Tips, ervaringen & aanraders #2

Anders misschien op MP kijken voor eentje in goede staat, als je dat niet tegenstaat? Wij hadden nl ook 70 en die was hier wel gauw te krap toen ze in 68 zaten

Ah goed dat je het zegt, dan gaat het niet lang meer passen denk ik! Dan ga ik op zoek naar een maatje groter.

Bij bol.com zijn ze wel nog op voorraad in 90 en 110!

Maar ook iets wat prima via marktplaats kan vind ik persoonlijk. Ik heb voor €30,- 4 lodger slaapzaken via mp gekocht: een die ze nu nog net past en die ik op dagen als vandaag overdag gebruik en 3 een maat groter voor de zomer. Scheelt toch weer flink vond ik met nieuw kopen want je hebt er toch eigenlijk wel 2 nodif.

1 like

Ik heb vandaag de hydrofiele slaapzak van Jollein binnen gekregen, ook nav de tip van @Zitzak! Die is 0,7 TOG zie ik maar voelt heel luchtig. Nog bedankt :blush:

2 likes

Het gaat ff allemaal hard hier en twijfel over dingen dussss:

N is bijna 6 mnd, tijgert ineens z’n achteruit, rolt sinds 4 mnd naar z’n buik maar niet terug. Speelt de hele dag op z’n buik. Wanneer zet je de box omlaag? Zelf gaan zitten doet hij niet, maar ik zie dat koppie steeds boven de rand van de box uitkomen En z’n handjes op de boxrand. En wanneer zet je dan het ledikant omlaag?

S nachts rolt hij op z’n buik, gaat dan krijsen dus we zijn nog vaker wakker s nachts. Is er nog iets wat we kunnen doen? Of moeten we het uitzitten? :joy:

Toen K. de rand vast ging pakken en dan inderdaad zo met haar hoofdje net er boven uit kwam hebben we ze 1 standje omlaag gezet. Met het idee van je bent straks net te laat of als ze met haar evenwichtspunt er overheen kantelt gaat ze vallen.

Helpt het als je hem zelf op zijn buik legt? Hier een buikslaper vanaf dat ze kon rollen maar ze werd vaak wakker omdat ze dan op der buik was gerold en net tegen de rand aanlag of dus anders lag dan hoe ze in slaap was gevallen.

1 like

Ik wil graag slipstop schoentjes kopen, maar R heeft nu voeten van 12cm dat is maar 20. Zal ik dan maar 18-20 kopen of 21-23? Ik wil graag dat hij ze meteen aan kan, maar twijfel welke kant ze op rekken zeg maar. @Unquestionable weet jij dat? :slight_smile:

Ik zoek ook een zomer slaapzakje. Baby is 58 cm, wat is dan handig qua maat? 70 cm is te groot, 50/62 bijna te klein :thinking:

Zelfde als wat @Suikerklontje zegt. Hier ook een buikslaper sinds die zelf kan rollen. Ik rol hem nu net voordat ik zelf ga slapen precies in het midden vh bedje. Dan voorkomt al iets meer hoofd tegen de rand knots taferelen.

1 like

Lastig die maten, ik zou denk ik toch voor de 70 cm gaan maar dan moet ie wel goed aansluiten bij nek en armen. Als dat het geval is dan is de lengte niet zo’n probleem. Wat je zegt, 50-62 is aan de krappe kant en ik neem aan dat je hem het hele seizoen wil gebruiken.

1 like

@Adje Thnx!! Hij ligt vooral gewoon op z’n armpjes helemaal omhoog met z’n hoofd s nachts… slaapt overdag ineens wel op z’n zij… ik ga even in de gaten houden hoe snel hij gaat en anders gaat alles idd omlaag! Wat heftig dit dat dit zo snel gaat, waar is m’n baby :joy:

Hmm ik had zo’n zelfde situatie met onze oudste. Zij zat tussen XS en S in en ik heb toch maar de grotere gekozen. Ben anders bang dat ze ze niet de hele zomer aan kan, maar ik heb ze nog niet gepast bij d’r eigenlijk. Ik vond ze er wel wat groot uitzien

Ik zou 70 doen! Heb na maat 68 voor ons kleintje de 90 gekocht en die halsopening is niet zo heel veel groter eigenlijk. Hij is nooit weggezakt, de mouwen rollen we een keer op. Zo doet hij er al heel lang mee!

1 like

Ok bedankt! Dan toch maar de iets grotere, hij kan toch nog niet lopen haha

1 like

Ik loop altijd gelijk met jou, wij hadden deze trouble ook ineens sinds een week ofzo? :woman_shrugging:t3:
Iedere keer als ik jou iets lees posten over een fase denk ik: JA JA JA hier ook!!!

1 like

:joy::joy: fijn dat we niet alleen zijn, ben ff kwijt hoe oud jouw kindje is?
Heb je de pinda en ei test al gedaan?

Ik heb nu een 70 in huis maar daar zakt hij idd in weg. Ik ga dan toch gewoon even kijken voor eentje in 70 die wat beter aansluit :+1:

1 like

T is maar net wat je prettig vind, dus t zal geen probleem zijn! J is bijna 2 en slaapt in pyjama, slaapzak en lakentje. Zij heeft t altijd koud haha

1 like

Nee joh, don’t worry! Is vooral een veilige extra laag ipv een dekentje of lakentje in mijn optiek. En misschien net kets meer geborgen ofzo, maar als hij prima slaapt zonder en het niet koud heeft is dat toch ook oke! Optrekken en kruipen/lopen doet ze in slaapzak net zo makkelijk hier.

1 like

Ook @Zitzak, bedankt voor jullie reacties! Mijn man vertelde dat O gister geen krampjes heeft gehad en voor de zekerheid vandaag alleen melk gegeven. Ik probeer de komende dagen inderdaad nog wel wat lichters omdat hij zo aan het genieten is en als het toch niet goed gaat stop ik wel een paar weken! Ik heb hier dan ook geleerd dat food under one just for fun is :nerd_face:

2 likes