Tips, ervaringen & aanraders #2

Ohja dat laatste had ik ook nog gedaan idd. Zo zo vervelend als ze niet luisteren naar je en hun eigen dingetjes door blijven drukken.

1 like

Ja shit man, ik had deze actie ff niet aan zien komen. Ik dacht in januari. Dus m’n fotoboek-maak-motivatie was ff weg omdat ik geen tijdsdruk voelde. Morgen maar alles in 1 dag afmaken dan

3 likes

Aangezien het hierboven ook over bekkenbodemfysio gaat. Heeft een van jullie ook ervaring met pijn aan je stuitje? Ik heb hier sinds de bevalling, bijna 7 maand geleden, last van. Had direct na de bevalling enorm pijn aan mijn stuitje. Ik kan nog steeds heel beroerd lang zitten, maar vooral fietsen is een hel. Direct als ik het zadel raak ben ik er al klaar mee.
Ben bij een bekkenbodemfysio, die heeft vooral ggeconstateerd dat mijn bekkenbodem zeer zwak is. Zelfs de zwaarste schokken met elektrostimulatie voel ik niet. De moed begint me een beetje in de schoenen te zakken. Fysio ligt nu natuurlijk stil, maar ik vloog door de sessies heen en kan het me niet lang veroorloven als ik straks zelf moet betalen. Zelf oefenen is lastig omdat ik het allemaal niet goed voel.

Kan zijn dat ik dit straks weer weghaal. Ook wegens herkenbaarheid.

Ja ik heb nog steeds (na 3,5 je) nog steeds last van mijn bekken. Er is uiteindelijk wel diagnose van Bechterew vanuit gekomen. Tijdens zwangerschap had ik er weinig last van, maar na de bevalling vielen mij deze klachten op. Eerst heel lang (zelf) geduid aan ontzwangeren, maar dat bleek helaas anders. Liep ook bij de fysio, was net aan een goed traject begonnen en moest dat helaas staken door de Corona.

Zijn er geen oefeningen die je wel zelf zou kunnen doen?

1 like

Ok ik ga de jaarboeken van de kinderen maken volgende week. Dank voor de tip!!

Goede tip voor Moederdag! Ik ga een mooie album maken van mooie foto’s van mij + broers. En dan wat mooie foto’s van onze mamma met de kleinkinderen. Denk dat ze dat wel echt leuk zal vinden.

2 likes

Shit! Mn jaarboek loopt tot juli en ik wil geen 2 halve bestellen :sob:

Deze actie is zeker 2x per jaar! In december of januari? Was die er ook!
Ik maak dus gewoon het fotoboek en wacht op deze actie… Heb ik bij het 0-1jr album ook gedaan haha.

1 like

Pfff ik moet al 5 jaar beginnen aan het eerste fotoboek voor J en dan ook nog voor die drie meiden. Alle foto’s staan ook op de harde schijf niet gesorteerd.

Ik sla deze wel over, want heb echt geen tijd om nu 4 fotoboeken van het eerste jaar te maken. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Gewoon als ze het huis uit gaan een boek van alles? :stuck_out_tongue_closed_eyes: mijn vader heeft voor mij toen we gingen trouwen een boek gemaakt met foto’s van “mijn eerste 28 jaar”. Hij is er blijkbaar weken mee bezig geweest, heel de woonkamer vol met dozen met oude foto’s die hij heeft gescand etc. Ik mocht daar ook ineens niet meer komen “want je hebt het druk genoeg met voorbereidingen uhhh okee? Later snapte ik waarom, hij dacht shit waar moet ik al die foto’s laten.

Anyways, het is een super waardevol boek en alhoewle natuurlijk lang niet alles erin staat grijp ik daar wel als eerste na ipv de vele andere albums die mn ouders vroeger bijhielden.

14 likes

Slim, dat ga ik dan ook doen denk ik! Hij is nu al 50 blz ofzo haha

1 like

Ik heb het uiteindelijk tot 65 ofzo kunnen houden haha. En ik vond het echt moeilijk niet meteen te bestellen. Maar uiteindelijk loonde het flink hihi.

1 like

woooooow. :scream: Ik was al over de zeik toen ze een keer teveel had gemaakt en ik nog alles kolfde. Dat was 45 minuten kolven en pijn wat ik kon weg gooien. Jouw verhaal is wel echt next level hoor…pfff.

Ik ga zondag zijn eerste jaar boek maken.
Welke grote is mooi? Iemand tips voor mij ahah!

Ja en dat is dan kraamverzorgster geweest hè!
Ik word weer boos en verdrietig als ik eraan terug denk :triumph:

De grootste in landscape met een mooie kaft en een bijpassende bewaardoos.

1 like

in welk tijdperk?! Ik zou dat ook never nooit kunnen vergeten hoor…

Hoe vaak ik wel niet ''vroeger deden we dat gewoon, vroeger deden we dit en dat…maar dat mag tegenwoordig niet meer he?" heb gehoord.

1 like

Ik heb net een maandbox van 136 luiers (Pampers Premium Protection maat 5) kunnen bestellen bij Bol voor 38,99. Dat is 28,6 cent per luier, voor een grote maat is dat een redelijk goede prijs (al kan het nog goedkoper).
Is wel alleen voor Select-leden!

3 likes

En @Kindercola
Ik voel met jullie mee, vreselijk.
Het doet er niet toe hoe het er vroeger aantoe ging. We leven met een stuk meer kennis en wijsheid in 2020.
En het is jullie kind, dus ze hebben maar te luisteren, ipv ongewenst eigen initiatief te tonen. Bah, die bemoeizucht.

Hier overigens niet alleen de schoonmoeder maar ook mijn eigen moeder die alles lekker op haar eigen manier doet, en als ik er dan wat van zeg - ‘ja ik kan niet alles precies op de minuut nauwkeurig doen hoor.’
En dan vervolgens ‘vergeten’ om ‘s ochtends een stuk fruit en water te geven waardoor dochter een half uur lang overstuur in de wandelwagen zit en ze ‘maar moeilijk tot rust komt’. JA HALLO! Ze heeft honger en dorst! Als je gewoon had GELEZEN WAT IK OPSCHRIJF, dan is het allemaal niet zo moeilijk hè.
Loslaten is zo lastig, en ik wil ook niet op elke slak zout leggen, maar het gaat om het meest waardevolle dat je in je leven hebt…
het maat het voor mij extra lastig omdat we voor een deel afhankelijk zijn van de oppasdagen van de oma’s, wegens werk… :disappointed_relieved:

4 likes

Na 2 dagen jumbo luiers:

Hij vindt het lelijke konijn op de luiers fantastisch en ik had bijna ruzie met hem daardoor toen ik vanmorgen per ongeluk een Huggies uit de la pakte (heb er een paar achter de hand voor als Jumbo toch niks blijkt).

Ik heb een diarreeluier gehad en vanmorgen toen ik hem uit bed haalde een ramvolle plasluier, maar z’n pyjama was droog! Het stonk wel heel erg naar urine, maar dit ervaarde ik de afgelopen dagen niet zo bij de minder volle luiers.

Ik ben tot nu toe eigenlijk heel tevreden! En dat voor 0,16 cent per luier (maat 5)!

13 likes