Tips, ervaringen & aanraders #2

Hier wel! :crazy_face: en dat voelt heel gek haha.

2 likes

Ja laatst iemand van hier ook in de McDonalds toch? :smile:

https://sproet-sprout.com/nl/product-category/sale/

Fijne sale! :heart:

4 likes

HOU NOU OP JULLIE! :rage:

4 likes

Gelukkig voor mijn portemonnee is al het leuke in zijn maat al weg :sweat_smile:

2 likes


Dit is ook erg leuk altijd

2 likes

Ok en bedankt

Gelijk gekocht

14 likes

Jaaaaaa die is leuk. :heart_eyes:

Hahaha omg ja had ik ook! En we hadden net t zeil eronderuit gehaald “want ik ga niet nog twee weken op dit knisperend stuk plastic liggen”

@Beautician doen waar jij je prettig bij voelt idd! Ik vind het ook echt stom commentaar, dat t je eigen schuld is. Lekker veel knuffelen en zolang het voor jou/jullie te doen is dat ze op je slaapt gewoon lekker doen.
Mijnes is nu 8 maanden en slaapt overdag nog vaak op schoot en snachts beland ze eigenlijk altijd wel tussen ons in.
Ik herken je gevoel wel heel erg hoor, in het begin voelde ik me ook een beetje alsof ik het niet goed deed dat ik dr altijd bij me wilde hebben en zij bij mij (of dr vader) wilde zijn. Maar inmiddels kan ik dat vrij goed loslaten en doen wat voor mij/ons werkt. Ook mede dankzij hier trouwens. Ik vind het heel fijn dat hier niet geoordeeld wordt en dat er genoeg dames zijn die dingen hetzelfde doen of juist anders waardoor je denkt oh ja dat kan ook natuurlijk.

3 likes

Oh dat is wel geruststellend om te horen!

Inderdaad fijn om te horen dat je alsnog gewoon je spullen kon pakken. Maak ik me toch alweer iets minder zorgen. :relaxed:

Met R d’r boevenhoofd erboven :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Gratis tip: zorg dat je vluchttas klaar staat! :joy:

Ik verwachtte weer overtijd te gaan incl inleiding. “Helaas” kwam ze al met 38.5. Een deel van de tas stond al klaar, er moesten alleen nog wat laatste dingetjes bij. Maar Mase z’n logeertas moest ik dus nog wel helemaal inpakken.

1 like

Ik heb een vraag voor de ouders met wisselende inkomsten en hun kinderopvangtoeslag.

Ik heb de toeslag momenteel heel laag staan voor 6 uur per week terwijl mijn dochter dit jaar gemiddeld 25 uur per week opvang heeft gehad. Dus ik betaal best een flink bedrag ‘uit eigen zak’. Omdat toen ik de uren wou aanpassen, ik een brief ontving met: let op uw toeslagen want u partner verdient meer dan ingeschat oid. Was gelijk bang voor naheffing dus dacht laat maar vraag eind van het jaar wel terug. Dit bedrag is ook geen probleem om te maandelijks te missen, maar als ik straks 2 kinderen heb en het bedrag verdubbeld word het misschien wel een ander verhaal. Maar stel ik vraag de toeslag aan voor het inkomen van vorig jaar voor alle uren die ik afneem. Hoe kan ik dan in de gaten houden dat ik niet te veel terug krijg? Mijn salaris is vast, maar die van mijn vriend wisselt en kan wel een flink verschil in zitten.

Wij werken beiden met toeslagen en bonussen dus het kan bij ons ook erg verschillen.
Ik houd nu om de maand bij wat ons inkomen ongeveer is en let erop dat ik dan niet boven het inkomen uitkom wat ik heb opgegeven.
Ik heb niet ons inkomen van vorig jaar doorgegeven maar hier een bij beiden 5 000 euro ofzo bovenop gedaan. Zo hoop ik dit jaar wel eens goed uit te komen :+1:t2:

1 like

Alles staat zo ver mogelijk klaar, moet op t moment dat t zo ver is alleen nog de dingen pakken die ik dagelijks gebruik: sleutels, portemonnee en opladers etc. Ik hoop dat ik daar op dat moment aan denk. Misschien maar beter een briefje er naast leggen hahaha

Dat is inderdaad wel een slim idee gewoon wat hoger doorgeven dan heb je nog wat ruimte. En dan heb je uitgerekend wat je maandelijks ongeveer max. mag verdienen ofzo? Want het gaat natuurlijk om je jaarinkomen.

Ja handig een A4 boven op de tas. :ok_hand:

Ik was zo overvallen de laatste keer dat ik tijdens het persen moest zeggen welke babykleding ik nodig had als geboortekleding. :face_with_hand_over_mouth:

Was echt onvoorbereid.

1 like

Ze heeft naar d’r oortjes gekeken, ik gaf het aan en toen zei ze zelf: oh ik kijk zo wel even!

1 like

Dat A4tje ga ik inderdaad toch maar doen. Nu denk ik dat ik die dingen toch niet vergeet, maar als t eenmaal zo ver is weet ik zeker dat ik toch alles vergeet.

Geboortepakje heb ik als setje in elkaar gerold. Dus dat moet hopelijk goed gaan straks. Vooral om te voorkomen dat m’n man t geboortepakje verwisselt met het reserve pakje.

1 like