Tips, ervaringen & aanraders #2

Bij m’n vader hadden we dit! Bij opa dus haha.

T sliep ook altijd beneden en zat Nooit inde box (thuis ook niet), maar het zeldzame geval dat je maar de wc moest kon ie effe erin (of dus in het Ledikant dus)

1 like

Deze hebben wij. Hij kan er wel mee staan, maar niet uit de stoel klimmen. Werkt prima en een stukkie goedkoper:

https://www.bol.com/nl/p/altabebe-tuigje-voor-kinderen-kindertuigje-voor-kinderstoel-fietsstoeltje-buggy-wandelwagen/9200000091680960?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

1 like

Haha wat leuk, ja we hebben dit gedaan en kan dit zeker aanraden zo! K heeft een maand of 3/4 in zijn wieg op onze kamer geslapen, zijn Ikea ledikant stond in die tijd als box in de woonkamer. Daar sliep hij dan vaak lekker in als er kraamvisite was. En zodra hij in zijn eigen kamer ging slapen in het ledikantje hebben we een ‘echte’ box gekocht. Moet zeggen dat die nu hij 1 is wel echt alleen opslag is voor speelgoed, dus gaat binnenkort weg. Maar vind dit een fijne oplossing zo ja!

1 like

Oh nice, thanks! :grin:

Ik heb nooit een box gekocht en het ook geen seconde gemist.

1 like

Onze gozer (bijna 5 maanden) krijgt sinds een paar dagen 's ochtends na een fles vier lepeltjes gepureerde banaan en hij vindt het helemaal leuk. Ik merk alleen wel dat hij weer meer krampjes krijgt en zijn ontlasting is natuurlijk ook anders. Moet ik hier dan wel mee doorgaan of kan ik dan beter even een paar dagen bijv. wortel ofzo geven? Wel wennen dat je niet gewoon huts wat melk erin gooit :see_no_evil:

Het is wel normaal dat die darmpjes moeten wennen aan vast voedsel (en dus ook andere ontlasting), maar of echt krampen er bij horen… 5 maanden is best wel jong nog en misschien is zijn lichaam er nog niet helemaal aan toe en is de pijn daar een signaal van? Vind het lastig advies te geven, maar mijn gevoel zegt eventjes wachten en kijken of het over een paar weken zonder pijn lukt

Onze woonkamer is ook klein en heb geen spijt van de box. De eerste paar maanden lag ze er veel in, en deed ze er af toe een dutje. Een muziekmobiel erboven, de babygym erin… Wij hebben een zwarte lab en wilden ze rustig aan elkaar laten wennen en niet gelijk de kleine onder de haren hebben. (Inmiddels onafscheidelijk die 2 :smiling_face_with_three_hearts:)
Nu ligt ze erin als ze even klaar is met het speelkleed en als ik mijn handen vrij wil hebben. Ze begint achteruit te kruipen, dus op het kleed laten liggen als ik even naar het toilet moet is er niet meer bij. Ik heb er wel eentje op wieltjes genomen, toch net wat fijner om nog een beetje te kunnen schuiven. We gaan hem straks ook buiten zetten op het terras.

Ik had een babynestje dat ik gebruikte om haar in te leggen, maar kan me voorstellen dat het met een hond niet fijn is. Nu loopt ze overal naar toe dus als ik moet plassen staat ze gewoon naast me :joy:

Haha nee ik dus ook niet! Kom we vragen het meteen aan @Dr.Watson hier onder :smiley: wat deed jij toen je baby al rond kon kruipen en nog niet luisterde maar je bijv even koffie moest zetten, plassen, pakje aannemen, tandenpoetsen?

Op de arm, mee naar de wc, mee naar de badkamer?

Oh plus draagzak en inmiddels ook juf roos :sweat_smile:

Hier knuffelt hij dan de wc-borstel en trekt het prullenbakje overhoop haha :smiley:

4 likes

@mores en @anon18050057 tsja toen ze wel kon kruipen enzo nam ik haar óf mee, of ik waagde de gok dat ze in die halve minuut niet alles overhoop zou trekken. Ging eigenlijk meestal gewoon goed! Ze kroop vaak alsnog naar mij toe trouwens.

2 likes

Bij mij weet ze inmiddels vrij goed dat dat niet mag, dus als ze het toch gaat doen is een keer nee vaak voldoende. Maar dat heeft even geduurd haha

1 like

Wij hebben gekozen voor brood ipv papfles omdat dat zo’n drama was. Dus rond de 10/11 maanden na de fles een paar stukjes boterham. Nu zijn ze 1 en krijgen ze 's ochtends nog een fles en daarna een halve boterham. We willen gaan afbouwen naar een hele boterham en een beker (soja) melk.

1 like

Ik heb ook een grote hond, maar geen box gebruikt. Die is hier al maanden de woonkamer uit, terwijl ze nu nog geen jaar oud is. Zij had er een hekel aan en ik kan echt niet lekker m’n ding doen als zij daarin ligt te huilen. Dus ik had d’r dan vaak op een kleedje of in babynestje naast me als ik de vaatwasser uitruimde, of de was opvouwen enz. De hond was de oudste al gewend, maar ook bij haar heeft hij gewoon moeten leren zachtjes te doen. Het is een kruising pitbull en hij is echt heel zachtaardig en lief naar de meiden

3 likes

Ik vind het echt grappig om te lezen dat sommigen zonder box doen/gedaan hebben, ik kan echt absoluut niet zonder box

4 likes

Ik heb 2 kinderen die een hekel aan de box hadden. Alleen in het begin gebruikt (idd ook handig als je een hond hebt) maar vanaf 4 maanden bijna niet gebruikt. Daarna gewoon op een kleed op de grond.

1 like

Haha… Hier kruipt hij in de douche of doet de kraan van het bad open :sweat_smile:

Als ik hem alleen laat kruipt hij achter me aan

Hier toen hij een maand of 10 was, hij at al graag twee boterhammen als lunch maar nu wil hij alles zelf doen (inclusief z’n havermout eten) dat we maar op een fles en plakje brood als ontbijt over zijn gegaan :slight_smile:

1 like