Tips, ervaringen & aanraders #2

Ja heel “slecht” maar niks. Ondanks dat ie amper haar heeft. Niks houdt ie op. Touwtjes trekt ie los. Ik heb het opgegeven…
Ik “smeer” het dus nu in (spray gewoon z’n hele koppie in, dan is het spierwit en moddervet maarja het werkt…)

4 likes

Niks. Ook hier alles binnen 1 tel van dr hoofd. Dus vol in de schaduw en dr scheiding insmeren :rofl:

1 like

Een gewone pet trekt K ook zo van z’n hoofd. Die klep ziet hij en hij voelt hem heel erg zitten. Wat hier goed werkt is zo’n bandana. In het begin probeerde hij die ook F te trekken maar we hebben echt heel erg geoefend en hem steeds dingen in zijn handen gegeven als hij het weer probeerde. En vandaag hield hij zelfs (na ongeveer 590x proberen) zo’n soort vissershoedje op die mn moeder gemaakt heeft! Echt top.

1 like

Zetten jullie met warm weer een raam open op de kamer van je kindje als ze de nacht in gaan?

Nee, alleen hoog zomer blijft hij wel eens open. We slapen direct onder het (schuine) dak en dan is het echt bloedheet. Verder tocht het anders heel erg op haar kamer dus liever niet. We hebben ventilatieroosters in onze ramen dus die is wel altijd open

1 like

Ik wel, ook als het niet super heet is. Vind het een fijn idee dat hij lekker frisse lucht heeft de nachts, dat vind ik zelf ook chill :slight_smile:

3 likes

Vandaag voor het eerst, ben benieuwd. Ze slaapt nu in een korte mouwen romper en pacco. Ben net nog m’n bed uit gegaan om haar toch nog even toe te dekken met een laken.
Het is nog steeds 24 graden op haar kamer en toch ben ik bang dat ze het koud krijgt :expressionless:

Ja ze houdt het zonnehoedje wel op, maar ik moet haar wel elke keer streng toespreken dat je op moet blijven. Soms trekt ze er weer aan en zegt ze vragend: ‘die?’ Maar dan zeg ik weer, nee die moet opblijven en dan laat ze het weer even met rust. Blijft lastig voor haar haha

1 like

Ja hier staat het klepraam open met muggengaas.
Normaal is het klepraam dicht, maar niet vergrendeld zodat er toch een grote kier is voor een beetje frisheid.

1 like

Hier staat het raam bijna het hele jaar door open bij K! In de lente en herfst op het allerkleinste kiertje (kiepraam), en nu op de grootste kier van het kiepraam. Alleen in de winter is hij eigenlijk dicht.

Wij slapen zelf echt het hele jaar door met een raam (een stukje) open, ook als het vriest.

2 likes

Qua lades: verzamel in de winkel even wat spullen en doe die erin. Ik vond sommige commodes echt tegenvallen qua diepte van de lades.

Wij hebben trouwens de dubbele Ikea Hemnes als commode, zoals wel meer mensen. Lekker veel opbergruimte, hebben nu verder ook geen kledingkast nog en perfecte hoogte.

1 like

Ik vond alle kledingkastjes ook echt kastjes. Schattig voor een baby maar onpraktisch klein. Zeker als je bedenkt dat de kleren na 2 jaar al een stuk groter zijn, dan past er in het hanggedeelte net niets meer in en in de legruimte ook beperkt.

Hier dus geen schattige babykamer maar een normale praktische, ofwel ook de hemnes commode. Wel met andere knopjes erop dan de standaard zwarte.

1 like

Ik ben wel een big spender en heb 3 jaar geleden een heel kinderkamer gekocht van Bopita. Zware kwaliteit meubelen en kunnen later ook voor prima prijs verkocht worden. Qua commode heb ik drie diepe laden die ik heb verdeeld met vakkendelers van Ikea. Dan kun je in de eerste lade de belangrijkste dagelijkse dingen kwijt. En de tweede en derde lade gebruikte ik als opslag voor de extra luiers en billendoeken in aanbieding gekocht.
Moet wel zeggen dat de bijhorend kast ook echt prima is. Een mooie hoge diepe kast met voldoende ruimte voor al z’n kleding en ik stop er ook dozen met z’n speelgoed erin.

1 like

Wij zijn aan het kijken voor een tweedehands kinderwagen op Marktplaats en gaan waarschijnlijk voor een Bugaboo Cameleon 3. Vind die erg mooi en goede verhalen over gehoord.

Nu kan bij de iets nieuwere versie de kap wat verder naar voren, zodat de zon er niet in schijnt, zoals hier:

Screenshot 2020-05-22 at 09.57.04

De wat oudere versie heeft dat niet, maar heeft een parasolletje. Morgen kunnen we dus kijken bij een kinderwagen die dat parasolletje erbij heet. Het lijkt me alleen zo’n onding (zoals ik hier dus ook al las haha). Maar kunnen we dan beter afwachten voor een nieuwere versie waarbij die kap zo naar beneden kan, of kunnen we voor de iets oudere versie gaan en het oplossen met bijv. zo’n Dookie? Vind voor de rest de kinderwagen waar we morgen kunnen kijken wel perfect: qua kleur, nog niet veel gebruikt en goede prijs.

Ik had dit achteraf wel heel fijn gevonden, ook om je kindje wat meer rust te geven om een dutje te kunnen doen in de wagen. Dat is niet echt hetzelfde als met een Dookie dus ik zou persoonlijk wachten.

2 likes

Ik had eerst een mutsy kinderwagen en heb toen heel erg zitten prutsen met parasol/dooky. Baby was toen zelfs eens verbrand :face_with_hand_over_mouth:. Heb vrij snel de mutsy verkocht via marktplaats en een Bugaboo met kap gekocht. Alleen die kap is het geld al meer dan waard, ideaal!

1 like

Mijn enige tip oefen ook op de gewone wc. En ook zonder verkleiner. Anders durven ze straks nergens te plassen en alleen op potjes.

1 like

Klopt, ik moet me er gewoon over heen zetten, thuis plast ze gelukkig zonder problemen op de grote wc

Ik heb een bugaboo met deze optie en ik vind het echt heel fijn. Het sluit af van de zon maar onder blijft het open. Ik heb dus 2 universele parasols/parasollen(?) liggen die nooit zijn gebruikt hierdoor.

3 likes

Thanks voor de reacties! Ik ga dan denk ik toch inderdaad maar even afwachten tot er een geschikte voorbijkomt met de optie van de kap. Ik schaf het immers maar 1 keer aan (als het goed is). Had nooit bedacht dat het natuurlijk ook een fijne optie is als je kind een slaapje wil doen!