Tips, ervaringen & aanraders #2

Pittig hoor! Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt !
Hopelijk word het snel beter en vinden jullie je weg erin.

Nee de mijne gaat echt gillen en krijsen en tegen de muur bonken. En als ik dan z’n kamertje in ga om hem z’n speen weer te geven (die smijt hij namelijk altijd verontwaardigd z’n bed uit) dan is het huilen geblazen.
Ben net maar even een uurtje gaan fietsen met hem want het werd niks. En nu ligt ie weer in bed te gillen. Hij was vanmorgen om 10:15 wakker dus hij zou toch helemaal kapot moeten zijn :woman_shrugging:t3:

En na 2,5uur op bed leggen werkt het ook niet.
Ben dus erg tevreden over het slapen om 09:00, de rest nog niet echt :see_no_evil:

Haha help ja geen idee :woman_shrugging:t3: Dadelijk nog eens proberen?
De mijne heeft altijd de error dat als ik hem rond 16:00 nog op bed leg (zoals nu dus) hij dan slaapt tot tegen 18:00. Zit je weer met het naar bed gaan vanavond.
Wat een ellende die slaapjes :joy:

Ik vind het ook jammer dat hier zo weinig aandacht voor is. In Duitsland waar ik woon wordt een bekkenbodemtraining vergoed door de verzekering en dat voorkomt echt zoveel problemen op latere leeftijd. Echt zonde.

5 likes

@Heisenberg te gek zeg!

Ff wat anders hoor, ff zeuren. Mijn schoonmoeder kwam de kleine ophalen en had zelf een autostoel gekocht en geïnstalleerd, zonder te overleggen welk type. Is dus een prima stoel hoor, maar zo’n groot lomp ding en die niet achterwaarts kan. Iets wat ik graag nog zeker tot een 1,5 jaar wil blijven doen. Iets wat ik ook al vaker heb uitgelegd, ook waarom ik haar niet op de passagiers stoel heb zitten. Alleen dat zijn ze dan vergeten of luisteren gewoon niet.
Zij is van mening dat de Maxi Cosi Pebble te klein is voor haar, en dus maar dit gekocht.

Aan de ene kant hartstikke lief hoor, maar aan de andere kant vind ik het echt niet ok als het om de veiligheid van mijn baby gaat, dat ze zonder overleg iets doen. Ik trek die mensen zo slecht, alles is altijd een gedoe met ze.

Lastig. Ik heb ook niet echt tips. Behalve bij je standpunt blijven en daar een ruzie voor over hebben.
Herken het wel, mijn schoonmoeder vind mij soms ook echt een zeur denk ik.
Zij weigert bijvoorbeeld om ons zoontje in bed te leggen in z’n slaapzak ‘want een los dekentje is toch ook wel prima’
En dan vind ze het gek dat hij dan maar een half uurtje slaapt en wakker wordt in z’n romper zonder deken en dus koud.
Toen hij eenmaal ging rollen wilde ik ook geen los dekentje meer want ik was als de dood dat hij zou stikken.
Vond ze overdreven.
Dat ik zelf hapjes zonder suiker en zout maak vind ze ook overdreven. Ik ontdekte dat ze hem lange vingers voerde toen hij pas 5 maanden oud was :hot_face:
Ik heb ook al menig discussie gevoerd zonder resultaat en inmiddels ben ik op het punt dat ik bij de meeste (simpele) dingen denk ‘ze past maar 1 dag in de week op, het moet maar’
Ook geen oplossing maar voor mij wel wat meer rust.

Kun je niet vragen of ze de bon nog heeft en jullie hem samen kunnen gaan ruilen?

Herkenbaar. Hier ook losse dekentjes, zooi speelgoed in de ledikant. Een 2e hands wipstoel, wat meer een plank is en ze toen ze klein was echt bijna uit viel. Heb zelf een campingbedje en matras gekocht voor hun, want anders had ze waarschijnlijk weer iets gekozen waar ik totaal niet blij mee zou zijn. Alleen verwacht ze nu dat de baby komt slapen binnenkort, en dat hoeft wat mij betreft echt nog niet.

Gaat nog wat worden als de kleine echt gaat eten daar. Mijn hond was echt aangekomen toen hij daar 3 weken logeerde tijdens de verhuizing. :sweat_smile:
Ik heb al zo vaak ruzie met ze, en ze kruipen dan ook nog eens in de slachtoffer rol. Zo vermoeiend, al vanaf de zwangerschap.
Ik had idd naar de bon gevraagd, maar ze had hem schijnbaar al een tijdje. Want, tsja
 jullie zeiden dat we niet mochten komen om corona enhet toch gewoon bruikbaar is als ze dan wel erin past. En mijn vriend trekt het allemaal niet, is het met mij eens maar wil er niet elke keer tussen zitten.

Vrees dat er geen oplossing voor is, dan gewoon volhouden :roll_eyes:

Oh zoveel herkenning :no_mouth:
Ik heb ook zelf een extra maxi cosi en campingbedje gekocht. Want ze had een hele oude kapotte maxi cosi en een oud ledikant wat ik gewoon echt niet veilig vond.
En nu zeurt ze ook steeds wanneer hij komt slapen en ik vind dat ook niet zo nodig. Want na een dag oppassen heeft t ventje welgeteld een half uur geslapen over de hele dag ipv de nodige 3-4 uur. En dan ben ik altijd 3 dagen bezig hem weer in t ritme te krijgen. Dus dat logeren stel ik nog uit.

Zo klaagmodus uit. Lang leve schoonouders!
Alhoewel, ik heb een hele leuke schoonvader sinds ze gescheiden zijn :grinning:

1 like

@Velvetbetty @Kindercola herkenning alom, helaas.
Ik vind als het om de veiligheid van je kind gaat, dat alles geoorloofd is, poot stijfhoofden.
Ook dat slapen bij opa’s en oma’s. Ik ben er ook niet gerust op.
Heb er met man geregeld discussies over gehad, die vindt het een fijne gedachte om even een ochtendje te kunnen uitslapen. Ik slaap inmiddels al niet meer uit (ben zelfs bij sporadische ‘uitslaapsessies’ tot 7.15u van dochter eerder wakker dan haar) en gerust slaap ik er helemaal niet op.

3 likes

Wij hebben ook gewoon de afspraak dat er niet gelogeerd wordt tot een kind dat zelf aangeeft. En dat zal denk ik niet eerder dan 2/2.5 zijn? Of er moet noodzaak zijn (als bijv baby #2 wordt geboren of een bruiloft verder weg).

Ik heb heel sterk het gevoel: waarom zou ik m’n kind ergens laten logeren omdát zij (opa/oma) het leuk vinden?
En tot 12mnd had ie ook geregeld gewoon de borst in de nacht (dus dat was simpel: dat gaan we niet doen), en nu, 6mnd later, slaapt ie nog altijd bij ons dusseh tja. :crazy_face:

5 likes

Oh dat vind ik wel een hele goede eigenlijk!
Totdat je kind het zelf aangeeft. Die ga ik er ook eens ingooien.
Want inderdaad, t kind heeft er zelf niks aan om nu uit logeren te gaan. Slaapt waarschijnlijk toch slecht want alles is vreemd en vooral als ze nog onder de twee zijn, zijn papa en mama’s geur en aanwezigheid toch het belangrijkste denk ik.

Ik weet nog dat ik vroeger ook een keer bij opa en oma ‘moest’ slapen. Ik vond het verschrikkelijk, een koude donkere kamer op een boerderij. In een hoog stalen bed.
Ik weet nog precies hoe ik me voelde maar mijn moeder zei dat ik hoogstens 3 was toen dat gebeurde. Dus dat heeft wel impact op me gehad.

2 likes

Hier ook, zoontje is 3,5 en heeft maar liefst 1x gelogeerd bij opa oma. Hij is echt gek op mijn schoonouders en ze passen ook op hem (voor dr Corona), maar laten logeren doen wij niet. Hij vond het ook niet leuk. Miste ons zo erg dat wij toen hebben besloten het niet meer te doen.

1 like

Dat is inderdaad een mooie regel! Hier ook nog geen logeerpartijtjes hoor, na 5-6 maanden stopte mn schoonmoeder met vragen :joy:

Wij hadden toen K. bijna 3 maanden was een bruiloft van goede vrienden wat een uur rijden was, maar toen is een goede vriendin van mij komen logeren die niet met hun bevriend is. Konden wij gewoon thuis komen wanneer we wilden, voor K. haar eigen omgeving en als mijn ouders of schoonouders op de bank zouden zitten zou ik me toch voelen alsof ik naar huis moet ofzo. Ik zie bij ons in de vriendengroep trouwens wel bij heel veel die de kleine echt al in de eerste maand uit logeren doen. bv om weer een keer uit te kunnen slapen of omdat we een verjaardag hebben en ze dat dan handiger vinden dan oppas thuis (?) Helemaal prima als dat voor hun goed voelt natuurlijk maar wat we daar wel bij opvalt is dat het altijd de moeders van de vrouwen zijn waar ze dan gaan logeren en niet De moeders van de mannen.

6 likes

Dat lijkt mij ook een te gekke afspraak! Ga ik eens bespreken hier, denk dat mijn vriend het allemaal wel prima vindt.

@Kindercola ik kan nog wel even door gaan met zeuren hoor over die van mij :laughing:
Ze mocht vandaag een fruithapje maken van banaan en appel. “ja ik heb er vers geperste sinaasappel doorheen gedaan.” Dus ja moest ik weer uit leggen dat ik eerst zelf de nieuwe smaken introduceer en dat ze niet maar gelijk alles zelf moet gaan lopen uit proberen. Ze gaat niet dood aan sinaasappel, maar ze doet gewoon niet wat ik vraag.

En oh ja, tip voor de doorkomende tandjes was volgens haar honing smeren.
Ik trok bleek weg toen ze dat zei. "oh dat doen jullie zeker tegenwoordig niet meer?’’

@Heisenberg Ja, helemaal mee eens. Heb de stoel nog eens besproken zo straks en weet je wat ze zei? "Ja is ook niet voor nu hoor, gewoon om vast uit te proberen hoor. Voor straks. Dit is een stoel die in oudere auto’s kan daarom. Dan kan jij hem gebruiken, als je dat wil. Ik: Ik zou het op prijs stellen als jullie dit soort aankopen eerst even bespreken. “Maar we hebben het voor ons gekocht hoor, niet voor jou.” Ja, maar het is mijn kind wat er in zit, zei ik toen. En ja toen begon ze er nog een stuk om heen te lullen, want toegeven zal ze niet. Maar ik denk dat de boodschap duidelijk is.
Uitslapen kan ik ook niet, en slapen doe ik sowieso niet als ze daar slaapt. Dus dat is ook voor mij geen reden, had ik ook allang een keer gezegd.

3 likes

Wat vreselijk vermoeiend😔 en steeds die discussie en dat eromheengedraai ook

Ik herken dit heel erg van de eerste maanden, iedere keer als mn schoonmoeder op had gepast was het wel weer wat. Gelukkig paste die niet consequent op maar meer af en toe als we omhoog zaten. Ik raakte er op een gegeven moment ook gewoon gestresst van dat ik dacht wat heeft ze nu weer gedaan wat we hebben gevraagd om niet te doen?

2 likes

:raised_hands:t3::raised_hands:t3: Had ook al een 25% kortingscode maar deze is beter denk ik! Tm wanneer? Heb pas na volgende week tijd ervoor :joy:

@Unquestionable daar ga je weer!

1 like

Ik weet nog de allereerste keer dat ze op ons zoontje paste. Toen had ik een babyshower van mijn beste vriendin. 5 weken na mijn bevalling. Ik zou max 3 uurtjes weg zijn. Ik had afgekolfde melk in de koelkast gezet, hij had net de borst gehad voor ik wegging en zij zou hem dan na 2,5/3uur een flesje geven.
Kwam ik thuis na 3 uur. Waren er 3 flessen gekolfde melk uit de koelkast weg. Kind was totaal overstuur. Dus ik dacht wtf is er gebeurd?
Zei ze ‘ja hij had zo’n honger, hij bleef maar huilen dus ik heb hem 3 flesjes gegeven maar nu is hij nog meer aan het huilen en oja hij spuugt ook ineens zoveel? Zou je niet stoppen met die borstvoeding, dat lijkt me beter!’
Nou ik was in alle staten dat begrijp je wel.

Oh en hier was de tip voor tandjes:
Een broodkorst met dikke laag boter en suiker!

3 likes

Omg, ik had haar echt aan haar haren het huis uitgesleurd. (Of nee dat had ik niet, op dat moment niet was ik wss te flabbergasted om er wat van te zeggen nog helemaal vol van de hormonen en had ik daarna kei hard gejankt bij mn man en het daarna aan haar geappt wat ik vond. Maar nu zou ik haar het huis uit schuppen.)

Dat is dus precies wat ik gedaan heb.
Mezelf staande gehouden, toen ze weg was hysterisch gehuild en mijn man moest het ook flink ontgelden. Ik heb er ook idd nog over geappt naar haar bedenk ik me nu :joy:
Oja en mijn eigen moeder gebeld en flink gescholden.

4 likes