Tips, ervaringen & aanraders #2

Ja! Aapje van Alecto inderdaad. Ging hier toen in een week van 5u naar 6u45 (die kozen we zelf :joy:). Wordt soms wel eerder wakker maar brabbelt dan wat, of valt weer in slaap, en als hij wakker wordt gilt M. meteen “MAMA AAPJE IS WAKKER!!!”

Is tussendoor een keer kapot gevallen, thank god voor bol.com Select want die aap is mijn vriendje hoor haha.

(Vergeer hem ook wel eens op te laden en dan wordt hij donker in de nacht en blijft het heel lang stil in de kamer, dus misschien heeft hij het niet meer nodig maar geen zin om te proberen haha)

1 like

Ik heb deze

https://www.bol.com/nl/p/kidsleep-classic-slaaptrainer-wit/9200000057464022/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-95336681731-S-858756223606-9200000057464022&gclid=EAIaIQobChMIwfOL-IPR6QIVBap3Ch3PKQ05EAQYASABEgLjRvD_BwE

Vind ik heel erg fijn werken. R snapt het wel maar ze heeft er schijt aan. Heeft 2 dagen gewerkt

3 likes

L draait s’nachts steeds vaker op haar buik. Ze draait vaak om als ik haar op bed heb gelegd en dan moet ik haar vaak een paar keer op haar rug leggen, want terug lukt niet en dan ligt ze tegen de spijlen of gewoon te huilen. En ze doet het ook steeds vaker midden in de nacht. Soms dan wordt ze huilend wakkker, of dan hoor ik haar kreunen en heel zachtjes snikken en dan vind ik haar met haar gezichtje soms in het matras of gewoon op haar wang. We hebben haar ook al een keer met een stuk stof van het bedhemeltje om haar hoofd heen gevonden, ze was gedraaid in haar bed en had het door de spijlen getrokken.
Ik vind het zo eng! Ik probeer erop te vertrouwen dat ze zelf wel wakker wordt en huilt als ze niet lekker ligt, maar toch ben ik er niet gerust op. Zeker niet na dat gedoe met het bedhemeltje. Iemand ervaring hiermee? Ik oefen veel met haar om weer terug te rollen, maar tot nu toe lukt het niet. Ze begint wel achteruit te kruipen/tijgeren, maar doet dan dus ook in haar bedje :pensive:

Ik heb voor L. eerst de nijntje slaaptrainer gehad, die is heel basic en makkelijk in gebruik maar vertoonde bij ons helaas al heel snel kuren. Toen overgestapt op het schaap, die vind ik wel fijn werken.
Voor I. (ruim 2) heb ik er nu ook een maar dat is een oud model en die werkt minder fijn qua instellen.
Als je zo’n schaap neemt, let er dan op dat het de nieuwe versie is want die werkt dus prettiger en vind ik zelf duidelijker voor de kinderen.
Het verschil zit in de kleuren licht; bij de oude wordt het lampje eerst groen bij het aftellen en blauw bij opstaan, het nieuwe model is meer als bij een verkeerslicht dus oranje is nog even in bed blijven en groen bij opstaan.

Het is al wel vaker over speelmatten gegaan, maar kan het niet zo goed terugvinden… Even in pollvorm, dan hoeven er niet zoveel posts aan gewijd te worden :grinning:

Plufsig:

Tegels boxenland:

  • Plufsig van IKEA
  • Tegels van boxenland
  • Iets anders

0 stemmers

Tenzij je de ruimte hebt om die puzzelmat te laten liggen, ik vind het nogal een gedoe om hem steeds compact op te ruimen.

Voor V ga ik dit keer voor die Ikea mat.

1 like

Die ruimte is er idd niet. IKEA mat leek me dan makkelijker ja, goed om rekening mee te houden!

Ik vind de Plufsig te klein als ze eenmaal rollen, dan rollen ze er zo van af. Die tegels vind ik echt te lelijk (sorry…) Wij hebben nu een gewoon vloerkleed maar als ik een speelkleed zou moeten kiezen zou ik voor zoiets gaan
Oprolbare speelmat (180 x 180 x 0,5 cm) voor binnen/buiten
€ 74,95

2 likes

Wij hebben zo’n groen autokleed hier liggen. Kunnen ze later ook nog leuk mee spelen

1 like

Heb de Plufsig pas gekocht toen hij al flink wat ouder was en niet als speelmat, want hij is niet heel groot. Wel lekker op te bergen en voor mezelf fijn om op te zitten als er weer uren met duplo gebouwd wordt :wink:

1 like

Vraagje, mijn dochter (7 maanden) rolt voordat zij in slaap valt haar hele bedje door en stoot daarbij regelmatig haar hoofd tegen de spijlen (ze laat zich met een soort kamikaze-actie in een keer naar haar rug omvallen als ze zich eerst hoog opduwt vanaf haar buik). Heb het idee dat ze het ook wel echt hard stoot, hoor vaak een bonk en daarna gaat ze ook hard huilen. Hoe doen jullie dat? Gewoon laten gaan? Of hebben jullie toch zo’n kussentje langs de rand ondanks dat het wordt afgeraden?

Deed onze dochter ook een tijdje. Bij ons is ze er na een paar keer mee opgehouden, omdat het pijn deed (denk ik), dus wij hebben het gewoon laten gaan inderdaad.

Ja hier hoor ik ook regelmatig een bonk door de babyfoon maar ze slapen eigenlijk altijd door dus ik laat het maar zo

@Cactuss same. K. wordt ook regelmatig wakker met een hele streep in haar gezicht van de spijlen😅

1 like

Lees normaal alleen maar mee, maar nu heb ik eindelijk een tip! ik heb de titanium baby wipstoel, staan voor een euro of 10-15 veel op marktplaats en heeft een vijfpuntsgordel! Is een soort ovale stoel met pootjes die je in verschillende standen kunt zetten

Voor degene die ook een Tripp Trapp stoel hebben van stokke: gebruiken jullie ook een tuigje? Ik vraag me af of ik dan perse die van stokke zelf moet aanschaffen of dat andere merken evt. ook kunnen? Mijn dochter gaat namelijk steeds staan/voorover buigen en ben echt bang dat ze er toch uit kan klimmen nu. Ik las namelijk eerder hier dat het wel van belang is dat ze kunnen staan op dat
plateau i.v.m. veiligheid/stikken (anders konden we die gewoon naar beneden zetten).

Ze hebben het plankje ook niet per se nodig om eruit te klimmen helaas, dus dat is de oplossing toch niet helaas :wink:

Tuigje kan ook van een ander merk, advies is wel het niet met eten te gebruiken want als ze zich echt goed verslikt en het niet zelf opgelost krijgt wil je haar er snel uit kunnen pakken en niet hoeven klooien met zo’n tuigje. Maar op andere momenten zou dat prima kunnen. Als ze hier trouwens gaat klimmen en ze is uitgegeten (meestal gaat ze klimmen als ze klaar is met eten) klik ik het blad eraf en dan lukt het haar niet meer.

1 like

Hier ook. En ze rolt zelf niet meer terug als ze op haar buik ligt… helaas moet ik er zelf dan wel echt even uit om haar goed te leggen. Koppie stoten of op de speen liggen is even huilen en dan verder slapen.

Wij hebben er een tijdje een opgerolde handdoek tussen gedaan. F. wilde ook rechtop maar kon het nog niet zo goed. Voor korte momentjes beviel dat prima. Inmiddels kan ze aardig rechtop zitten en hebben we er geen handdoek meer in.

1 like

Ik vind de box absoluut onmisbaar, maar vindt een ledikant als box ook zeker een optie! Het is gewoon heel fijn om je kind even neer te zetten om te plassen of koffie te zetten, vooral als hij de leeftijd heeft dat hij nog niet luistert en wel alles op eet dat hij tegen komt haha!