Tips, ervaringen & aanraders #2

Hahaha! Toevallig poepte hij gisteren, rook het en dacht wel wow deze is heftig. Maar hij zat lekker bing te kijken in z’n stoeltje en soms komt er nog meer. Na een poosje denk ik oké here we go. Pak ik hem op, z’n hele stoel, broek, romper, shirt, alles zat er onder :joy:

4 likes

Hahaha heb hem uitgekleed, in het bad gezet en de sproeier erop :joy:

Van die ringen om hun nek? Lijkt me zo leuk haha

Ohh leuk!! Ken ik helemaal niet!

Rompers in maat 50 raad ik aan om er maar heel weinig van te kopen, ze zijn er zo uitgegroeid. Dus misschien 2 of 3 stuks en dan maat 56/62 kun je wel wat meer kopen, iets van 8 a 10 stuks.
Ik hou niet zo van wassen en ben best lui, dus mijn baby krijgt na 3/4 dagen een schone romper aan tenzij hij het natuurlijk onder gepoept of geplast heeft. Soms heb je een voorraad aan rompers en het andere moment plast of poept hij elke romper onder.

2 likes

Tipje vanuit mijn familie. Wij krijgen allemaal een lichte reactie van aardbeien. Maar wanneer wij deze eerst onder de warme kraan afspoelen hebben we er geen last van. Daarna doe ik t nog even koud na. Mijn oma zegt altijd dat je daarmee de ‘brand’ eraf haalt.

3 likes

Hoop dat het helpt, aardbeien zijn veel te lekker :smile:

Ik had best veel rompers in 50/56 maar het verschilt erg per winkel qua pasvorm. Een 56 van de Hema valt heel anders dan een van de zeeman of prenatal.
Het verschilde een beetje hoe vaak ik de romper verschoonde maar in ieder geval om de dag.

1 like

Hier valt die maat, met dezelfde schoenmaat, echt nog gigantisch. Maar een maatje kleiner is echt te krap. Vind het wel ideale dingen!

1 like

Ik las aambeien. Ik ben echt verpest door de kindertopics.

8 likes

Wij hadden overslagrompers van de HEMA en maat 50 en 56 waren (toen iig) vrijwel even groot. Wij hadden er wel minstens 10 geloof ik. In het begin heel veel plasongelukjes bij luier verschonen (bij jongetje) en hij spuugde heel veel. Hij kreeg toen meerdere malen per dag droge kleren aan :sweat_smile:

4 likes

Hahaha! :rofl: Neuh lijkt me niet zo lekker.

Wij hebben er 6 in maat 50 en 10 in 56. Ik trek zo’n beetje om de dag een nieuwe aan, en vaker als ze vies zijn geworden. Ik was ze ook gewoon met onze was mee, maar zo vaak was ik geen wit dat ik er met bijv. 2 uit kan :speak_no_evil:. Mijn baby heeft 3wk maat 50 gedragen.

1 like

dit is echt mijn held!! zo fijn.

Hoe lang hebben jullie baby’s maat 50 gedragen, en hoe groot/zwaar waren ze bij geboorte?
De verwachting is nu (29 weken) dat onze baby klein wordt (2500-3000 gram) maar ik heb dus geen idee of ik dan ineens wel 10 rompers en veel kleertjes maat 50 nodig heb?

Mijn baby woog 3620 gram bij de geboorte, ze heeft 2 maanden maat 50 gedragen. Ze groeide blijkbaar niet zo hard. Er werd door de verloskundige geschat dat het een grote baby zou worden, dus ik had 1 pakje en 2 rompers geloof ik in maat 50 gekocht. Mijn man is op dag 2 vanalles extra gaan kopen en dat was prima. Ze is nog steeds niet zo groot, nu 7 maanden en draagt maat 62.

1 like

Ik heb ook kleine baby’s gekregen;
L was 48cm en 2730 gram, I was 43 cm en 2620 gram.
L heeft maat 50 ongeveer een maand gedragen, voor I hebben we zelfs eerst nog maat 44 moeten kopen omdat ze zwom in maat 50. Die ging met een maand pas over naar maat 50 en na 3 maanden naar maat 56.
Ik zou dus zeker voor wat rompers en kleertjes in 50 gaan maar niet te veel. Naast dat het snel is bijgekocht, kloppen de metingen ook lang niet altijd.

1 like

K. was ruim 500gr lichter geschat dan ze was. Zehad een pakje in maat 50 en dat was meteen krap, maar dat had vooral met haar lengte te maken (54cm). Het was meteen een buiktruitje zeg maar. Qua rompers had ik hema maat 50-56 en die heeft ze lang aangekund. Ik zou zelf niet teveel kopen paar setjes, eventueel maak je vast een wishlist en als meer maat 50 dan nodig blijkt is het zo besteld/gehaald.

1 like

Vrij lang maat 50, ik had er niet veel 2 rompers en 1 of 2 pakjes. Snel wat bijgekocht. Ze zwom in maat 56
Daarna lang in maat 56. Ik vind de omslag rompers van h&m en bamboo van Hema fijn. Die bamboo mutsjes van de Hema zijn ook fijn. Geen enkele muts bleef zitten, behalve die.

1 like

Bedankt voor alle reacties! Loopt dus behoorlijk uiteen haha. Ik wacht de geboorte maar af en zie het dan wel :smile: