Tips, ervaringen & aanraders #2

Wij gaan binnenkort voor het eerst met ons kindje (7 maanden) op zonvakantie, naar de Caraïben. Denk: 33 graden, veel zon, zee, strand. Wat mag er écht niet ontbreken in onze koffer? Zo bang dat ik iets vergeet.

De essentials als: zonnebrandcrème, muggenolie zonder deet, uv-pakjes, zonnehoedje, dooky, zonnebril, etc. heb ik.

Ik voel mij echt een overbezorgde moeder als mijn kind ( 1,5) niet lekker is. Werknaam Appel heeft sinds woensdagavond koorts (39.8-40.3), snotverkouden, vrijdag naar HA gegaan welke vond dat zijn beide oren vol zaten en een amoxilline kuur heeft voorgeschreven. Appel leek er van op te knappen, gisteren gewoon weer 36.8 en goed te spreken. Dronk en plas aldoor wel goed, eten gaat er niet zo in.
Nu ineens sinds vanochtend weer koorts 38.9 tussen de middag weer 37.9 en net weer 38.4. Verder vind ik ook dat Appel af en toe ineens zo slapjes is en loom wordt…valt dan bijna ineens op schoot in slaap. Net weer: valt dan in bed ook meteen in slaap. Dit herken ik niet van eerdere perioden van ziek zijn. Tussendoor wel redelijk opgewekt; maar weinig fut om echt te spelen.
Moet ik alsnog even de HA post bellen voor overleg ( vind dat wel een dingentje) of is het logisch dat koorts wat komt en gaat en dat een kind ineens een dag heel slap en moe kan zijn? Opzich wel logisch wat eet al 4 dagen niet tot nauwelijks.

1 like

Hoe gaat het met de plas luiers en het drinken? Als je zelf vind dat je kind suf/loom is dan moet je zeker bellen! Jij bent moeder, jij kent je kind het beste. En als je vrijdag gestart bent met een antibiotica kuur dan zou de koorts nu wel gedaald “horen” te zijn. Ieder kind reageert er natuurlijk anders op.

3 likes

Gewoon bellen! Juist ook bij twijfel. Een slome en niet alerte baby met koorts is voor mij reden genoeg om te bellen. Zij zijn de pro’s en kunnen je situatie goed beoordelen.

2 likes

De koorts vind ik dat weer niet zo spannend; het ‘slome’ wel. Koorts komt en gaat vaak bij kleintjes, maar suf/sloom vind ik wel een reden om even te bellen! Hoe gaat het drinken en plassen?

1 like

Is ze vrijdag al gestart met de kuur? Dan zou je nu wel echt verbetering moeten zien. Voor het slappe en futloze zou ik wel even bellen.

1 like

Dank allen voor reactie. Ja vrijdag al gestart met kuur. Drinkt en plast wel goed.
Ik ga zo als appel wakker is even bellen… dankjewel!

ik ben op zoek naar een warmtekussentje of knuffel of electrische kruik, tegen buikkrampjes enzo. Maar heb geen magnetron. Aanraders? is dit wat: electrische kruik?

Er is een pedagogisch medewerker aanwezig op de afdeling die op de kinderen past wanneer de ouders er niet zijn. En de verpleegkundige houden soms een oogje op je kind als ze er tijd voor hebben.
Toen onze baby opgenomen lag wisselde we vaak af als we er beide waren. Als ik alleen was rende ik heen en weer wanneer hij sliep. Ik gaf het wel altijd door dat ik even weg was.

1 like

Kan je die gewoon op het buikje leggen met hoes erom heen?

Dan ga ik op zoek naar iets met een pittenzak erin. Thanks!

2 likes

Ik las laatst wel dat van die kersvormige spenen zoals Bibs minder goed zijn voor het gebit/de vorming daarvan dan de meer afgeplatte dental spenen

1 like

Ik moest t even googlen haha! But good to know.
:nerd_face::nerd_face:

7 jaar geleden werden die dentals juist afgeraden :joy::joy::joy::joy:. Jezassss, toch bizar hoe al die adviezen steeds veranderen :joy::joy::joy::joy:

3 likes

Wij hebben een Kip kep maar ik weet niet of die ook in de oven kan

Alle spenen zijn slecht voor de stand van het gebit en tongplaatsing.
Groetjes van een forumlogopedist.

6 likes

Heh shit, mijne heeft dus geen speen gehad maar kan de S en de R en de W niet zeggen

1 like

Ik snap niet zo goed wat je hiermee wilt zeggen.

Volgens mij niet…lijkt me wel een heel handig ding.

Haha nou niks eigenlijk. Maar dacht dat er misschien nog andere oorzaak daarvan kon zijn

1 like