Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik ga ze onthouden ! We hebben alleen de Ah in de buurt en mijn zoontje gebruikt maar 5 voor de nacht. Soms lekken ze wel door.

Hopelijk kan iemand me adviseren! Ik heb al jaren acne en normaal heb ik daar huidtherapie voor, dat lag echter stil tijdens mā€™n zwangerschap en nu door corona.

Mā€™n huid is vreselijk. Heb veel last van talg / acne op mn wangen, kin en nek & dan heb ik het nog niet eens over mā€™n rug en schoudersā€¦

Heeft iemand HET advies wbt producten tegen acne? Dus voor het gezicht? Het moet wel geschikt zijn bij geven van borstvoeding. Ik heb al flink gezocht online maar kom er niet uit, teveel keuze en veel mag ook niet bij borstvoeding.

Thanks!

Ik heb het sinds enkele weken echt vreselijk. Sinds een week gebruik ik een gel van Paulaā€™s choice. Het lijkt iets te doen! In eerste instantie schrok ik enorm van, werd erger maar nu een week later lijkt het al minder te worden. Weet niet of het kan met borstvoeding.

Het enige wat mij hielp was bevallen. :see_no_evil: Maar het is niet helemaal goedgekomen helaas.

Wat zijn fijne hydrofiele slaapzakken voor als het vd zomer weer zo heet wordt? Ik heb nu altijd vd hema of Prenatal en zie dat ze bij de hema nu 20% zijn maar dacht misschien zegt iemand wel neeee je moet voor dat merk gaan.

LODGER!
Ik zweer bij lodger haha, ook voor al hun andere slaapzakken hihi

2 likes

+1 voor lodger.

Had vorig jaar eentje van prenatal maar die bleek uiteindelijk dubbellaags en heb ik toen maar een deel uitgeknipt omdat hij veel te warm was.

2 likes

Lodger vond ik fijn, meyco ook!

Oooh ik moet als een malle fotoboeken gaan maken :joy: stresssss

Ja, hier ook Lodger fan!

Helder, Lodger it is! Als het dan toch een dubbele ofzo is, is inderdaad ook niks. Een van haar eerste slaapzakken was ook van Lodger trouwens, zoā€™n newbornslaapzak. Die heb ik toen nog gekocht omdat ze der hele bed door ging maar de slaapzak die we hadden nog te groot was bij de nek (uiteindelijk daar de nek wat smaller gemaakt zodat we er 2 hadden). Was een fijne!

Ik heb alleen maar lodger slaapzakken haha.
Zitten nu in slaapzak 4 (waarvan 1 hydrofiel slaapzak & 3 van die seizoenenslaapzakken) haha.
Ik koop wel telkens het kleurtje van vorig jaar :joy:, scheelt zo 50%

1 like

Ik zie dat lodger speciale newborn slaapzakken heeft; is het handig om die 1 te hebben bij geboorte? Of beter beginnen met kleding, een lakentje en een dekentje (afhankelijk van hoe warm het is en de baby het wil hebben)?
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer qua wat we nodig hebben om te slapen direct vanaf de bevalling

Wij hebben de eerste paar weken onder een lakentje/dekentje gedaan (meestal alleen lakentje en een romper want hittegolf). Dat kan prima, maar K. ging vrij snel door haar bed bewegen. In het begin vooral omhoog, onder het laken uit maar later ook dwars of dan trof ik haar sochtends op het laken aan met haar hoofd waar eerst haar voeten lagen. Toen zijn we gestopt daarmee en over gegaan op slaapzakken, maar veel waren zelfs in de kleinste maat nog te groot (bij de nek en armen). Die newborn van lodger was super fijn en sloot mooi aan.

Afhankelijk van wanneer je bent uitgerekend zou zoā€™n slaapzak dan ook een extra laag kunnen zijn. Maar dan dus wel een goed passende anders is het juist gevaarlijk.

Hm ja ik ben half augustus uitgerekend dus vandaar dat ik het ook lastig vind om nu in te schatten. En ik lees bijvoorbeeld ook wel dat je bij warm weer alleen een slaapzak kan gebruiken en geen laken of deken, maar vind dat dus zo moeilijk om nu over te beslissen

Wij hebben al heeeeel snel een slaapzak gedaan (medio november kindje). Maar die was gewoon niet onder een lakentje te krijgen?! Al heel snel trappelen etc. Plus dat we samen sliepen en met een slaapzak kon ie gewoon aan de borst in slaap vallen en lekker blijven liggen.

1 like

Ik snap wel dat die van jou al heel snel niet meer onder een dekentje te krijgen was. Die was na zijn eerste week al aan het trainen voor het traplopen en klimmen :joy:

6 likes

Als het nodig is, is hij zo besteld en binnen :slight_smile: evt vast noteren welke je wilt dan is dat zo geregeld!

1 like

Ja maar echt :no_mouth:, die heeft echt 0 rust in zā€™n lijf. Alles moest maar snel snel snel. Ik hoop echt dat baby 2 daar meerā€¦ baby in is ofzo :crazy_face:

Maar van beide kanten kregen we te horen dat wij beide exact zulke ā€œgekke exemplaren warenā€, dusseh tja :joy:

Help, deze newbie snapt de slaapzak niet.
Meisje is nu twee maanden (en klein) en slaapt nog prima onder haar lakentje en deken. Soms trapt ze hem weg, maar eigenlijk gaat het altijd goed.
Nu wilde ik de puckababy vierseizoenen slaapzak kopen, op aanraden van vriendinnen en goede ervaringen hier. Die is vanaf zes maanden. Dus voor die tijd is de kans groot dat er al warm / heet weer in de zomer aan komt. Voor dan is een hydrofiele slaapzak van Lodger dus een aanrader wat jullie betreft? Dan zou ik die van 0-4 maanden (50-62) kunnen nemen, denk ik. Ze zit nu net in maat 50 van kleding.
Of zouden jullie even wachten of het echt nodig is deze zomer? Als ze rustig blijft slapen, kan ik haar in de zomer ook gewoon onder alleen een lakentje laten slapen toch, of is dat niet aan te raden? Heb me daar nog niet zo in verdiept. Zal eens googlen, maar jullie advies is ook altijd zo fijn :blush: