Tips, ervaringen & aanraders #2

Ja het verschilt echt per baby (zoals met ongeveer alle vragen die je hebt :smirk:)
Onze dochter 8 pond bij geboorte - 53 cm, en na dag 4 terug op geboortegewicht. Zij zat na 2 weken niet meer in maat 50.
Beste is denk ik om niet teveel te kopen en bij te kopen/bestellen mocht het nodig zijn. (MOEILIJK!)

Iemand tips voor skinny spijkerbroekjes? Ze heeft er een vd Zeeman en die zit top, maar maat 86 is te kort geworden :sob:.

Die van Hema zijn hier favoriet.

2 likes

Ga ik eens naar kijken! Ik heb een andere broek van de hema met stippen maar die is toch te ruim

Ik vind die broekjes van de Hema ook fijn! Ze zijn niet heel skinny maar de stof is lekker zacht en stretch. Ze zijn (altijd? Bijna altijd?) in de actie 2e 50% korting.

1 like

Ja die universele handleiding gaat er niet komen hè? :pensive:

Name it. Iets duurder, maar ook prima 2e hands te scoren op bv vinted (kom ik weer aan hoor haha).

2 likes

Next heeft ook fijne skinny broekjes

1 like

Ik vind de skinny jeans van Zara ook heel fijn!

1 like

De beste vind ik Name it en dan de skinny variant. Niet de slim fit, die is echt een stuk wijder dan de skinny.

1 like

Dankjullie allemaal! Ik ga eens neuzen online haha

L ligt weer op haar buik te slapen. Ze kan nog steeds niet terug rollen, ik blijf het maar eng vinden. Gister avond heb ik haar even omgedraaid toen ik zelf ging slapen, maar toen werd ze wakker en was ze heel erg geschrokken en overstuur. Snachts werd ze nog een paar keer wakker en was ze gaan woelen en had ze haar hoofdje gestoten tegen de spijlen.
Als ik haar nu laat liggen wordt ze vannacht huilend wakker omdat ze niet kan omdraaien , als ik haar nu omdraai wordt ze ook huilend wakker. What to do?!

Hoe moeilijk ook, ik denk dat het een kwestie van ‘uitzitten’ is tot ze zelf kan terugdraaien. En overdag veel oefenen in zelf laten terug draaien.
Tenzij ze ‘s nachts echt huilt, dan naar terug leggen. Maar denk dat het een kwestie van tijd is eer ze terug moet kunnen rollen.
Sterkte in elk geval, want is vast een zware tijd voor jullie.

Ja, thanks! 15 minuten na mijn berichtje werd ze huilend wakker en moest ik haar omdraaien. Uurtje of 3 later nog een keer. Even doorheen I guess.

1 like

Heeft iemand nog tips voor leuk speelgoed voor een bijna 2 jarige? We zijn onlangs verhuisd vanuit het buitenland, dus we hebben niet veel speelgoed nu. Boekjes/kleurpotloden/duplo hebben we wel, het ikea keukentje willen we voor haar verjaardag geven. Iemand nog andere leuke ideeën?

Loopfietsje?

1 like

Ze heeft een loopfietsje bij oma, maar wij hebben helaas geen tuin! Zoek eigenlijk echt iets voor binnen.

Playmobil 123, waterteken doek voor op de grond, van de Hema heb je platte houten blokken.

1 like

Ah ja, haha. Poppenwagen, duplo, inlegpuzzels

1 like

Wij hebben I. de Kullerbu knikkerbaan van Haba gegeven voor haar tweede verjaardag. Zijn diverse sets en uitbreidingen van. Ze is nu 2,5 en begint ook steeds meer zelf mee te bouwen.
De duplotrein pakt ze ook vaak.

Keukentje is heel leuk! Als je daar nog pannen etc bij zoekt dan is mijn tip om houten spullen erbij te doen. L. had er metalen pannetjes bij gekregen van m’n ouders maar dat maakte echt zo’n herrie (met een garde erin roeren, pannetje dat op de vloer valt). Met de houten is dat echt een stuk minder.

2 likes