wat mee. Water.
Voor slapen gaan dan nog fles sojamelk.

Ik heb die vandaag in de winkel gezien met die baby insert erin, en dat zag er zo schattig en comfy uit voor een newborn haha :grinning:

Verder kan ik er alleen geen ervaring over delen :rofl:

1 like

Haha ja ik ben er ook voor gezwicht! Hij is echt veel zachter als de gewone pebble :see_no_evil:
(Niet dat ik een nieuwe zou kopen als ik de pebble had. Maar we hadden nog niks want was de eerste toen dusseh, ach dan maar de plus)

1 like

Wij hebben de maxi cosi cabriofix en die staat in beiden autos op een base maar is ook makkelijk met de gordel vast te maken. Qua gewicht vind ik hem we meevallen.

Ik heb geen Joolz dus weet niet of hij daarop past, maar volgens mij wel met de juiste adapters?

2 likes

Wij hadden ook de Cabriofix en die past op de Joolz :smile:
Vond het ook een prima maxi cosi verder.

2 likes

Volgens mij heb ik deze in het roze, zal morgenochtend even checken!

Hier staat het ook alle kanten op tegenwoordig, vooral na een dutje. Ik doe er of clipjes jn zodat het niet voor haar ogen valt of ik doe er babygel/lotion in van zwitsal.

Ander vraagje aan de vega(n) mommies hier. Vamaf 1jaar mogen kindjes (halfvolle) melk volgens het cb. Nu lijkt het me fijn om tussen de middag vega melk te geven ipv gekolfde melk, scheelt mij weer werk.

Echter raden ze bij het cb alleen halfvolle melk aan omdat die het meeste eiwit bevat. Wat hebben jullie gedaan? 1 flesje (bijvoorbeeld) havermelk zal toch niet erg zijn voor de eiwitten als ze voor de rest wel bv krijgt en genoeg ander eten? Also welke melk is dan aan te raden?

Als ze 300ml zuivel/bv krijgen maakt t verder niet uit :wink:
Of je moet een verreikte soja melk nemen, zoals alpro voor kinderen.

Hier krijgen ze 's middags 1 beker alpro groeimelk. En verder thee/water en 's avonds nog een fles kv melk. Daar moeten we nog iets op bedenken.

Thanks allemaal!!

@HotMomma

Voor de eiwitten kan je het beste sojamelk junior geven.
Hier krijgt D (1 jaar oud) 100 ml sojamelk soms los of anders met brinta en geprakte banaan. Daarnaast eten we in de avond genoeg eiwitten. Qua eiwitten zal je niet snel een tekort krijgen. Oatly krijgt D in de middag flesje van 180 ml . Daarnaast krijgt ze sowieso nog 2 keer bv.

Calcium krijgen ze binnen door groene bladgroente en tahini bijvoorbeeld ergens doorheen.

Calcium is al toegevoegd aan oatly en andere plantaardige dranken. Maar alpro junior is wel iets meer verrijkt.

Ik raad eigenlijke op ig deze pagina aan

Hier geven ze ook aan dat de hoeveelheid porties vaak niet goed gegeven worden door ouders en dat je helemaal niet een bord vol moet geven.

Vind het een heel fijn account. Lobke Faasen heeft ook vaak handige tips icm met plantaardig en kinderen.

Sorry heb niet zoveel tijd om uitgebreid te antwoorden. Mocht er iets onduidelijk zijn dan kom ik er vanavond op terug.

Fijne dag mensen en geniet van het mooie weer als het kan. :heart:

9 likes

Wat fijn!! dankjewel!

1 like

Ik weet even niet meer wie het zocht, maar bij Zara kwam ik dit broekje tegen in een setje!
In 2 kleuren op de jongensafdeling!

3 likes