Tips, ervaringen & aanraders #2

M’n oudste lag er alleen maar in te huilen, maar m’n verse baby doet er hele dutjes in en is veel tevredener. Super chill dit.

Hier waren we juist bang dat ie af zou likken en erop zou gaan zitten uit enthousiasme. Dat is niet zo handig met z’n 40 kilo op zo’n klein baby’tje. Maar hij is gelukkig echt voorzichtig met ze

Ik vind de box ook fijn. De baby ook haha. In het begin met nestje erin veel slaapjes en nu spelen. Als we op de grond spelen op de speelmat komt de hond alleen kijken en even snuffelen. Nu leg ik haar in de box of kinderwagen als ik naar de wc oid moet.
Straks maar 1 van de 2 mee naar de gang als ik naar de wc ga.
Zou het ook niet weten. Maar laat ze niet alleen, hoe lief mijn hond ook is.
Hij volgt me toch altijd wel door het huis, dat scheelt.

Ook leuk om te zien hoe lief mijn hond is met de baby. Voorzichtig snuffelen en bezorgd kijken als ze extreem huilt. Rest van de tijd doet huilen hem niks.

1 like

Misschien een opgerolde handdoek in zn ruggetje? Dat is nu ook niet meer de norm maar toen ik baby was de standaard :woman_shrugging:

Ik ben op zoek naar iets leuks voor aanstaande vaderdag! Is de 1e voor ons dus wil wel wat leuks doen! Alle tips zijn welkom! Een mok met fotos en superdad hebben we al haha.

Ik denk dat ik mijn vriend voor Vaderdag een lekker dagje met z’n dochter geef en zelf wat anders ga doen. Lekker quality time samen :+1:

26 likes

Heeft iemand van jullie ervaring met de soort van moderne versie van de Tripp Trap stoel van Cybex: Cybex Lemo Kinderstoel? Die heeft ook allerlei opzetstukken e.d. en deze past qua poten denk ik beter onder onze eetkamertafel. Wij hebben aan de zijkant van de tafel een stalen poot die over de grond loopt en dan moet de tripp trapp denk ik een stuk van de tafel geplaatst worden als je die aan de kop wil zetten.

Ik ben aan het denken om die te kopen i.p.v. Tripp Trapp. Hopelijk hebben jullie ervaringen!

Hahaha goeie tip!

Ik ga dit jaar voor hem een secrid mini Wallet kopen en laat dat graveren. Verder bestel ik in de avond zijn favoriete food.

2 likes

Je kunt van die kartonnenboekjes zelf maken! Heb nu even geen link bij de hand maar dat ga ik doen met foto’s van hun samen. K. is momenteel helemaal obsessed met boekjes en kan zo lekker zelf “lezen”. Dus ik dacht zo’n boekje te maken en dan korte tekstjes erbij zetten met wat ze met papa doet en wat ze allemaal zo leuk vindt om met papa te doen.

1 like

Sorry dubbelpost maar wij hebben ook zon poot en tripp trapp past idd niet volledig onder de tafel aan de kop. Maar wilde je even tippen ook even naar de hoogte van de stoel/zitting te kijken, want hij past bij ons door de dikte van ons tafelblad dus ook aan de lange kanten net niet onder de tafel met de babyset erop. Echt een halve centimeter ofzo gaat het maar om.

1 like

Oh dat is wel heeeel leuk!! Als je de link hebt die ik die graag!

Als K. straks wakker is kijk ik even op mn laptop in mn favorieten! (Na wat drama met slapen ben ik blij dat ze nu goed is gaan slapen dus durf ff niet naar mn kantoor naast haar slaapkamer te lopen haha).

1 like

Thanks voor je tip! Ga het checken.

2 likes

@Zitzak Ik zag via de zoekfunctie dat jij de hydrofiele slaapzakjes van Jollein hebt, mag ik daar iets over vragen? Ik zoek een heel dun slaapzakje voor nu en in de zomer. Ik zag dat de TOG waarde van die van Jollein 0,5 is, en ik vraag me af of dit misschien nog te warm is (het is nu al 24 graden in de slaapkamer). Is de stof echt zoals een hydrofiele luier of dubbel? Heb je ze vorige zomer al gebruikt (weet even niet meer hoe oud je kinderen zijn) en was het zelfs voor de warmste nachten nog oke?

Mag ik inbreken en Lodger tippen😂

1 like

Jazeker, thanks voor de tip! Is dat de Hopper?

Ja ik heb ze afgelopen zomer gebruikt en ze zijn van enkel hydrofiel stof. Voor zover ik heb kunnen vinden zijn er geen slaapzakjes dunner dan 0,5 Ook die dunne van Lodger zijn 0,5, is hetzelfde materiaal. Wat ik verder nog fijn vind aan Jollein tov Lodger is dat ze niet zo getailleerd zijn. Die van Lodger zijn echt smaller rond de heupen en dat lijkt me in warme nachten juist minder lekker zitten.

Ik denk dat als het straks echt tropisch is, ik ze gewoon in alleen een luier leg. Maar voor het geborgen gevoel is het voor iets lagere temperaturen wel echt fijn zo’n dunne slaapzak vind ik.

1 like

Ah super bedankt voor de review! Fijn dat je ook ervaring met die van Lodger hebt, denk dat ik die van Jollein ga bestellen dan! Hoop dat die van 70 cm nog gaat passen (zie dat de andere uitverkocht zijn), want baby zit al in maat 68.