Tips, ervaringen & aanraders #2

Hier eentje van 2 die nog steeds gebruik maakt van het badje, wel zonder standaard.

1 like

Precies 2x gebruikt; eerste keer in de kraamweek want makkelijker met wassen en een keer voor de vorm. Wij gebruikten vooral de tummy tub die vond ze echt super fijn en toen ze daar zelfstandig in kon zitten zette ik die bv naast mij in onze inloopdouche, kon ik lekker douchen ondertussen.

Verder ging ze samen met ons in het grote bad en toen ze uit de tummytub begon te klauteren (armen over de rand en zich omhoog drukken) hebben we zo’n matje gekocht voor op de bodem van het grote bad en dan een klein laagje water erin (ze kon toen wel al zelfstandig zitten en kruipen). En dan te bedenken dat ik zo’n tummy tub zonde van het geld vond want “die gebruik je zo weining”:sweat_smile:

Ik heb mijn badje + standaard + tummy tub (die paste ook op die standaard) via marktplaats trouwens voor €20,-- oid. Is allemaal plastic natuurlijk dus super goed te reinigen en daardoor iets wat je in mijn ogen prima 2e hands kan kopen!

2 likes

Ja in principe wordt alles qua stof afgeraden, ivm rebreathing. Zelfde reden als waarom dus dekbed enz afgeraden wordt en zo’n bed bumper ook.

Alles over veilig samen slapen staat ook op

Ook hoe je je kindje verantwoord bij je IN bed kan nemen :kissing_heart:

En het badje gebruikten we de eerste weken en daarna weer toen T kon zitten zelf. En dan naast me in de douche. Nu bijna dagelijks dus. Maar als we een groot bad hadden gehad was dat niet geweest


1 like

Toen ik zwanger was had ik ook heel veel stress over hoe ik een bedje op moest maken, maar geen zorgen de kraamhulp legt het je allemaal uit! En anders staan er geloof ik ook video’s op YouTube erover.

1 like

Wij nog, hebben een hele kleine badkamer zonder bad. Ze is 8 maanden, zit nu nog op het zitje (want ze kan nog niet zelfstandig zitten) en we douchen met haar samen. Ik durf dat nog niet alleen, er is niet echt veel plek om haar even weg te leggen als we uit de douche stappen.

Volgens mij kunnen we sowieso wel concluderen dat het allemaal geen bal uitmaakt haha, over de hele wereld doen ze alles anders en dat gaat allemaal gewoon goed :blush:

4 likes

Idd!! De Kraamzorg legt het uit! En, je kan de baby altijd gewoon slaapzakje aan doen en geen lakentje :crazy_face:
Hier nog nooit een bedje opgemaakt :smirk::ok_hand:t2:!
En hij leeft nog!! :kissing_heart::yellow_heart:

1 like

Poppentips gezocht voor de dreumes boy. Kan ie daar mooi mee goochelen ipv met z’n echte baby broertje/zusje :sweat_smile:

Maar


Stof of plastic?
Stof lijkt me “vriendelijker”? Plastic wat echter en kan je ook in bad doen.

Kan elke pop in zo’n poppendraagzak? Dat lijkt me echt e-nig namelijk :crazy_face::see_no_evil:

Hoef niet te kunnen plassen ofzo. Maar gewoon luiertje aan ofzo is wel leuk

En merk tips ook welkom :smirk:

Iedereen gaat dit aanraden, inclusief ik haha

4 likes

Pssst ze hebben nu bij de zeeman poppendraagzakjes! Ideaal om uit te proberen. Hoe leuk als jij straks broer/zus in de drager hebt en hii zijn popje. Omg smeltttt!

K. heeft een klein plastic popje, gekregen van haar “suikeroom” met Sinterklaas. Grote stoere kerel, te schattig voor woorden dus. en die stopt ze ook graag in het zwembad buiten bij mooi weer dus is plastic ideaal. Papa heeft er een plasgaatje in geboord want anders duurde drogen wel heel lang haha. Ze is er echt te lief mee. Net zat ze ook te spelen in de hoek waar der speelmand staat (en dat bedje van die pop) en om de zoveel tijd begon ze ineens heel overdreve te lachen en te doen dus ik ga kijken, zit ze met dat popje. Legde ze hem weer neer, spelen met wat anders, pakt ze dat popje weer gaat er naar lachen etc. Als je aan haar vraagt waar is je baby gaat ze ook naar dat bedje toe. En ze zit er regelmatig mee in haar armen te knuffelen en kusjes te geven!

5 likes

Mijn zoon heeft een stoffen. Zo’n antroposofische zonnekind pop. Maar ik denk dat een plasticke ook handig kan zijn.

1 like

J heeft een plastic pop en een stoffen. Met de plastice pop speelt ze meer, maar ze vindt ze allebei erg leuk

1 like

Jaa die heb ik al zo vaak gezien! Zou je zo’n ding in een draagzakje kunnen wurmen :smirk:?
(Ja wie weet gaat het nooit gebeuren maar het is echt mijn droombeeld wat @Suikerklontje schetst. Ik smelt al van het idee alleen :joy::joy:)

@Oelek de antroposofische pop spreekt me ook erg aan! Enige nadeel van vind ik denk ik dat die toch niet zo levensecht is? En niet in bad kan. Het is al een strijd om de knuffels uit de wasbak en zwembadje en zandbak te houden :joy::crazy_face:
Maar de laatste keer dat T een plastic pop zag, was ie er doodsbang van🙈
 dat is denk ik bij een stoffen minder.

1 like

Dat is ook mijn droombeeld :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:. Of dat ze dan straks de pop ook “borstvoeding” gaat geven maar denk dat ze daar wellicht nog te jong voor is met 1,5 (alhoewel als ik dan weer tot een jaar kan voeden iig gaat dat wellicht ooit gebeuren).

De minilandpoppen voelen wel heel zachter dan de gemiddelde plastic pop vond ik bij ons nichtje!

R geeft haar pop wel borstvoeding :grimacing: “babypoppie ook tiettie”

11 likes

Neeee dat gaat ze denk ik doen!! Of althans de pop bij jou aanleggen!
T z’n konijn heeft al heel vaak “tietieee” gehad. “Meeer tietieeh”, en dan werd m’n shirt weer weggetrokken en hup konijn tussen m’n tetten geduwd hahaha.

1 like

Omg :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: dat is echt te lief! Wij doen nu ook serieuze pogingen om haar het woord tietie te leren haha. Lijkt me zo schattig. Tot nu toe zegt ze alleen maar papa (ja en mama als ze heel hard huilt dĂĄn kan ze ineens met zon zeurstemmetje zeggen mamamamamamamamamaaaaaaaa).

Papa is wel echt te lief, ze herkent zijn auto ook. Als we binnen zitten te spelen als papa thuis komt zie je haar ook echt stoppen met waar ze mee bezig en opkijken en zegt ze heel zachtjes “papa!”.

3 likes

Hoe bergen jullie speelgoed op?

Wij hebben het ikea keukentje, daarnaast staat mega veel duplo en een zak met speelgoed en daarnaast het tv meubel. En daarvoor staan dan altijd haar kinderwagen en loopwagen. Alleen begin ik me steeds meer te ergeren omdat het een en al speelgoed is. We hebben niet echt een dressoir oid waar we plek kunnen vrij maken. Alleen een vitrine kast maar dat is een slecht idee haha.
Dit is het nu;

Samenvatting

Iemand nog tips?

Wij hebben deze speelgoedkist staan en die staat voor ons ook nog uit het zicht. Ik vind dat wel prettig ook. Ik zie alleen hun wobbel en dat vind ik oké.

We wisselen ook het speelgoed in de kist om de zoveel tijd af. Maar nu met het mooie weer kijkt ze er sowieso niet in omdat ze buiten wilt spelen. En ze heeft een nieuw setje klei en dat is nu de hit. Dus hele dag kleien

1 like

Hier heb ik al het speelgoed in.

18 likes