Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Van de telefoon zelf? Oké ik probeer dat eens

Nee via whatsapp! Bij opslag en data en dan beheer opslag, dan zie je de grootste items ook bovenaan staan

Ik heb het via de telefoon gedaan, wat schermopnames definitief verwijderd. Dank je wel :blush:

Heeft er hier iemand een Samsung The Frame tv?
Naast dat hij er mooi uitziet, is het verder ook een fijne tv?

Wij hebben de tv sinds een jaar. Zijn beide heel tevreden mooi geluid en de tv werkt goed.

1 like

Normaal gesproken als ik een mail krijg in outlook (via pc) dan popt er onderaan het scherm zo’n vakje op met dat je een mail hebt + voorvertoning. Dat is ineens weg. Weet iemand hoe je dat terugkrijgt? Heb al gegoogeld en mijn instellingen staan schijnbaar gewoon goed, maar krijg het niet voor elkaar

Heb je al geprobeerd met rechter muisknop op het icoontje rechts onderin? Misschien staat daar nog een vinkje uit.

1 like

Oeh dat ga ik even proberen, thanks!

Ja, fijne tv. De apps van Netflix, Videoland en Prime werken er ook goed op.

Misschien heeft hier iemand een idee.

Ik werk met een macbook die ik aansluit op een monitor. Als ik Zoom gebruik kan ik mijn macbook aangesloten laten op de monitor, ik open Teams dan op het Macbook scherm ivm camera en geluid. Bij Teams gaat dit de ene keer wel goed en de andere keer heb ik geen geluid. Mijn monitor heeft geen ingebouwde speakers/microfoon dus ik denk dat hij Teams dan via de monitor pakt, terwijl ik 'm net zoals Zoom op mijn Macbook open. Ik moet dan dus de monitor eraf koppelen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?

Je kunt bij de instellingen volgens mij kiezen via welk apparaat de camera, microfoon en speakers gaan. Werkt dat?

Ah, ik ga daar eens op letten! Ik moest dat vandaag in mijn eerste overleg allemaal aanklikken maar bij het tweede overleg niet. En eerste overleg had ik wel geluid maar tweede overleg niet. Hopelijk is dat 't, goede tip!

1 like

Ik heb een laptopvraag!

Telkens als ik mijn werklaptop aan de lader (netstroom) doe, geeft ie aan dat ie binnen 5 minuten opnieuw opstart (met updates). Herkent iemand dit? Ligt dit ergens aan de instellingen? Hij hangt dagelijks aan de lader, dagelijks updaten lijkt me raar?

Ik ben nu al een halfuur bezig met updaten😭

Kan het zijn dat updates centraal worden ingepland of tegengehouden? Ik heb dit nu met mijn macbook. Apple wil heel graag updaten maar onze systeembeheerder wil eerst heel graag de update testen voor hij de installatie vrijgeeft. Met als gevolg dat mijn laptop volledig een eigen wil heeft gekregen en updates wil installeren die worden tegengehouden. Ik heb via instellingen automatisch updaten uit kunnen zetten.

1 like

Ik heb een aantal oude USB-sticks die ik naar de kringloopwinkel wil brengen. Er staat/stond normaal gezien geen gevoelige informatie op (vooral bestanden van uni, samenvattingen etc.), maar ik zou de sticks toch graag goed leegmaken zodat er toch geen data teruggehaald kunnen worden. Wat is de beste manier om dit te doen? Formatteren had ik al bedacht, maar ik weet niet of dat voldoende is.

Je zou de USB stick dan meerdere keren moeten overschrijven met een inhoudloos/betekenisloos databestand (eentjes en nulletjes) dat even groot is als het geheugen van je usb stick. Geen idee hoe je dat zelf doet maar daar zijn tools voor (weet ook niet of het gratis kan).

1 like

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop want ik sta op het punt om mijn huidige uit het raam te gooien. Hij is zo vreselijk traag. Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Ik gebruik hem vooral voor mijn werk, internet, Word, Evernote, dat soort dingen en af en toe game ik. Vooral time management spellen die volgens mij niet super zwaar zijn. Ik heb op dit moment vooral behoefte aan een snelle laptop. Weet iemand een goede laptop voor deze dingen?

Wat is je budget?

Ehm ja goede, geen idee eigenlijk. Rond de 500 euro?

Ik zou gewoon eens langsgaan bij de mediamarkt of coolblue en rondkijken, voor wat jij doet is een hele bijzondere laptop niet nodig