Tips, ervaringen & aanraders #2

Wij hebben hier net de Flisat tafel + Trofast bakken van Ikea gekocht voor onze 2-jarige. Hij staat nu met dit mooie weer buiten met water en bekertjes e.d. Maar hij kan ook binnen met bijvoorbeeld kinetisch zand, gekleurde rijst, pompoms, packing peanuts, enz. en dan ook met bijvoorbeeld schepjes of een hengelspelletje met magneetjes.

Puzzels vind hij ook schitterend, en al z’n verschillende dierenpoppetjes. En hij heeft pas een setje groente gekregen die je “doormidden kan snijden” met klittenband, ook een groot succes!

1 like

Leuke ideeën! Bedankt allemaal!

Wat een leuke baan van Haba! We hebben alleen al een Duplotrein en toettoet-stuntbaan. Maar dit is vast op hele andere manieren weer stimulerend voor de ontwikkeling, toch? :blush:

Hier zijn met 2,5 jaar minipopjes een succes. Geen idee van welk merk, want ze komen van m’n tante in Australië. Ook stickers doen het hier heel goed. En de kassa.

En memory achtige spelletjes. Ik vind Djeco daar een heel leuk merk voor. Ik heb de balanceervogel daarvan nog op m’n verlanglijst staan.

1 like

Leuke cadeau’s om te vragen voor een eerste verjaardag voor een meisje? Het duurt nog even, maar ik ben vandaag sinds lange tijd weer bij mijn schoonouders en die gaan anders weer dingen kopen die we niet willen hebben en denken minimaal altijd een jaar vooruit :joy:. Ze hadden al een kinder stoel voordat wij er een hadden, hebben al een loopstoeltje terwijl ze nog niet zelf kan zitten en een autostoel gekocht voor zichzelf.

Boeken, van die houten inlegpuzzels, een loopfiets, vormenstoof. Verder weet ik ff niet :slight_smile:

1 like

Mijn baby is ook nog lang niet jarig, maar ik hou al wel een lijstje bij wat we eventueel kunnen geven/vragen.

2 likes

Ik hoop dat je het niet vervelend vindt dat ik dit zeg maar loopstoeltjes worden heel erg afgeraden. In andere landen zijn ze ook verboden. Ik heb dat ook op het forum geleerd en vond het fijn dat iemand me daarop wees.

1 like

K. wordt over een maand 1 wij hebben op haar lijstje staan:

  • houten stapelkubussen/nesting cubes
  • poppenwagen (waar ze ook achter kan lopen qua hoogte)
  • van grimms: sorteerbord, ballen en de bouwplaten en halve cirkels (ze heeft de regenboog en poppetjes al en begint daar nu echt mee te spelen)
  • foam badletters
  • plan toys vormensorteerspel
    -magic touch piano

Anderen dingen waar ze nu veel mee speelt (maar die ze dus al heeft)

  • activiteitenkubus little dutch
  • loopwagentje
  • duplo (ze kan er nog niet zelf mee bouwen maar haalt wel dingen uit elkaar en probeert de blokken dan weer op elkaar te doen)
  • kleine bal (13cm geloof ik, kan ze zich lang mee vermaken)
  • zandbak
  • boekjes met flapjes (en dus ook dikke paginas)
  • popje
  • een koffertje met daarin little people diertjes. Open, dicht, erin, eruit, met de diertjes stappen over de vensterbank etc. Helemaal geweldig.
  • houten auto’s
  • zwembadje met stapelbekers met gaatjes erin (speet ze ook in bad mee)
1 like

@anon18050057 ik vond de tip van yo gabba gabba echt leuk!

En bedacht me opeens dat ik ook nog een kinderliedjes tip heb: Sandra Boynton en dan vooral het album frog trouble. Het is wel country/blues maar ik luisterde het al graag pre-kind.
En het nummer end of a summer storm is zo mooi.

(Ik wanneer ik dat nummer luister)

2 likes

Ja ik weet het. Mijn schoonmoeder is vermoeiend. Ik moet het vandaag nl tegen haar gaan vertellen, want vorige keer stuurde ze een filmpje met mijn dochter erin en kregen we weer eens ruzie over iets.
“ je blijft ons het idee geven dat we in jouw ogen niet veel goed kunnen doen, omdat je altijd zo kortaf reageert.”

Ze had ook een zonnebril gekocht want wandelen met de dookie over de wagen vond ze zo ongezellig :unamused:

Dus als je nog tips hebt hoe ik het aardig kan brengen :wink: ik heb nul geduld met die mensen. Het is slecht voor de houding en rug toch, en door het harnasje leren ze juist verkeerd de benen te gebruiken?

Wanneer hebben jullie het traphek onderaan de trap weggehaald? M. kan inmiddels goed traplopen, maar ik twijfel nog. Ze is nu 2,5. Zijn we er niet te vroeg mee?

Het hekje op de bovenverdieping en naar de zolder blijft natuurlijk nog wel staan.

Onze trap is op de gang, maar daar heeft er beneden nooit een gestaan. Ik heb de deurklink naar de gang omhoog staan en die deur hou ik dicht.

Op de bovenverdieping laat ik hem inderdaad voorlopig nog wel staan. Die jongen is af en toe net de Tasmanian Devil van Looney Tunes.

Wij hebben nu helemaal geen trap hekjes (kiddo is 18mnd), maar overwegen juist binnenkort wel te doen.
Als hij uit z’n ledikant gaat en in groter bed, zie ik m al zo half slaapdronken onderweg naar ons, of de wc of whatever de trap af lazeren :sweat_smile:

Onze trap is ook in de gang, maar de tussendeur moet openblijven vanwege de kat. En om nou een kattenluik in m’n tussendeur te zetten, dat ging me te ver.

Ah, ja dat maakt het even anders.

Het ligt denk ik ook een beetje aan je kind. Als die van mij ineens bedenkt dat ‘ie NU z’n beer uit bed wil hebben, dan rent ‘ie zonder nadenken direct de trap op.

@Bergamot kommaardoor!

2 likes

Ik! Wij hebben een illustrator aangeschreven die we heel gaaf vinden en gevraagd of hij ons kaartje wilde maken :slight_smile:

1 like

Jaa ik heb mary and the locks gevraagd om ons kaartje te maken. Ben er nog steeds verliefd op.

Hier is haar insta: https://instagram.com/maryandthelocks?igshid=1rno1vbcnhdpl

1 like

Heeft iemand trouwens een tip voor vleesvervangers met vitame b en ijzer en niet teveel zout?
Echt veel soorten hebben teveel zout en zo niet hebben ze geen extra vitamine en ijzer…

Een pop met en wagentje/buggy?