Tips, ervaringen & aanraders #2

Samme… ik ben vanochtend in de supermarkt geweest en gewoon vergeten ijs te kopen bij de supermarkt :sob: nou moet ik straks nog even naar de bloemist, want vond het niet echt verantwoord K. met 25gr in de volle zon in de auto te laten (ze was in slaap gevallen​:expressionless:) dus misschien dan ook nog maar even naar de supermarkt hier in het dorp :joy:

Ik ben zelf drager van een ziekte en heb dus wel gekozen om in een traject te gaan. Mocht je vragen hebben kan je me zeker een berichtje sturen.

1 like

Welk maandverband gebruikten jullie na het kraam verband. Mag schijnbaar geen plastic inzitten en ik wil ook niet te dikke hebben ivm de hechtingen. Las veel over Kotex maar ook dat dat ook dik is :sweat_smile:

Precies dezelfde die @HvO tipte. En ik vond de witte verpakkingen van Kotex ook heel fijn, zeker toen ik nog vrij veel bloed verloor. Die zwarte vond ik te groot en te dik.

1 like

Dik is juist wel fijn met hechtingen. Heb je een soort kussen :rofl:

3 likes

Haha ja vond ik ook, zat een soort lekker stevig. Ik had die zwarte van Kotex.

1 like

Ja alleen komt ie steeds tegen de hechting aan waardoor ik het constant voel :sweat_smile: wil even proberen of ik minder dik fijner vind haha

@HvO @Printemps Oh top! Dan ga ik die halen :grin:

Er zitten wel veel kindjes met indicatie op onze voorschool (psz hier), weet niet of ik je ergens mee kan helpen? Mag me dm’en hoor :slight_smile:

1 like

Ik ben gisteren op deze overgestapt. Nog wel dik, maar wel iets comfortabeler dan kraamverband:

afbeelding

3 likes

Volgens mij wordt bij onze organisatie ook iets voor thuis aangeboden (VVE thuis), althans, dat las ik altijd. En de extra dagen inderdaad (en hier ook nog voorrang op samenwerkende basisscholen). Ik merk in de groep zelf weinig er van of ze ook daadwerkelijk andere dingen krijgen. Hoor met ophalen wel vaker van andere kindjes “het gaat goed met de kleuren he?” etc, dus misschien dat ze wat dat betreft meer input krijgen maar volgens mij zijn de dagen verder gelijk voor alle kindjes.

@Jeezlouiz Spiek jij hier nog wel eens mee? :slight_smile:

1 like

Weet iemand hoe de Prénatal momenteel zit met levertijden? Nog steeds zo lang?

Haha ja zeker! Volgens mij hangt het ook per gemeente af wat de indicatie precies inhoudt @HvO .
Hier krijg je een beetje korting op de uurprijs en krijgt je kind extra begeleiding op de groep.

Mijn dochter kreeg een indicatie met 14 mnd maar met 18 mnd hebben we t weer geannuleerd
Omdat ze al meer woordjes had geleerd.

2 likes

Voor de dames met wasbare luiers: waar kopen jullie de inlegvellen? Dus die stukjes keukenrol?

In mijn gemeente moeten de kinderen met vve 4 dagdelen per week. Ik geloof dat er geen onderscheid wordt gemaakt met het programma wel of geen vve indicatie. Alle kinderen doen alles mee met bijvoorbeeld het Uk en Puk programma.

1 like

Ik vind die van popolini het fijnst (op rol). Die van kaatje katoen huismerk zijn ook fijn, maar wel wat groter en moet ik een stuk omvouwen. Zijn verkrijgbaar bij veel wasluier webshops: Billenboetiek, nappys, blabloom,

1 like

Wij gebruiken ook popolini maar uit een doos. Die kan je makkelijk nog een paar keer meewassen. Bij de billenboetiek omdat ik die kan afhalen en dat is ook wel makkelijk

1 like

Popolini en little lamb zijn mijn favoriet. Ik gebruik nu kaatje katoen maar vind die minder fijn. Maar die verkopen ze bij mij om de hoek. Vind het zonde om verzendkosten te betalen voor zo’n rol.

1 like

Ja dat laatste vind ik dus ook. Maar nergens bij mij in de buurt verkopen ze iets dat met wasbare luiers te maken heeft

Ik heb popolini besteld! Dank voor de suggesties!

2 likes

Super lief! Dankje! Misschien dat ik je in de toekomst nog een berichtje stuur, al denk ik dat onze beslissing eigenlijk al redelijk genomen is…

Deze drinkflessen van Camelbak (Eddy+) zijn zo fijn! Hij is super antilek, er kan 400ml in en is verkrijgbaar in leuke prints. M gebruikt de zijne voor school.

3 likes