Tips, ervaringen & aanraders #2

Hier ook zoiets. Rollen maar niet meer terug. Ze begint ook achteruit te tijgeren, alleen nog niet optrekken. Ze is nu 8 maanden.
Ik vind het best eng en ben bang dat ze stikt :frowning: Omdat ik haar af en toe zachtjes hoor kreunen of huilen snachts en dan ligt ze met haar gezicht in het matras.

1 like

Iets ouder dan 6 maanden!
Pindatest gedaan. Geen gekke reacties. Deze week nog ei!

1 like

Iemand tips zodat mijn kind van 14 maand niet voor 6.00 wakker word. Derde dag op rij tot hij om 5.15 wakker word. Waardoor hij weer twee slaapjes moet en het hele ritme weg is en hij erg vervelend is. Hij is vorige week ziek geweest. Misschien nog een nasleep ? Toen sliep die heel erg slecht namelijk. Gisteren overdag misschien weer wat te lang. Probeer hem vandaag volgens een slaapgids te laten slapen. Om 9.00 een slaapje van 45 minuten en vanmiddag niet langer dan 2 uur. Hopelijk helpt het want dit is niet grappig !

Actieve ochtend plannen? De hort op? Zodat ie er echt pas tegen 12u in ligt?
Is 2-3u op een dag slapen totaal niet vet weinig op die leeftijd?:see_no_evil:
Ik heb hier een 18mnd’er, maar die slaap regelmatig van 12-16🤪

We kunnen niet echt weg heb nog 4 andere kindjes (Gastouder) maar dus wel een actieve morgen want genoeg te spelen. Maar ik denk dat hij zo inkakt en om alles gaat huilen :rofl:

Oh en ja en normaal slaapt hij ook wel tot 3 uur. Maar met twee slaapjes word dat wat veel.
Overal lees ik dat maximaal 2 uur eigenlijk beter is.

Omg dit klinkt echt als een droom, is het te laat om mijn kind bij jouw kind in de leer te doen :joy:Hier eentje die rond 14 maanden vaak twee korte dutjes deed maar 2-3 uur in totaal niet haalde, meestal 1, met wat mazzel 2 uur.

Idk haha! T was een verschrikkelijke slaper, korte dutjes. Om het uur/2u elke nacht drinken. . En ineens, rond 12-13mnd ging meneer doorslapen?
En ineens ging meneer overdag 2 dutjes doen, op redelijk vaste momenten. En met 15-16mnd hadden we een paar rot weken door die 2-1 overgang. En daarna ging het weer :ok_hand:t2:.
Tuurlijk met uitzonderingen. Maar meestal 21.30-8.30 en 12.30-16.00. :see_no_evil:

3 likes

Teach me master!
Mijn dochter doet al geen middag dutjes meer sinds dat ze een jaar is. Maar mag niet klagen want ze slaapt ‘s nachts over het algemeen top.

1 like

Maat 24-26, heeft nu eigenlijk maat 23,5 :sweat_smile:
Het valt dus mee hoe erg het een flipper is

3 likes

Haha leuk zijn ze!

Ik krijg net trouwens dit per mail: een consumentenwaarschuwing van de Consumentenbond voor de Mutsy Nio. Weet niet of iemand die heeft, maar daar kunnen de vingers van je baby tussen klem komen te zitten. https://www.consumentenbond.nl/kinderwagen/veiligheidswaarschuwing-mutsy-nio-kinderwagen?CID=EML_NB_veiligheidswaarschuwing_20200528&j=570613&sfmc_sub=75399891&l=237_HTML&u=12283816&mid=100003369&jb=146

1 like

Ohhh dan lopen we idd bijna gelijk haha. Ei zouden wij ook deze week doen maar N is ziek en dan doe ik t liever ff niet. Pinda ging hier ook goed, hij vindt t lekker joh!

@adje @June88 Hoe hebben jullie pinda en ei gegeven? Mengen door een groente of fruit hap of apart op een lepel? En hoeft dat maar 1 keer of moet je dat een paar keer aanbieden?
Mijn baby loopt ook gelijk met jullie baby, over een week 6 maanden alweer.

Pindakaas had ik bij een banaanhapje gedaan, leek me nog wel een oké combinatie. Ei heb ik toevallig vandaag geven en dan gewoon als roerei, zonder iets erbij.
Voor hoeveelheden folder van June gebruikt!

1 like

Ik had een folder van t ziekenhuis! Kan hem je wel sturen hoor

1 like

Ik geef van die 100% pindakaas gewoon op een lepeltje :sweat_smile:

2 likes

Als je dat wilt doen, heel graag!

Wij deden het (100% pindakaas) op brood/broodkorst :slight_smile:
Daar kauwde/sabbelde 'ie het dan vanaf.

2 likes

Ik wil hem best sturen hoor! Maar t is wel aan ons gegeven voor kindjes die mogelijk allergisch zijn, en wil niet hier medisch advies verkondigen ofzo haha! Gewoon pindakaas geven is ook goed!

1 like

Precies en wees blij haha! Mijn kind is niet helemaal normaal, poepen kan die niet, maar tijgeren wel :joy:

Edit: bedoelde het niet om op te scheppen ofzo :upside_down_face:

3 likes