Tips, ervaringen & aanraders #2

Ah thanks. Toch fijn om iets van een ander te lezen. Vind in de nacht met dat soort dingen een ‘trial and error’ toch wat lastiger omdat je zelf slaapt. Heb hem nu toch maar een laagje minder aan. Ben benieuwd! :relaxed:

1 like

Ja dat is ook lastiger hoor! Maar hier de ervaring dat als ze niet comfortabel is ze wel wakker wordt. Laatst werd ze bv snachts wakker en waren haar armen helemaal koud, was het toch iets meer afgekoeld dan ik had verwacht. Mouwen aan de slaapzak en daarna sliep ze weer verder :slight_smile:

Ja dat is ook zo! Moet er ook nog een beetje aan wennen dat mijn newborn baby al wat groter wordt en niet meer zo heel mini mini is. Waar blijft de tijd :sob:

Echt he! K. Is echt pas vorige week geboren. Echt hoor. Huh ze kruipt de hele tuin al door?:sob:

Hebben jullie leuke suggesties voor speelgoed voor een 2,5-3 jarige? Dochtertje heeft o.a. al een doktersset, tandartsset, waar ze af en toe mee speelt maar voor de rest is ze heel snel uitgespeeld met de rest.

En een zindelijkheidsvraagje, dochtertje is sinds 2 weken overdag zindelijk, maar als we naar buiten gaan doe ik haar nog wel een luier om. Vind het nog een beetje spannend dat ze in de speeltuin zegt te moeten plassen en ik dan op zoek moet naar struiken zodat ze kan plassen :laughing:… zal ik er gewoon mee beginnen, anders blijf ik het voor me uit schuiven en iemand nog tips??

1 like

Zelf geen ervaring mee, maar ik stond laatst in de rij bij het postkantoor en toen zag ik een kindje plassen op een soort uitklapbaar potje met een plastic zak erin? Kan me wel voorstellen dat zo’n potje met zak minder ‘eng’ is voor een kind dan in de bosjes plassen. En consequentheid is meestal wel de sleutel tot succes met zulke dingen. Maar nogmaals, zelf geen ervaring mee.

Misschien een domme vraag, maar ivm warm/koud in de zomer, kan je ook een Dooky gebruiken ipv een parasol? Of wordt het dan snel te benauwd? Onze Dooky is ook nog eens zwart :thinking: Mijn baby wordt wrs begin juni geboren. Ik zou de Dooky dan wel zo gebruiken:

2 likes

Een parasol is het veiligst, daarbij stijgt de temperatuur in de wagen niet. Bij een (crèmekleurige) Dooky stijgt de temperatuur met 1-2 graden.

http://stichtingveiligkind.nl/onderzoekresultaten/

screen-shot-2017-12-22-at-235637_b (1)

2 likes

Ik zou het echt gewoon proberen. J is van juli 2018 (toen het zo warm was) en op haar Kamer is het in de stikhitte soms wel 26 graden, maar ze heeft t snachts wel vaak koud. Dus echt hoogzomer had ze korte mouwen romper en hydrofiele slaapzak aan en dan een lakentje (dat laatste lag er 9/10 af) en nu nog romper, pyjama en herfstdeel van de puckababy. Maar vanavond doen we het zomerdeel aan. Als ze het koud (of te warm) hebben, laten ze het wel horen is mijn ervaring

Heel herkenbaar! Ben ook heel blij met alle tips hier, bedankt! In de nacht heeft hij een rompertje aan, z’n pacco inbakerdoek en een lakentje. En hij slaapt hartstikke goed dus dat zal wel goed zijn.

@Fredje De kinderwagen was mijn volgende vraag dus bedankt voor dit schema haha. Ik kan vast ook een hydrofiele doek gebruiken ipv zo’n dooky? En maar eens kijken wat zo’n parasol kost.

Een hydrofiele doek schijnt wel voor een veel hogere temperatuurstijging te zorgen dan een dooky, staat ook in de tabel van @Fredje.

Ik heb zelf een witte dooky en ook een parasol. Die laatste is echt een onding, het zit in de weg en je moet hem steeds ombuigen omdat als je wandelt de zon natuurlijk niet altijd van dezelfde kant komt.
Ben over de dooky een stuk meer tevreden, die zou ik wel aanraden :slight_smile:

1 like

Thanks! Ga hem dan gelijk maar bestellen, liep me de afgelopen weken al af te vragen hoe dat werkte :sweat_smile:.

1 like

Ik vond die parasol van Bugaboo alleen echt niet werken. De stand is bijna niet aan te passen, dus 1 bocht en je baby lag alweer in de zon. Misschien zijn anderen beter, maar ik vond zo’n doek het fijnst

@Fredje ik heb zo’n universele parasol en dat vind ik ook echt een on ding. Die kun je wel verstellen maar wiebelt daardoor als een gek.

Ja, ik gebruik ook een doek(ie). Een parasol lijkt me mega onhandig, om de reden die @parapluie noemt.

2 likes

Wow, bedankt, super handig schema.
Heb toch maar even een witte Dooky besteld.
Tip voor de anderen hier, ze staan momenteel in de aanbieding bij Baby pa. rk!

ik heb deze genomen en die was ongeveer €14, de effen crème kleurige was nog goedkoper geloof ik

1 like

@Jeezlouiz Ik zag in een fb groep een keer dat iedereen hier lyrisch over was en heb het toen alvast opgeslagen: my carry potty.

1 like

Haha echt een goed idee, ik ga er even over nadenken thankss!

Heeft ook iemand zo’n dooky in gebruik wanneer je al gebruikt maak van het zitje i.p.v. de wagenbak?

We hebben een universele parasol op de bugaboo maar heb daar echt genoeg van. Ik ben langer bezig met dat ding bevestigen dan dat ik wandel :sob:

Nee bij het zitje doe ik gewoon de kap naar voren, dan is er genoeg schaduw meestal :slight_smile:

Wat zetten jullie op het hoofd van jullie kinderen als bescherming tegen de zon? Wij hebben een pet en een soort badstof pet/mutsje met uv bescherming en een flap in de nek zodat die ook beschermd is alleen trekt S alles binnen 1 seconde van zn hoofd.