Tips, ervaringen & aanraders #2

Haha Duitse tandartsen zijn de strengste mensen op aard! Bedankt voor de tips! :pray:

1 like

Die stoel is fantastisch!! Ik zeg doen!

Ze gaat overstrekken, rolt op haar zijkant en daarna huilenā€¦ vind ik niet fijn want als ik het laat doet ze zichzelf pijn en zijn we verder van huis.

@Fredje jij bent van mening dat een speen sowieso niet goed is voor een baby?

Mijn kleine is 7 maanden.

1 like

Nee hoor, dat ben ik zeker niet van mening!
Als je puur naar de ontwikkeling van de kaak en het gehemelte kijkt wel, maar een baby heeft nu eenmaal zuigbehoefte en moet prikkels kunnen reguleren.
Ik ben absoluut niet tegen speengebruik, maar zou het voor mijn eigen baby wel proberen te beperken (door het alleen met slapen aan te bieden bijvoorbeeld) en op tijd proberen af te bouwen.

1 like

Gelul over speengebruik

Ja, vanaf een jaar is er geen zuigbehoefte meer en gaat het over in een gewoonte, dus ik snap wel dat de tandarts die leeftijd noemt. Maar ik vind het nog wel jong om van de Ć©Ć©n op de andere dag te stoppenā€¦ Je kindje kan het ook nodig hebben om de prikkels reguleren aan het einde van de dag en in slaap te komen.
Gewoon verstandig gebruiken en kijken naar wat je kind nodig heeft :blush:

5 likes

@Mhysa ik heb nog ff voor je gekeken en het picknick kleed is er inderdaad niet meer van Hema. Misschien komen ze wel weer in de collectie in andere motiefjes? Deze is heel fijn omdat de onderkant van een soort zeil is waardoor je hem ook in nat gras kunt leggen zonder meteen enorme vlekken of een natte kont te krijgen.

1 like

Ik heb het lakentje nog wel en ligt hier in de la :thinking: edit: ledikant lakentje is t

Top stoel! Heeft alles wat je wil om lekker te kunnen voeden: zitgedeelte is breed genoeg voor jou en om een baby vast te houden. Je kan je armen laten leunen op zijleuningen. De hoge rugleuning geeft genoeg steun waardoor je niet krom hoeft te zitten.

En je kan er zelfs redelijk comfortabel in slapen doordat je hoofd tegen die zijstukken bovenin kan leunen. Is handig als ze wat ouder zijn en door verlatingsangst niet kunnen slapenā€¦

Heeft er iemand hier de learning tower van ika gemaakt? En vanaf hoe oud zijn jullie die gaan gebruiken?

Blokker heeft ook vaak grote picknickkleden.
Wij hebben deze, maar die zie ik nu even niet op de site staan, maar ze hebben elk jaar wel van dit soort kleden. Die zijn ook lekker dik.

2 likes

Oh zo! Ik dacht dat je bedoelde dat hij gewoon lekker snurkte en je hem dan zijn speentje terug gaf :slight_smile: nee bij ongemak geven wij hem ook altijd meteen terug.

Ik vind het ook lastig met die speenā€¦ want de natuurlijke speenleeftijd (dus borstvoedingsleeftijd) van de mens ligt tussen de 2-7jaarā€¦ voorheen was ik zijn speen maar dat wil ie niet meer nu de bv gestopt is door de zwangerschap; maar hij wil wel een speenā€¦

Ja ik denk dat hier geen 3e kind meer komt, dus heb er weinig meer aan!

H&M heeft ook picknickkleden

Na 4 weken ongeveer. Ik kon gewoon echt niet meer slapen met die kleine op de kamer. Ɖlke zucht zat ik rechtop in bed.
Ik wilde hem heel graag langer bij me gehouden dus als dat bij jou geen probleem is dan zou ik lekker het ledikantje op je kamer zetten!

OkĆ© wij hebben zojuist echt een achterlijk cadeau gekocht voor K zijn verjaardag. :see_no_evil: Maar zo zo leuk. Veel te duur. Maar hij heeft nu nog geen besef van duur / groot (als ā€˜ie ouder is wil ik daar consequent in zijn dat kleine cadeaus gewoon leuk zijn). En het is een cadeau waar hij echt jarenlang plezier van kan hebben.

De Modu dreamer kit, waarmee je zelf allemaal bouwwerken en zelfs loopwagens etc kunt bouwen. Lekker duurzaam!

afbeelding afbeelding

( @Bergamot let je op)

25 likes

Wat superleuk!! Ken het niet, zet het merk meteen op mijn lijstje om te onthouden voor later. Mooi spul!

1 like

Wat gaaf. Gaat ook op. Mijn lijstje!

1 like

Oh hier krijg ik altijd spon van :joy:

1 like