Tips, ervaringen & aanraders #2

Oh, dan is het bij mijn pakje anders. Die heeft wel knoopjes aan de binnenkant van de benen, maar niet tot beneden. Meer als bij een romper. Heel onlogisch, haha. Of ik begrijp het gewoon niet, ook heel goed mogelijk.

Ik heb een witte bank

Ik bedoel

Ik had een witte bank.

Volgende keer gaan we voor iets donkers en gemĂȘleerd :sweat_smile:

5 likes

@Velvetbetty wij hebben ook geen magnetron! We warmen alles op in een bakje met warm/heet water. Gaat ook prima wel. Mis het iig niet dat ik er nu een wil kopen


2 likes

Mijn hemel, een kinderwagen kopen. Ik weet het echt niet meer. We hebben er 3 waar we tussen twijfelen, maar hoe ga je de keuze maken? We twijfelen tussen Thule Sleek, Nuna (model even vergeten) en Dubatti. Dubatti eigenlijk een te klein opbergvak onderin. Dus misschien valt die af, al vonden we die wel het fijnst rijden en mooiste uiterlijk hebben. Iemand goed ervaringen of juist slechte met deze wagens?

Mijn vriend is 1,95 dus moet niet te klein zijn. Ik hou van zwart en stoer. Ik wil eigenlijk een helemaal zwarte wagen, mag wel iets van cognackleur aanzitten. Groter opbergvak is een pré beneden. En gebruikelijke: stevige grotere wendbare wielen. We wonen in een dorp, gaan graag door het bos maar moet ook makkelijk door een winkel kunnen etc.

Wij hebben de Joolz day 3 (helemaal zwart) en ben er heel tevreden over. Achteraf gezien had ik misschien liever Joolz Geo gehad vanwege het opbergvak onderin (echt veeeel meer ruimte zowat een hele boodschappentas kun je er in kwijt). Ik vond deze destijds echter te lomp omdat ik zelf ook vrij klein ben. Toch zou ik nu wel echt voor het praktische gaan.

1 like

Haha, gewoon met iets anders komen dan de drie die @Superkonijn noemt voor nog meer keuzestress.

Ik heb geen ervaring met deze modellen, maar volgens mij maakt het allemaal niet zo gek veel uit
 Voor- en nadelen van de wagens opschrijven en dan gewoon tegen elkaar afstrepen? Of misschien is er nog een flink prijsverschil wat je de moeite waard vindt? Nog reviews op internet zoeken?

1 like

Hoe je de keuze maakt: gewoon kiezen :stuck_out_tongue: als je niet kan kiezen, lijken ze allemaal heel erg op elkaar en moet je er lekker gewoon eentje nemen. Als de baby er straks is maken die kleine verschillen toch niet zoveel meer uit. Niet te moeilijk maken :smiley:

3 likes

Sorry ik ga ook een andere noemen! Wij hebben een uppababy! Helemaal zwart. Ik twijfelde tussen een dubatti en deze maar de uppababy heeft een mega boodschappen mand! En geschikt voor zo ongeveer alle terreinen en de stad. En voor grote mensen (vriend is ook 1.93). Oh en hij klapt handig in. In Amerika heeft bijna iedereen een uppababy maar in Nederland zie je m helemaal niet vaak. Iedereen heeft een joolz :joy:

1 like

Wij ook een joolz (Geo). Juist vanwege De dikke banden en hij doet t idd primaaaa op het strand en bos.
We hebben toen met verschillende gereden, maar vond veel andere wagens relatief dunne bandjes en minder stevig voelen.

Zoals de man zei: perfecte wegligging :joy:

Daarnaast ideaal die grote mand onderin, of de duo wagen functie :ok_hand:t2:!

1 like

Wij hebben een dubatti, hij is wel fijn en makkelijk op te klappen. Boodschappen mand hadden we eerst verkeerd om en kwam tegen het wiel aan. Kwamen we afgelopen weekend achter :sweat:
Mand is inderdaad niet zo groot maar ik gebruik het eigenlijk niet. Alleen maxicosi adapter liggen erin. Luiertas hang ik aan de wagen.
Misschien dat ik het later wel meer gebruik.

Wij zijn beide voor Nederlandse maatstaven klein/gemiddeld.
De lange mensen die ik ken gaan vaak om die reden voor een Joolz.

1 like

Thanks allemaal! De uppababy vond ik inderdaad ook heel fijn! Dus dat is eigenlijk nummer 4 haha. Joolz vond mijn vriend niks qua inklappen, dus die gaan we niet doen. Ook het handvat hebben we liever breder. Beiden grote handen haha. En jullie hebben ook gelijk, je kunt blijven twijfelen haha.

Wat ik me wel afvraag wat is het voordeel van zo’n diepe reiswieg? Bij de Thule zie je dat bijvoorbeeld. Of is dat gewoon de ‘look’.

1 like

Ik heb 3 april besteld en gister kwam het binnen, dus nog een weekje geduld!

1 like

Een voordeel zou kunnen zijn als ze gaan rollen. Ik ben vrij vroeg over gegaan op de zitting (in de volledig platte stand) want K. kon rollen en wilde alles in de gaten houden. Dan ging ze dus rollen, net zo lang wurmen tot ze wat gedraaid was en dan met der handjes over de rand van de bak en proberen met der hoofd er boven uit vanuit buikligging
 nou is dat als je er bij loopt wel goed in de gaten te houden (alleen opletten) maar wij gebruikte de reiswieg ook vaak als we ergens waren om haar te laten slapen en zette haar dan bv in de gang omdat ze anders niet ging slapen. Dat was toen over (overigens sliep ze ook prima in de zitting in het tuigje). Dus dat zou voor mij een voordeel zijn van een diepere reiswieg.

1 like

Onze dochter wordt volgende maand 1 jaar. Ik ben nu bezig met haar verlanglijstje, maar ik vind het erg lastig. Ze kan nog niet lopen, is nu sinds een maand aan het tijgeren, dus een wobbel of loopfietsje lijkt mij wat voorbarig. Hebben jullie nog tips voor bijvoorbeeld speelgoed wat echt een succes is bij kindjes vanaf 1?

Bij mij staat ‘ie nu op ‘bezorgdatum onbekend’ :joy:

1 like

Wij vanaf week 2. Eerste week wel geprobeerd, maar ik sliep zo licht dat ik wakker werd van elk zuchtje, smakje of kreuntje. Op aanraden van de huisarts en verloskundige (ivm mentale klachten) toen naar haar eigen kamertje en dat ging gelijk goed.

Past het ledikantje naast je bed? Dan zou je misschien eerst dat kunnen proberen, wel in het ledikantje maar op jullie kamer?

Hier sliep ze al vrij vlot in haar eigen kamer, de eerste week/twee weken bij ons maar daarna in haar eigen kamer. Ik werd toch van ieder zuchtje wakker in het begin dus miste geen hongersignalen maar had zo wel net iets meer slaap.

1 like

Ja, als je 's nachts niet wakker wordt van haar dan zou ik haar ook lekker naast je houden. Hopelijk past het ledikantje naast je bed!

Ik gebruikte een sprei van ons, die was lekker wat dikker en groot.

Geen ervaring met beiden, maar wij hebben de Puckababy mini gebruikt, en dat werkte bij ons wel. Maar waarschijnlijk heb jij die ook al geprobeerd :grinning: