Tips, ervaringen & aanraders #2

Jij hebt mij net een hele goede reden gegeven om dit weekend eens even een bak ijs leeg te eten :partying_face:

6 likes

Achterste voren of binnenste buiten of beide :rofl:

1 like

Mijn baby deed dit ook, vond het echt best pittig. Ik denk dat ik misschien per keer niet helemaal genoeg had ofzo? Weet het niet. Echt veel beter is het niet geworden, dus na een paar maanden ben ik sommige voedingen gaan vervangen door een flesje gewoon omdat ik het echt een beetje zat werd haha

Ik denk dat kindjes het zelf op of afbouwen! Dat was hier iig wel, zowel de nacht als dag.

Ik had zelfs licht overproductie, dus had zeker genoeg. Maar denk dat hij zijn maagje vertrouwde en dat was kennelijk niet groter haha.
En sommige kindjes zullen het meer als troost gebruiken dan anderenā€¦

1 like

Heeft iemand nog tips voor een koeltas voor gekolfde voeding als ik straks ga werken? Kan me niet voorstellen dat daar veel verschil in zit, maar misschien zie ik iets over het hoofdā€¦

Bij die van Medela zit een koelelement met een ronding die echt om de flesjes heengaat, dat blijft echt langer koud dan!

1 like

Ja die van Medela is heel erg fijn!
https://www.bol.com/nl/p/medela-koeltas-zwart-inclusief-4-flesjes/9200000001769723/

1 like

Oef, dat is inderdaad een lange tijd. Ik ben ook wel bang voor die gewenning 's nachts, maar heb vooral 's nachts niet de energie om iets anders te doen dan gewoon de borst aanbieden haha, is zo makkelijk.

@anon18050057 Ja is best pittig zulke nachten! Op zich heb ik wel geluk dat hij verder goed slaapt 's nachts, na elke voeding slaapt hij gelijk verder (en durf het bijna niet te zeggen, maar hij slaapt tot 09:00-10:00 uur, dus mag eigenlijk niet klagen). Wel fijn dat het wisselen naar een flesje heeft gewerkt voor jou!

Ooh ik las eerst dat jouw baby 11 maanden is ipv weken dus ik dacht echt nooo :dizzy_face: maar het valt nog mee gelukkig. Mijn dochter is 6 maanden en komt 's nachts soms al na 1,5 uur. Tussen 2 weken en 3,5 maand sliep ze wel de hele nacht maar nu dus niet meer. Ik heb dan inderdaad ook niet de energie om wat anders te doen maar bij mij valt ze aan de borst in slaap en als ik haar weer in bed leg wordt ze bijna altijd wakker. Ze gaat dan wild met haar armpjes en hoofd bewegen en als ik haar niet oppak gaan haar oogjes echt wijd open. Dus dan hou ik haar weer even bij me met haar hoofd op mijn schouder tot ze diep genoeg slaapt en ik haar wel in bed kan leggen. Dan is het soms ook weer 3 kwartier later. Overdag lukt het me tegenwoordig bjjna helemaal niet meer om haar in bed te leggen. Dus dan zit ik maar met haar op mn schouder achter mn laptop te werken omdat ik liever heb dat ze daar slaapt dan helemaal niet.

Wij hebben een Ergobaby, dat valt best mee met verstellen omdat je die ā€˜bandenā€™ heel makkelijk groter/kleiner maakt. Gewoon op zijn meest los beginnen, baby erin hijsen en alles strak trekken, klaar is klara. Wij wisselen zelfs tijdens een wandeling nog wel eens dus als het 1x per dag is, is dat denk ik wel te doen.

Oh wat vermoeiend, vooral dat ze wakker wordt als je haar weg wil leggen. Dan ben je er steeds wel heel lang mee bezig, je zal wel uitgeput zijn? Hopelijk is het een faseā€¦

1 like

(Veilig!!) Samen slapen ā€˜s nachts een optie? Hier is ook nog heel al ā€˜s nachts gedronken :yellow_heart:

2 likes

Ja, het is behoorlijk vermoeiend, maar het scheelt dat ik nu moet thuiswerken en dus niet heel vroeg op moet. Anders zou ik echt overdag echt instorten denk ik.
Ik hoop ook echt dat het een fase is dus ik probeer er maar het beste van te maken.

@Fishing ik heb haar ook wel eens bij ons in bed gelegd ja en soms slaapt ze dan wat langer. Maar vaak gaat ze dan alsnog eerst wild bewegen waardoor ik haar weer moet oppakken en dan leg ik haar uiteindelijk meestal wel terug in haar eigen bed.
Het is gelukkig ook niet elke nacht zo erg.
Soms slaapt ze wel gelijk verder en dan vind ik het allemaal wel prima.

2 likes

@FrauHelga @anon68115018 bedankt voor jullie reacties! Een van onze eerste reacties was destijds ook ā€œdat gaan we nooit doen, als mijn schoonouders dat hadden gedaan was mijn vriend er nooit geweestā€. Dat, plus de kwaliteit van leven die ons inziens echt wel goed is, maakte dat we onze beslissing al een beetje genomen hadden. Heel fijn, want de reacties hier bevestigen dat eerste gevoel. Thanks allen!

1 like

Jongens help, welke maat moet ik hebben bij Zara? Ze heeft maat 80 in Hema /H&M kleertjes, is denk ik ook zoā€™n 80 cm, ze is bijna 2. Bij Zara staat dan bijv ā€˜maat 9-12 maanden (80 cm)ā€™. Dat zal wel te klein zijn lijkt me, Hema en H&M vallen ook groot natuurlijk. Kan ik beter gaan voor 12-18 maanden (86) of zelfs 18-24 maanden (92)? Dochter heeft korte benen trouwens.

Ik vind de Zara nu juist vaak op maat of groot vallen. Je kan voor de zekerheid een 86 nemen maar van tops zou ik zeker maat 80 doen, die vallen echt groot!

2 likes

OkƩ dankje!

Ik zou 86 nemen. J heeft nu 92 maar ik had 2 longsleeves van zara in 92 en die waren veela te breed maar bij dr armen al te kort. Idem bij broeken

1 like

Dit herken ik; ik heb laatst een mega bestelling gedaan en mā€™n dochtertje zwĆ©mt echt in alle tops! Denk een combi van groot uitvallen en de mode van nu; wijd/comfy! De broeken passen haar, met lange, dunne benen, wel heel goed. Ze is ongeveer 85 cm en draagt broeken 92 van Zara en tops 80.

1 like

Ik ervaar een beetje wisselende maten bij Zara
@Grey

Dochter heeft mt 80 van Hema en h&m terwijl broekjes 80 Zara al veel te kort zijn. Van Zara heeft ze broekjes in 86 die nu nog een beetje op de groei zijn, maar het kan al wel. Tops in 74 van Zara kan ze nog wel gewoon aan.

1 like