Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik zou gewoon lekker afwachten en kijken wat tegen die tijd werkt. Ben ook pas veel later slaapzakjes gaan gebruiken, toen hij begon te rollen en draaien. Zijn snel gekocht tegen die tijd en dan kun je de maat ook beter inschatten, zonde als het straks te klein is.

3 likes

als je kindje lekker onder een lakentje blijft liggen, dan denk ik dat je hem/haar lekker zo kunt laten slapen.
Een slaapzak is vooral voor kindjes die in de slaap veel rollen, bewegen, dekentjes van zich af trappelen, etc. Zodat ze toch warmte om zich heen hebben en zich niet onder de deken rollen, met alle gevolgen van dien.

2 likes

Hier waren ze ook 5 maanden ofzo voor ze in een slaapzak gingen. Daarvoor nooit een noodzaak dus lekker onder een deken+laken. Slaapzakken zijn geen must!

2 likes

Bedankt, @Anna88, @Heisenberg en @Zitzak! Dan wacht ik er gewoon nog mee. Vroeg me af of er een voordeel is voor een slaapzak t.o.v. een lakentje voor de zomer. Maar zolang ze rustig ligt, houd ik het dan bij een laken / deken.
En voor de winter lijkt een slaapzak me dan wel fijn. Die kan ik wat hoger dicht en bij haar armen lekker warm dicht. Maar dat zie ik dan wel weer :grin:

Wat zijn aanraders/musthaves voor doorkomende tandjes?

En is een box omrander overbodige luxe of niet? L. begint te rollen, maar zal net al vast met d’r beentje en stootte haar koppie
 :joy: Aan de ene kant wil ik haar graag beschermen, en aan de andere kant denk ik ze moet het toch ook leren.

Bijtringen die je kunt koelen en Dentinox als ze echt zichtbaar pijn hebben. Ook de speeltjes van Oli and Carol schijnen fijn te zijn om op te kauwen maar zelf geen ervaring mee

Oh en qua boxomranding, die hebben we hier niet gehad. Maar ik ben ook meer van de school ‘paar keer pijn doen en dan krijgen ze het vanzelf wel door’

1 like

Ik heb nog nooit van een box omrander gehoord :smiley: vind het dus ook onzin

1 like

@Zitzak @anon18050057 @SeatLeona Ja, ik denk dat ze het maar even moet leren. Sneu, kan ze eindelijk op haar buikje draaien, maar lukt terug niet meer. :sweat_smile: Ligt ze weer tegen de spijlen, of heeft ze haar kop gestoten of haar voeten er tussen.

2 likes

Box omrander grootste onzin :rofl:

1 like

Ja, en die dingen zijn nog duur ook! :scream:

Had ik ook altijd problemen mee, heb toen maar gewoon een speentje ingeknipt.!

1 like

Difrax L speen werkt hier perfect voor pap!

M is inderdaad al meteen te smal als je er ook maar IETS van pap doorheen doet

1 like

Oh gut ja die papspenen. Ik heb het er nooit mee kunnen vinden.
De 1,2,3 had ik steeds ruzie mee (laat staan mijn man), de difrax L speen was veeeel te groot voor dr. Dr. Browns no 3, wilde voor de eerste pap wel maar zodra het indikte kwam er na 50cc niks meer en werd ze zwaar gefrustreerd.
Wat bij ons wel werkte was een avent flesje de speen van groter gemaakt (met en sateprikker) tot ze er goed uit dronk.

1 like

Oh ik heb geen ervaring met een 123 speen, maar al sinds ze hier pap krijgen hebben we de L speen. Met wat grovere pap (zoals de meergranen van Nutricia) zit er wel eens een verstoppinkje maar met fijne pap zoals rijstebloem en de bio pap van AH echt nooit problemen!

1 like

Ik had altijd een speen met een Y-vormig gat. Wel van Avent dus geen idee of Difrax ook zoiets heet. Noemen ze ook echt een papspeen geloof ik. Daar ging het dan wel weer rete-hard mee, dus veel pauzeren tijden het drinken.

1 like

Dan moet je het niet doen! :kissing_heart:
Gelukkig heb je ook andere tips gekregen, dus kan je die nog uitproberen, hopelijk zit er iets tussen voor je!

1 like

Ik ben een beetje inspiratieloos wat betreft baby hapjes en nieuwe dingen introduceren
 zit een beetje online te zoeken, maar sommige kruiden de boel al, geven al vlees. Ik heb tot nu groente en fruit, wat brood en pap geïntroduceerd.
Ik pureer en ben voorzichtig begonnen met stukken voedsel te geven. Mag ze nou wel of geen ei met 7 maanden? bijvoorbeeld een paar reepjes omelet of hard gekookt ei?

Wij gaven vanaf 8 maanden af en toe wat ei, maar vanaf 7 maanden kan ook prima hoor! Idd gewoon als wij omelet aten een reepje ervan deden wij. Gekookt ei heeft ze nog nooit gehad, omdat wij dat ook niet eten.

Vlees hebben wij ook lang mee gewacht, ik ben zelf geen grote vleeseter ook. Ze (10m) krijgt nu af en toe wat kip of witvis of zalm (vind ze allemaal heel lekker).

Zoete aardappel of aardappel vindt ze ook erg lekker, net als noodles maar pasta dan weer niet (de saus wel haha). Meloen is hier momenteel ook een grote hit trouwens! Oh en soep, dat kijkt ze echt van mn bord!

1 like

Ik heb ook een vraag over de hapjes. Mijn dochter is nu 4 maanden + 2 weken en wij zijn begonnen met de oefenhapjes. Is het nu de bedoeling dat we dit iedere dag aanbieden? Of mag er ook een dag zonder hapje tussen zitten?
Ik heb nu pompoen, bloemkool, banaan en boontjes geprobeerd. Kan ik met deze verder gaan en dan een beetje herhalen of elke keer andere smaken aanbieden?
Pfff
 ik vind het maar lastig allemaal

Ze kijkt nu het eten uit de mond. :smiley: Eet ook alles op, maar heb dus ook geen idee hoeveel ik mag/moet geven. Maakt dat uit?

Heb zo’n vriesbakje voor baby voeding en geef dan een zo’n vakje en als ze die op heeft nog een losse wortel of iets waar ze op kan proberen te kauwen.

Zit nog op 5 flesjes met een fruithapje, stukje brood en groentes. Nog niks echt helemaal vervangen, want ze geeft nog wel aan een fles te willen en water is nog geen succes.