Tips, ervaringen & aanraders #2

Kan een kindje ook kokhalzen van doorkomende tandjes ?
Of hij heeft een dikke amandel of keel?
Al drie dagen hoge koorts nu. Spuugt soms wat eten terug. Kwijlt enorm en dit veel met zijn handjes in de mond of bijt op de koude bijtring.

Net met eten liet hij me 3 keer zo schrikken. Helemaal kokhalzen van een mini stukje.
Slapen gaat ook moeizaam. En als hij afleiding geeft is er niks aan de hand en speelt hij leuk :sweat_smile:
Als zondag de koorts niet weg is moet ik de huisarts post bellen zij de dokter.

Ah dat lijkt me echt zo leuk, voelen dat iedereen zo mee ā€˜viertā€™ met jullie dat er zoiets groots staat te gebeuren!

Ik had wel een beetje gehoopt op meer enthousiasme van mijn omgeving haha, 1 kaartje was ā€˜allesā€™ hier, na 5 jaar proberenā€¦ mā€™n beste vriendin heeft na een week nog steeds niet bedacht dat we de 12-weken echo gehad hebbenā€¦ sorry wat is dit een egoklaagpost geworden, maar vind het wel oprecht heel fijn voor je om te voelen dat je kindje nu al zo geliefd is!

3 likes

Dat is wel balen zeg. Kun je er wel lekker van genieten?

Ja stilletjesaan wel gelukkig :grinning: maar voel me soms bezwaard om het erover te hebben bij vriendinnen omdat het hen niet lijkt te interesseren, en ik dring mezelf niet graag op ā€¦ moet ik misschien gewoon meer doen!

En @Wonderland dankjewel! Nee niet de eerste! Misschien komt het ook wel door Corona en die hele lockdown hier in BelgiĆ«ā€¦ maar ik koop wel gewoon zelf al leuke kleine babydingtjes denk ik haha :grinning: En nog steeds behoorlijk misselijk, maar daarbuiten echt prima gelukkig! Loopt het bij jou goed?

Ah wat lief!!! Dankjewel :heart_eyes:

1 like

Ja klopt ik schrijf nog niet zo lang mee, maar net eens gechecked en heb nu genoeg posts :grinning:

2 likes

Wij hebben een Bugaboo Buffalo en die diepe kap is echt ideaal! We doen hem nog regelmatig helemaal dicht als mevrouw wat privacy wil of als we dā€™r onderweg zat zijn. :joy:

1 like

Wij hebben nu een buggy met een kap die je ook zo lekker ver uit kan klappen en nu ze wat ouder wordt vindt ik dat echt idea. Hadden hem eigenlijk voor vakantie gekocht maar heb hem nu maar in de auto liggen zodat ik hem gebruik (en is vokr korte stukken net wat compacter dan de hele wagen). Mevrouw wil alles meekrijgen en gaat Ć©cht niet meer slapen in de wagen. Als ik merk dat ze moe wordt en ik doe de buggy volledig plat en die kap helemaal uit slaapt ze supersnel!

Ik gebruik die kap iedere dag en vind het echt wel een aanrader. Voor de zon, maar ook als ze moe is, ze valt met de kap dicht zo in slaap en slaapt heerlijk door!

1 like

Thank, ook @Maison, @Unquestionable, @jahoor, @Fredje!

Goed om te horen dat ik niet de enige ben en dan het uiteindelijk vast goedkomen!
Ben me gaan verdiepen in Rapley (natuurlijk eerder weleens naar gekeken, maar leek me altijd zoā€™n gedoe en troep geven) en dit lijkt te werken! Ze pakt in ieder geval banaan en stopt dit zelf in haar mondje! Hopelijk gaat het zo beter, naja en anders wacht ik maar afā€¦

(Ah het klinkt wel heel zielig wat ik opschreef dat ik haar aan het lachen maak en dan de lepel in haar mond doe, maar ik maak haar dan wel aan het lachen met de lepel. Ik doe dan of het een bootje of raceauto is, dus ze ziet hem wel aankomen. Voordat jullie denken dat ik een verschrikkelijke moeder ben :sweat_smile:ā€¦maar ik stop er toch maar mee, is inderdaad zielig.)

2 likes

Fijn dat dat lijkt te werken!

En ook al zou je het wel op die manier doen, maakt het je geen verschrikkelijke moeder he! We doen allemaal wat ons het beste lijkt voor ons kindje en soms is dat nou eenmaal anders dan hoe een ander het zou doen.

1 like

Kan me voorstellen dat eten nu even een rare/vervelende ervaring voor hem is om te eten en te drinken met een zere mond en dat het misschien tot kokhalzen/spugen kan leiden. Zou me daar geen zorgen over maken.

Wel goed dat de koorts in de gaten gehouden wordt.

Heb je Dentinox in huis? Dat hielp hier wel om in slaap te komen en als hij zichtbaar echt pijn had. En een zetpil als hij er echt heel veel last van had.

Ja heb het er op gesmeerd !
Het lijkt vandaag eindelijk wat beter te gaan :clap:t2:

1 like

Ik krijg dentinox bijna nooit direct op haar doorkomende tandjeā€¦ ze hapt naar het wattenstaafje en zuigt er op :joy: mijn vinger mag niet in de buurt komen als ze last heeft.

Ik heb nu een speelkleed, maar wil graag tegels of iets, want ze begint in beweging te komen en dat lukt daar niet echt op. En op de vloer schuift ze over alle hondenharenā€¦
Maar zie tot nu toe alleen heftige kleurtjes. Zijn er ook wat interieur vriendelijke versies te vinden?

Yessss kijk evne bij mamaloesbabysjop daar hebben ze wat meer pastelopties en bij boxenland kun je zelf samenstelen! Wacht ga even de link voor je zoeken!

Edit: bv https://www.boxenland.nl/a-53495616/speelmatten/speelmat-2-86-m2-mix-pastel-30-tegels-30-x-30-x-1-2-cm/?gclid=CjwKCAjwk6P2BRAIEiwAfVJ0rCUlTNR2jGFaDd_42Aflnp1d1S-5dOZZmh9LEMXFrMwWbLidk5-RnxoCvdkQAvD_BwE#description maar je kunt ook volledig zelf samenstellen!

De laatste wordt door oa de consumentenbond en in andere landen afgeraden, door het vele stof. Ivm rebreathing.

https://www.consumentenbond.nl/veilig-slapen/aanschuifbedjes

Dus ik zou dan zeggen 1! Wij hadden zelf een bednest! Lijkt daar ook op

1 like

Mijn baby is nu 7,5 maand en we gebruiken het nog steeds. Het begint nu met zoā€™n inzetstoeltje wel een beetje klein te worden. Ik hoop dat ze binnenkort zelf kan zitten waardoor ze er weer beter in past.

Ik hier amper. Hij ging heel snel samen of met een band om zijn nek in het grote bad. Maar dit kwam misschien ook omdat het voor mij makkelijker was. Want moest het alleen doen allemaal. En samen in bad is leuk :grin:

1 like

Wij hebben geen ervaring met die jij noemt, maar wel ook gehuurd tijdens de eerste maanden.

Samenvatting

https://www.wieghuren.nl/product/co-sleeper-van-hout/
Deze hebben wij gehad! Super fijn vond ik.

1 like

Wij maar heel kort, het staat zo in de weg en we wonen njet zo groot. Hij gaat nu eigenlijk altijd met 1 van ons in bad of onder de douche

1 like