Tips, ervaringen & aanraders #2

Thanks!!
Bedoelde idd gekleurd gekocht, @Suikerklontje, maar dat klinkt dus goed.

1 like

Ik wil even onze muziek supertip delen! Mijn man dacht er vanochtend ineens aan om dit depressieve vakantiehuisje een beetje op te vrolijken: de muziek van Yo Gabba Gabba! Dat is een Amerikaanse televisieserie, maar daarvoor hebben ze beroemde bands gevraagd om kinderliedjes te maken. Dus echt The Roots en The Shins en Belle en Sebastian en de liedjes gaan over tandenpoetsen, kamer opruimen, dat ieder kindje een eigen talent heeft of over dat nieuwe dingen niet eng zijn. En gewoon allemaal in hun eigen stijl, het is echt zooooo leuk!

13 likes

Ik heb een snuzzpod! Wat wil je weten?

Ja heel goed, ik heb m gebruikt tot ze dr echt niet meer in paste als co sleeper. Ik heb de 3 maar dat reflux balkje niet gebruikt.
Dus 7 maanden ofzo gebruikt? Ik had de flap als ik zelf in bed lag eigenlijk altijd gewoon open, en dan kan ze niet tussen t bed vallen oid.
En het ritsje van de flap werkt ook heel handig en makkelijk (vooral fijn als je nog half slaapt en je niet zo moet kutten met een systeem).
En ik vond het ook mooier met dat hout enzo dan een chicco…

2 likes

Ik beval in augustus en mijn twee beste vriendinnen zouden mijn babyshower organiseren, maar gezien corona hebben ze gevraagd of ik het wel door wilde laten gaan. Ik heb gezegd dat ik het graag met iedereen doe, of alleen met hen 2. Ik wil niet kiezen tussen familie en mijn andere vrienden. En dat ik begrijp dat het nu lastig regelen is en het niet per se hoeft.

Nu willen die twee vriendinnen mij een cadeau geven en ze vroegen wat ik nog nodig had/kon gebruiken. Ik mocht niets kleins noemen. Ze noemden zelfs zoiets als de Tripp Trapp stoel. Ik denk dat ik alle standaard dingen wel al heb straks, maar wat zijn nu echt dingen die je moet hebben en goed kan gebruiken. Kinderwagen, maxicosi enzo halen we zelf.

Tripp trapp stoel? Draagdoek (of is dit meer persoonlijk en weet ik straks pas wat de baby fijn vindt?) Andere ideeën?

Oeh ik zou dan zeker een Tripp trapp noemen, die heb ik zelf in ieder geval wel op mijn ‘moet nog hebben’ lijst staan en is niet zo smaakgevoelig als sommige andere dingen

1 like

Oke, is dat gewoon één soort wat ze hebben en waar je dan zelf uitbreidingen bij kan kopen? Dat past dan altijd? Dat newborn kuipje is dat fijn? En dat zitje? Ik lees zoveel info haha.

Een Stokke Tripp trapp is een bepaald soort kinderstoel. Als je dat noemt, kan het eigenlijk niet missen wat je bedoelt. Je hebt ze wel in verschillende kleuren, dus mocht je een voorkeur hebben zou je dat erbij kunnen noemen, maar persoonlijk zou ik met bijna alle neutrale kleuren wel blij zijn (ze hebben ook felgroene en paarse bijvoorbeeld, zou ik minder kunnen waarderen gezien hoe lang je zoiets kan gebruiken).
De stoel kan je dan weer aanvullen met 2 dingen: een newborn set en een babyset. Een newborn set is een soort ligstoeltje voor kleine baby’s (tot ze zelf kunnen zitten volgens mij?), waardoor je baby bij je aan tafel kan zitten. Lijkt mij ideaal, maar ik heb hier ook wel van mensen gelezen dat ze het onzin vinden, dus dat is denk ik best persoonlijk. De babyset is een soort plastic inzet voor de stoel, waardoor je iets oudere baby / kind in de stoel kan zitten. Die is wat ik ervan begrijp redelijk essentieel. Na de babyset kan je de stoel dan nog als gewone stoel gebruiken, tot zeker 4 jaar maar ik ken echt wel mensen die de hele basisschool tijd zo’n beetje op een Tripp trapp zaten thuis haha.

1 like

Super bedankt!! Klinkt goed!

Je zou eens kunnen kijken in een grote kringloopwinkel. Soms hebben ze daar complete babyuitzetten staan.
Anders misschien kijken of je ze kunt leasen?

Wij hebben de chicco bijna een half jaar in gebruik gehad. Wel diegene met het schuif gedeelte. Vond 'm wel heel fijn in gebruik. Lekker makkelijk.

1 like

Standaard al lang niet meer (baby is 9maanden) aangezien hij alles nat maakte. Nu zet ik nog steeds deze in bad en dan zit hij erin te spelen. Heb m van de week nog even buiten gezet, toen het zo warm was.

1 like

Lenen? Misschien zo’n plaatselijke Facebook pagina? Dat daar iemand dr wel een wil
Verkopen of lenen?

Een Triptrapp is inderdaad een goed idee! Wij hebben van vrienden toen een babyfoon gehad, die zijn ook redelijk prijzig, misschien is dat nog iets wat je ook nog wilt.

Ook een goede tip, maar die heb ik al!

1 like

Ik heb de Tripp Trapp ook gekregen. Zo blij mee. En van mijn ouders newborn set, gebruiken wij vaak. Elke dag wel.
Ga binnenkort babyset kopen omdat ze meer rechtop wil met 5 maanden.
Ik heb de zwarte, past beste bij rest van meubels.

Mooie babygym is misschien ook leuk of een loopfiets. Maar die laatste duurt wel even.

1 like

Dank je! Wij zouden dan ook voor de zwarte gaan.

2 likes

Ja klopt. Maar wil hem alvast aanschaffen.
In die new born set wil ze steeds omhoog en rechter kan die niet. Dus dacht duurt niet lang meer. Maar echt zitten kan ze nog niet zonder om te vallen.

1 like

Mijn zoontje slaapt heerlijk in de piep maar ik ben me alvast aan het orienteren op een opvolg slaapzakje.

Ik lees dat veel mensen de mini niet zo’n fijne opvolger vinden.
Hebben jullie tips voor een fijne andere slaapzak, of juist wel goede ervaringen met de mini? :smile: Ik vind het voor dat bedrag iets te zonde om het te halen als t geen succes is.

Hij probeert door de piep heen al op zijn handjes te sabbelen inmiddels dus ik twijfel sowieso of het dan niet fijner is om de handjes iets vrijer te hebben. Het zou dan in ieder geval wel fijn zijn als er wantjes aan de slaapzak zitten, zonder piep trekt hij bij het wakker worden echt aan zijn gezichtje namelijk. Knijpt zichzelf dan nog net niet fijn :sweat_smile:

Ik heb die toevallig gister gezien; https://www.babypark.nl/kidsriver-alyssa-wipstoel.html?color=846 Met 5 puntdak!