Tips, ervaringen & aanraders #2

Vanaf week 2. Haar kamertje is naast die van ons, en ik heb ook de babyfoon naast me liggen. Wij hebben het toen gedaan om dat de nachtvoedingen ons op brak als we allebei wakker werden. Zo kon er iig 1 iemand echt slapen. En kan je ook gewoon rustig nog in bed tv kijken, en met elkaar praten. Al slaapt ze overal doorheen, ik voelde me gewoon bezwaard om geluid te maken met haar op de kamer. De babyfoon hoeft eigenlijk niet eens, als ze huilt hoor je dat ook prima zonder. Is meer voor mijn eigen gemoedsrust en als de speen eruit is, kan ik die even terug stoppen zonder dat ze wakker wordt.

Wij hebben trouwens haar ledikant aan het voeteneinde gezet, geen wieg gebruikt.

1 like

Mijn schoonmoeder heeft een speelkleed gemaakt van oude spreien, wat gordijnen stof en gevuld met dat spul wat in dekbedden zit. Een kant is lekker zacht, een kan wat steviger.
Weet niet of je zelf een beetje kan naaien, maar op zich best goed te doen denk ik.

Voor onze dochter die net een beetje ouder is kochten we een schommel van Done By Deer, hangt nu buiten maar kan ook binnen.
Als ze goed zelfstandig kan zitten is dit misschien leuk voor haar? Bij ons in elk geval een schot in de roos! (En ik vind hem qua interieur zelfs redelijk stylish verantwoord!)

2 likes

O die is heel leuk, dankjewel!

1 like

Hier een grote bedsprei van Ikea die lekker zacht is, en gemakkelijk uit te wassen. https://www.ikea.com/nl/nl/p/veketag-sprei-paars-00392343/

Met een beetje geluk online besteld en redelijk snel in huis?

1 like

Graag even van jullie ervaring gebruik maken, onze dreumes is net over op 1 slaapje per dag.
Toen ze nog 2 dutjes deed kwam ze op haar vaste tijden overdag prima in slaap maar wilde ze ‘s avonds niet meer slapen. Dan krijste ze het gerust anderhalf uur uit als we haar in bedje lieten liggen. Op de borst slaap wiegen probeerden we (begon ze alleen maar aan oren, t-shirts, neuzen rand van de fauteuil te frunniken en werd ze alleen maar geactiveerd), in bedje leggen met handje op dr ruggetje, ernaast zitten, alleen laten, elke 5-10 minuten terugkomen, rustig terugleggen etc. Probeerden we. Werkte allemaal niet.
Eerst dacht ik dat het door haar doorkomende kiezen kwam, maar met een zetpil voor slapengaan is het hetzelfde drama. Toen dacht ik dat ze overdag misschien teveel sliep… dus nu over maar 1 slaap overdag. Dat gaat op zich redelijk goed, ze slaapt dan tussen de middag van 12 tot 14.30u ongeveer dus een prima middagdut, en ‘s ochtends heeft ze wel moeite met een dutje minder maar even knuffelen/wandelen om toch tot rust te komen helpt haar daar wel overheen. Na 1,5 week rustig in slaap vallen ‘s avonds is het nu alweer 3 avonden hetzelfde drama met inslapen als eerst. Ze houdt het krijsen en hyperactief zijn rustig 2 uur vol voor ze zich overgeeft aan de slaap.
Als we haar om 18.30/19u op bed leggen geeft ze wel haar vermoeidheidssignalen.
Hebben jullie tips? Ik vind het zo naar om haar zo overstuur te zien. HELP ME OUT!

Ja dus misschien eerder naar bed brengen ‘s avonds? Voordat ze signalen geeft?
Kunnen we altijd eens proberen, dank!

Wij hebben het lakentje van Fedde en Kees gehad, maar vond dat echt een miskoop. T had binnen no time zijn handen er onder vandaan en lag dan alsnog te maaien. Slaapzakje geen ervaring mee, wij gebruikten deze als tussenstap bij afbouwen

https://www.mamaloesbabysjop.nl/love-to-dream-swaddle-up-grey-small-3-6-kg-inbakerslaapzak

Weet niet of je die al geprobeerd hebt maar als je wil stuur ik er eentje naar je op, heb er nog 3 liggen :sweat_smile:

Ja zeker, de slaaproutine zit er al bijna een jaar in en die is niet veranderd.
Misschien door een ander slaapritme is ze ook eerder toe aan haar nachtrust; dus die gaan we eens proberen te vervroegen.

1 like

Nee dat heb ik destijds al verkocht

1 like

Een houten vormenstoof, een badboekje, een hobbelpaard, boekjes?

1 like

Die van mij zijn net zo oud en hier wordt veel gespeeld met een houten ark van Noach, met diertjes die ze de hele tijd in en uit de ark halen. Verder zijn een grote kralenspiraal en een ballenbaan lievelings.

Voor hun eerste verjaardag krijgen ze van ons een water/zandtafel. Eerste tijd zonder poten zodat ze er op hun knieën aan kunnen zitten.
En van familie een houten loopwagen, eentje waar je de rolweerstand kunt bepalen zodat het in het begin ook geschikt is als ze nog niet lopen en alleen nog staan.

1 like

Wij hebben zo’n ABCpuzzelmat maar dan wel in pastelkleuren ipv felle kleuren (en het rondje in de O dezelfde kleur als dat eromheen zeg maar haha). Moest er ff aan wennen maar nu wel prima en heel fijn dat je klein met een paar stukjes begint en uit kan breiden. En ik heb hem wel in een kleur per rij liggen. Helaas hebben ze waar wij hem kochten nu weer alleen maar felle kleuren.

Ik gebruikte buiten op het gras een kleed of boxkleed maar ald ze daarop kruipt kruipt ze dat kleed soms mee (maar die zorg heb jij nu natuurlijk nog niet). Inmiddels is ze gelukkig gestopt met ieder frummeltje op het gras in der mond stoppen en we hebben kunstgras dus nu gewoon zonder kleed buiten.

1 like

Wat verkoopt beter qua baby kleren
Marktplaats of Vinted ?

Haha en m’n schoenen die ik gisteren heb besteld bij Zalando worden vanavond afgeleverd :joy::+1:

2 likes

Even ongevraagd advies hoor, maar als je baby gewoon doorslaapt als z’n speentje uitgevallen is zou ik hem lekker uit laten :smiley: anders kunnen ze eraan wennen en móet je er straks 7x per nacht uit om hem in te doen haha!

2 likes

En het is niet goed voor de vorming van de kaak en het gehemelte :blush:
@Velvetbetty

Groetjes van een forumlogopedist met verlof die het niet kan laten hier iets over te zeggen

5 likes

Oh wat goed dat jij er bent :smiley: ik heb nog een vraag! Ze raden hier aan om vanaf 1 jaar het speentje af te wennen, is daar nog een beste manier voor? Wij hebben het speentje al alleen als er geslapen wordt, dus in bed of de auto (daar pakt hij hem dan zelf) dus niet zo heel veel. Maar dan issie er wel altijd super blij mee.

Ja hallo, ik heb verlof :laughing:

Dat lijkt mij al prima, hoor. Alleen om in te slapen en daarna uit z’n mond halen. Daarna even zijn mondje dichtdoen (zachtjes druk geven op de kin), anders kan hij zich een mondademing en openmondgedrag aan gaan wennen.
Ik vind 1 jaar wel heel jong om het helemaal af te leren. Goed om je bewust te zijn van het speengebruik en je kind niet de hele dag een speen te geven, maar dat doe je dus al niet.
Prima als hij het nodig heeft om in slaap te komen en het daarbij blijft.

Edit: liever dat dan een duim. Een speen kan je later ten minste weggooien als je er echt vanaf wilt :wink:

3 likes

Wij zouden een wippertje krijgen maar diegene weet niet meer waar ie is :sweat_smile: Dus we gaan zelf op zoek. Iemand nog een aanrader? Ik vind zelf die Doomoo seats er zo chill uitzien maar weet niet of dat wel goed voor zo’n kleintje is, niet te zacht ofzo of dat een echt wippertje beter is.

En een voedingsstoel voor later in de babykamer. Welke zijn fijn daarvoor? Dacht aan deze van de ikea:

1 like