Tips, ervaringen & aanraders #2

Sorry dubbele post maar we zijn nu zo’n twee weken geleden begonnen met overgaan naar 1 slaapje in plaats van twee en daar redt M het prima op, maaaarrrr ze deed hiervoor meestal 1,5 uur ‘s ochtends en 1 uur ‘s middags. Nu is het maar een keer 1,5 uur. Ze zeggen dat de overgang een week of drie kost en dat de middagdut dan langer wordt, maar ik merk er nog niks van. Ik wil m’n extra uur terug!

Hahahaha IK DUS OOK! Ik had gezocht naar ‘modulair speelgoed’ en toen kwam deze in mijn timeline. Dus heeft goed gewerkt voor ze.

1 like

Als je nog mooie speeltegels zoekt, op deze site hebben ze er. En je kan zelf de hoeveelheid en kleuren enzo kiezen. Mijn vriendin heeft deze in mint en grijs en ik vind die heel mooi!

1 like

Hee dis een andere dan je stuurde!
Shit hier moeten we natuurlijk over heen :joy::joy:
Als ze 5 worden huur jij de efteling en doen wij plopsaland goed?

3 likes

Wow dit is geweldig !

1 like

Ik dacht eigenlijk aan Disneyland. Incl privé tea party met de prinsessen en ‘s avonds vuurwerk waarbij ze de namen van P en K spellen.

2 likes

En een high wine voor de pappa en mamma van P & K. :crazy_face:

2 likes

I like the way you think :kissing_heart:

Ik lees in dit en andere topics wel vaak over 2 of 3 slaapjes overdag van minstens een uur, maar mijn baby slaapt eigenlijk altijd 4 of 5 keer een halfuur tot drie kwartier. Werden het bij jullie vanzelf minder slaapjes maar dan langer? Of kan ik hier iets aan doen? Het zou wel fijn zijn als het wat langere dutjes zouden worden :see_no_evil:

Dit was bij ons helaas ook. Ging zomaar van 2x 1.5 uur naar 1x 1.5 uur toen zoontje 13 maanden was. Baalde daar ook best van haha. Was even paar weekjes moeilijk (hij was erg moe) en daarna ging het prima.
Hij is nu in de overgang van 1 naar 0 slaapje en hij gaat er 's nachts niet langer van slapen. Dat vind ik helemaal oneerlijk :sob:

1 like

Mijn baby (ze is nu bijna 8 maanden) sliep tot 5/6 maanden 4x drie kwartier op een dag. Nu is het meestal 2x 1.5 uur, soms 1x 2 uur en 1x 1 uur. Denk dat ze het zelf regelen!

1 like

Hier ook zo een! Pas na 7/8 maanden kreeg ze überhaupt een beetje een ritme. Maar voordeel was wel dat je eigenlijk altijd wel weg kon enzo want ze sliep toch wel in de wagen/draagzak en dan hoefden we niet zo om slaapjes enzo heen te plannen. Met 11 maanden is dat wel net onhandiger…

1 like

En hij is nooit langer gaan slapen? :fearful:

En @Bergamot ok dat geeft me weer een beetje hoop haha. Het is inderdaad handig dat je de wagen maar hoeft te pakken en hij slaapt zo ongeveer. Alleen wordt hij dus meteen weer wakker als je thuis komt. En overdag in zijn bedje wordt het helaas niet langer van… pff ik doe ook maar wat voor m’n gevoel :woozy_face: (dat is het moederschap zeker :stuck_out_tongue: )

1 like

Hehehehehe ja maar over een paar maanden kan je jongere ouders vertellen hoe het moet alsof je expert bent hoor :joy::muscle:
Ik zou idd gewoon doen wat voor jou/jullie goed voelt.
Een vriendin van mij liet overdag dr baby op gezette tijden in zn bed slapen, bij mij was het als ze zelf in slaap viel en dan in de box of op schoot (of overal waar we waren, toen konden we nog wel gewoon koffiedrinken buiten). En volgens mij waren beide babies blij. Maar belangrijk, wij ook.

1 like

Bij ons werden ze langer toen het er wat minder werden! Dus hij sliep 1x per ongeluk anderhalf uur, waardoor het volgende slaapje opschoof en er een wegviel. Volgende dag weer, en zo sliep hij langer met minder slaap. Maar de eerste maanden heb ik net als jij 5x per dag dat hele slaapritueel gedaan haha :crazy_face:

1 like

2 slaapjes van 1.5uur of 2 slaapjes waarvan 1 van 1uur en 1 van 2uur is toch niet weinig? Of lees ik het verkeerd @Hallows?
Beetje mijn cavia is doder reactie misschien, maar mijn kind heeft nog nooit 3uur per dag aan dutjes gedaan (na de newbornfase uiteraard). Al weet ik dat hij extreem weinig slaapt, dacht ik dat 3uur toch wel normaal was.

Ik begrijp dat het kindje van @Hallows eerst wel twee slaapjes deed die samen zo’n 2,5 a 3 uur waren en toen hij terug ging naar 1 slaapje maar 1,5 uur sliep op een dag. Dat gebeurt hier nu ook bij mijn dochter lijkt het. Dus dan slaapt ze 1/1,5 uur minder op een dag.

2 likes

@Saturnus en andere vegan ouders, wat voor broodbeleg geven jullie je kids? We wisselen bij K geprakte avocado, heel dun gesmeerd humus, pindakaas en appelstroop af. Maar ik zoek nog wat hartige non-diary alternatieven ipv bijvoorbeeld Philadelphia enzo.

Ja klopt, het ging van 2x 1.5u naar 1x 1.5u, zomaar ineens.
Maar ik moet niet zeiken hoor, m’n zoontje is idd een supergoede slaper, altijd geweest. Helaas kreeg ik daarna een exemplaar dat nu nog steeds regelmatig elke 2 uur komt 's nachts, met 8 maanden :sweat_smile: