Tips, ervaringen & aanraders #2

Ja, zoiets lijkt me dus ideaal maar dat kan hier eigenlijk niet. Of we moeten de tvkast vervangen voor dit. Baal zo van onze woonkamer nu. Alles kan eigenlijk maar op een manier staan😩

1 like

Ja je zou, als je zin in hebt, idd een nieuwe tv kast kunnen doen. Zoals ik je op insta liet zien; besta en stuva gecombineerd, of alleen besta. En dan met een plank. Om het te verenigen…

1 like

Ja, precies. Dat lijkt me de beste optie dan en ook nog wel mooi haha.

Dank allemaal voor de tips!

1 like

Oeh kan je mij dat ook sturen? Ik wil als we straks ons huis hebben uitgebouwd een hoekjes doortrekken vanaf het tv meubel namelijk

1 like

Ik heb een oude schatkist opgeknapt ongeveer en daar om precies dezelfde reden alles ingegooid, behalve d’r fietsje en d’r unicorn skippyding. Zou zelf dus voor zo’n ding als @Unquestionable gaan.

Edit: Joe en aan de andere kant van de kamer staat nog d’r winkeltje hahaha

1 like

Onderin de lade liggen heel veel tekenboeken, wit tekenpapier en van dat kras papier.
Links staat het Ikea keukentje. En dan hebben we één bak onder bij het tv meubel met wat houtenspeelgoed.

4 likes

Heerlijk zo’n speelhoekje. Mijn droom is om een aparte kamer voor het huis of verlengde van de keuken een speelkamer te hebben voor de kinderen. Met tv en alles. Ik ben al huizen aan het bekijken die of zo’n optie al hebben of dat het realiseerbaar is. :sweat_smile:

4 likes

Dat is zo fijn. Ik heb een aparte ruimte voor mijn Gastouder opvang. Daar staat heel veel speelgoed !
Al staat er ook nog genoeg in de woonkamer dat is allemaal wel opgeborgen in bakken.

1 like

Ik had de Stuva in een hoek staan, maar die is nu naar haar slaapkamer omdat de box daar moet staan. Dus dacht aan het televisiemeubel maar in de Hemnes zit niet veel ruimte, dus wij gaan nu een Besta tv meubel halen en deze maar volstouwen :sweat_smile:. Dan is er alleen nog een keukentje en alle fietsjes, kinderwagentjes enzo. Alles wat buiten kan zijn heb ik nu dus in haar huisje gezet. Maar krijg echt de neiging om het een en ander weg te gooien.

2 likes

Ik zit ook aan de besta te denken inderdaad. En ik moet haar speelgoed ook echt weer organiseren, maar ze heeft zoveel

En @Ohappyday Weet ook gewoon niet waar ik moet beginnen. MAls I een fase heeft van iets komen alle opa’s en oma’s ook met iets aanzetten. :sweat:
Terwijl ze niet eens echt een kind is wat met speelgoed speelt. Maaaarja beter verwend en verwaarloosd :yum::sweat_smile:.

1 like

Wat doen jullie kids eigenlijk qua schoeisel (love dat woord) aan naar het kdv?

K heeft qua schoenen Vans, dus heel chunky en lijkt me voor hem niet super chill om de hele dag aan te hebben. Dus hij heeft nu altijd gewone sokken aan, maar die doet hij super snel uit, en nu hij steeds meer gaat staan en lopen (gister de eerste losse stapjes!!), lijkt me dan ook niet ideaal.

Dus, ben op zoek naar fijne tips! Oh ja, hij heeft best snel zweet voetjes, haha. Dus moet niet mega synthetisch zijn…

1 like

We deden bobux slofjes aan toen! Maar op de groep hebben ze bijna altijd sokjes of blote voetjes. Als ze veel buiten spelen dan houden ze de schoenen aan, maar dat is eigenlijk alleen maar als er weinig kindjes zijn. Bijna nooit dus haha

1 like

Schoenen moeten bij ons uit op het KDV. Kinderen lopen daar op sokken, maar die van mij wil binnen nooit sokken aan en loopt ook daar altijd op blote voeten, want anders moeten de leidsters de hele poppenhoek overhoop halen omdat ie ze daar in kastjes/potjes/pannen verstopt :grimacing:

Voor het leren lopen werd ons trouwens juist aangeraden om hem veel op blote voeten te laten lopen. Of bedoelde je het meer uit hygiënisch oogpunt?

En hoe stoer! Zn eerste stapjes :smile:

1 like

Bij ons kdv lopen ze binnen op sokken/blote voetjes of eventueel slofjes. De leidsters lopen ook op sokken of sloffen, en als ouder mocht je op de groep alleen zonder schoenen of met van die blauwe hoesjes over je schoenen haha.

Juist voor de eerste stapjes (toffff!!) goed op blote voetjes :slight_smile:

1 like

Hij heeft gewoon zijn Vans aan. Als we daar aankomen doe ik zijn schoenen en sokken uit en loopt hij gewoon op blote voeten. Nu ze geregeld naar buiten gaan heeft hij vaak wel zijn schoenen aan als ik hem ophaal. L heeft ook snel zweetvoetjes, dus vind dan blote voeten ook wel het fijnste.

1 like

Thaaanks voor alle antwoorden! Ja ik dacht, blote voeten us misschien een beetje vies, maar aan de andere kant, boeie. Haha!

@HvO oooh ja! Van die sokken hebben we inderdaad 1 paar. Misschien daar nog wat van bij kopen.

Weet iemand of een gekleurde tripp trapp lang mooi blijft? De stoel gaat natuurlijk lang mee en ik heb niet zo’n zin om hem elke paar maanden opnieuw te moeten schilderen :see_no_evil:

Een gekleurde die je koopt of zelf schildert? Wij hebben nu de oude stoel van mijn zusje uit 2006! Die was wit en ruim 12jr gebruikt voor hij bij mn pa naar zolder ging. Met name het voetenplankje en de randjes/hoekjes was het wit er flink af en zag je dus het hout er door, maar dit was na 12jr intensief gebruik, waarvan zodra hij zonder beugel werd gebruikt ook zonder kussens oid.

(Ik heb hem helemaal geschuurd en zelf geverfd in een grijstint).

1 like

Ja originele kleur blijft mooi, heb hem nu bijna 6 jaar en is niet verkleurd oid.

1 like