Tips, ervaringen & aanraders #2

Twee keer geweest, voor overstrekken en meer. Maar bij ons deed ze niet veel meer als haar hand op het buikje leggen en ‘voelen’. Voelde echt als geld klopperij, maar misschien hadden wij gewoon een slechte. Veel mensen hebben er volgens mij wel baat bij.
De kinderfysio kwam hier aan huis en daar hebben we wel veel aan gehad.

1 like

Thanks voor de tip! Volgens mij kan dat niet, maar ga er achteraan! Al moet ik zeggen dat dit in eerste instantie nog meer tegen mijn gevoel ingaat.

1 like

Lastige situatie voor jullie zeg!

Ik denk dat het ook goed is om voor jezelf (proberen) te bepalen hoe je tegenover het beëindigen van een zwangerschap / het leven van een embryo staat. Is natuurlijk geen lichte materie en die grens ligt voor veel mensen op verschillende plekken.
Ik zou ook denken aan vragen als:
Is het gen zo ernstig dat een kind niet buiten de baarmoeder kan leven? Hoe groot is de kans op het gen? Wat is de impact op je leven (baan, huis) als je een kindje krijgt met het gen? Etc.

Wat betreft ICSI / IVF: het fysieke gedeelte overleef je wel. Een eicelpunctie is niet lekker of zo, maar het duurt maar kort. Het mentale gedeelte is zoals @Ovenschaal zegt zwaarder, althans dat was het voor mij. De onzekerheid en de hormonen waardoor je gillend gek kan worden. Maar ook dat is als het goed is tijdelijk.

Heel veel sterkte en wijsheid gewenst!

1 like

Misschien een onwijs suffe vraag hoor, over draagzakken. Ik draag graag, en S slaapt er overdag heerlijk in. Ik laat 'm af en toe (niet dagelijks) echt ff “bijslapen” in dat ding omdat ie verder moeilijk z’n rust kan vinden. En nu met de nachtdiensten van m’n vriend kan ik 'm ook niet boven leggen want de wieg staat naast ons bed :grimacing:. Maar straks als ik weer aan 't werk ga wilt m’n vriend ook gaan dragen, maar dan blijf je dat ding dus continu opnieuw instellen, en hij zit zo perfect voor me momenteel :joy: iemand die DE perfecte hack hiervoor heeft? :sunglasses: Of een fijne (niet al te dure) draagzak waarbij je niet al die banden steeds hoeft jn te stellen. Ringsling of draagdoek vindt ie overigens niks.

Ja wij hadden dit ook. Hij vond de draagdoek ook niks en paste hem niet goed. Want ik ben formaat ieniemienie en hij maximaximax… dus mijn perfecte doek was voor hem net te kort om lekker te knopen.

Ik ben toen standaard gaan knopen en hij de draagzak gaan gebruiken.

& anders zou ik een tweedehands proberen? ByKay ofzo?

1 like

Help! Dreumes heeft de rits van baar slaapzak ontdekt. En waar dat begon met een klein stukje open ritsen ligt ze nu in alleen romper in haar ledikantje. Ik kan hem natuurlijk terug dichtritsen, maar zo blijven we bezig, en ben bang dat ik haar wakker maak.
Iemand tips? (Veiligheidsspeld dacht ik aan, maar lijkt me niet zo ‘veilig’ als de naam doet vermoeden)

Achterstevoren aan al geprobeerd? Dus dat de rits op de rug zit.

1 like

Ah das een goede! Die ga ik morgen eens proberen.

Haha! Hier dus ook echt mini en maxi :joy: ik ga eens kijken wat marktplaats te bieden heeft. Heb wel een ringsling van ByKay (was gratis :laughing: want ik had een aquasling gekocht. Die actie loopt nu nog trouwens! Wellicht een tip voor de liefhebber) en die ga ik 'm ook gewoon nog ff aanpraten dat ie het gewoon moet proberen.

1 like

Ik vraag me af of het normaal is dat een baby van 11 weken nog steeds elke 2-2,5 uur drinkt, ook ‘s nachts. Ik geef bv op verzoek maar vind het zo moeilijk om hem te lezen! Dingen als sabbelen op z’n handjes en zoekgedrag doet hij ook als hij geen honger heeft. Hij drinkt elke keer maar 5 minuten en heeft dan wel genoeg (wil dan niet de andere kant). Hij groeit heel hard en is een grote, dikke baby :smiling_face_with_three_hearts: Ik vind het niet heel erg om vaak te voeden, maar zou het ook niet erg vinden om er ‘s nachts wat langer tussen te hebben.

K. Heeft de eerste 4 maanden ook maar 1 borst per kant gedronken en ook maar 5min ongeveer! Ze liet er snachts wel wat langer tussen, maar overdag kwam ze rustig om de 2u.

Ja hier was dat heel normaal! Zeker wel tot 5-6mnd geloof ik! Daarna overdag steeds iets langer tussen maar in de nacht kwam ie nog lang om de 2-3u

Oh fijn om te lezen dat het dus wel normaal is @Suikerklontje
Ik zie vaak voorbij komen dat jongere kindjes al veel langer ertussen laten (was bij m’n dochter ook zo), maar niet allemaal dus. Dan nog maar wat langer genieten van de nachtelijke voedingen.

1 like

Ik heb ook een overdraagbaar gen en toen ik dat hoorde heb ik meerdere gesprekken in het ziekenhuis gehad hierover. Uiteindelijk hebben wij de conclusie gemaakt om op een natuurlijke manier zwanger te willen worden, omdat het me mentaal belastend lijkt. Als mijn ouders voor PGD hadden gekozen (als dat in die tijd wel zou kunnen), was ik er nooit geweest. Ik vind dat ik prima kan leven met het gen en vind het ook dusdanig niet belastend. Maar het verschilt natuurlijk wel hoe goed er met een gen te leven, daarin is natuurlijk veel verschil.
Ik zou echt kiezen wat voor jullie goed voelt en ik denk dat je dan ook nooit een verkeerde keuze kan maken.

1 like

Niet om je te ontmoedigen, maar mijn dochter is nu 8 maanden en laat er sinds een paar weken pas langer dan 2/3 uur tussen 's nachts. Ook bv op verzoek. Bij haar was het op een gegeven moment wel gewenning dat ze elke keer dat ze wakker werd drinken kreeg, want ze dronk ook echt maar een paar slokken steeds.

Wij hadden dit ook, we hebben toen heel decadent een tweede draagzak gekocht. Geen seconde spijt van gehad, we gebruikten hem allebei echt elke dag (nu ze 1 is iets minder, maar toch nog vaak). Ik heb ook een ringsling en dat is heel fijn, maar ik vind hem niet fijn om lang in te dragen of tegelijkertijd klusjes mee te doen.

Hoe bergen jullie potloden ed op? Ik heb dus dikke potloden gekocht en dat gaat best goed (nog een beetje sturen dat het niet is om op te eten wel), maar ik zie mezelf die dingen niet iedere keer weer in het doosje terug doen. Een etui kan natuurlijk, maar ben benieuwd of jullie tips hebben voor handige manieren zeker als het straks wat meer wordt qua kleur- en knutseldinfen.

In een bekertje haha. In de knutsella :slight_smile:

Dat past niet in onze lades qua hoogte dan kunnen ze niet meer dicht :frowning:

Idd etui zou ik doen. Of een klein doosje? Schoenendoos, maar is misschien wat groot. Koelkastdoosje? Leeg ijsbakje (zo’n bak roomijs)?