Studietopic

Wow ff zeiken hoor, heb deze week echt zooo schijt geslapen, elke nacht maar uur of 4/5. Die voltijd master en ernaast nog een baan van 24 uur breekt me echt ff op nu. Was zo uitgeput dat ik echt vlekken zag na de vrijmibo gisteren (en nu ook lekker hoofdpijn in bed ugh). Vanmorgen nog wel 1.5 van de 2 deadlines kunnen doen maar ga nu echt even liggen in een donkere kamer haha, vanmiddag komt m’n pa me ophalen en kan ik even bij hen slapen, echt chill want word echt gek in m’n kleine appartement.

Ik zat in een hele goede flow, elke dag rond 9u in de bieb tot 18u. Maar nu 1,5 dag niet in de bieb geweest en ik ben weer helemaal uit de flow :persevere:

1 like

Goed bezig! Morgen gewoon weer naar de bieb dan als dit goed voor je werkt!

1 like

Gisteren tot 00.30 uur gewerkt, en 1 verslag af! YES!!!
Vandaag echt een rotdag gehad dus helaas niet veel kunnen doen. Was van plan om het 2e rapport vandaag te typen en 3 weken tentamenstof te leren. MAar 2e rapport is er niet van gekomen, stel dat nu uit tot dinsdag. Heb wel 2 weken stof geleerd en zometeen aan de 3e week beginnen.

Ik heb binnenkort ook mijn verdediging. En ik zie er nu al zo tegenop. Ik heb nog best wat ‘gaten’ in mijn thesis, dus ben bang voor negatief commentaar. Ben blij als het achter de rug is. :sleepy: @Amoxi komen bij jou ook familie/vrienden kijken bij je verdediging? Ik vind het toch beetje een gek idee dat mijn ouders er bij zijn, maar goed ze willen graag komen

Ja, daar heb je ook gelijk in. Maar achter sommige keuzes sta ik niet helemaal, daar heb ik vooral moeite mee. Ik heb zelf een assessment framework gemaakt, en ik vind de theoretische basis daarvan niet heel sterk. Komt ook omdat er vrij weinig literatuur is, maar toch. Daar had ik iets meer tijd aan moeten besteden, maar mijn supervisor vond het prima dus toen heb ik het losgelaten. Ik ben vooral bang dat de 2e lezer het allemaal slecht vind :open_mouth: Ik heb dus vóór de presentatie geen idee of de Master thesis überhaupt goed genoeg is, of dat ik nog dingen moet aanpassen.

Wat vervelend trouwens dat je tijd niet vast staat! Moet je dan ook alle verdedigingen van anderen volgen?

Ik heb morgen een gesprek met mijn scriptiebegeleider en zie er echt tegenop. Hij geeft ook helemaal geen duidelijke/goede feedback. En ik vind hem ook niet zo aardig :pensive:. Ik ben jaloers op een vriendin, omdat zij wel een hele goede en fijne begeleider heeft.

Ik heb eind van de maand hele belangrijke examens, maar… het is zulk mooi weer? Hoe doen mensen dit?

Vorig jaar ging ik gewoon in de tuin zitten, maar daar was het de afgelopen week te warm voor. Nu zou het eigenlijk wel kunnen… Maar dan moet ik weer zo met die laptop zeulen en en en, ik heb nog wel 1000 excuusjes. Kan iemand me een trap onder m’n kont geven?

uhg ik moet vandaag echt gaan leren voor m’n examen statistiek morgen maar ik kan me er gewoon niet toe zetten, terwijl de leerstof niet zo heel moeilijk is

Ik moet nog een heel verslag schrijven vandaag en het alweer bijna half 12.

@Sedana @Kerselaar *schop onder jullie kont * hup, let’s go (study)!

2 likes

ja fok echt klote, ik denk maar steeds “nog x weken en erna mag je helemaal chillen en genieten van het weer”
en in de bieb zitten of bij mijn ouders zodat ik echt in study mode ben

ik ga vandaag de hele middag studeren, wish me luck
en jij ook succes + schop onder de bips

3 likes

Ja is echt niet handig, maar ga anders gewoon naar de bieb of ergens in je huis zitten waar het koel is. Denk maar zo, als je het niet doet dan krijg je achteraf toch spijt. Hop aan de slag!

Vandaag laatste dag voor het tentamen, ga er maar het beste van proberen te maken!

@Ishq @MadameMignon ik heb een hele rustige studeerkamer, dus opsich is de lokatie niet erg. Maar dan kijk ik naar buiten en die zon en… oooh… ik wil naar het strand.

Maar bij de “over 5 weken heb ik vakantie” denk ik alleen maar; IK WIL NU. hahaha

Ik ben al vanaf april aan het aftellen, haha
Ik moet nu nog 4 weken! Ik kan al bijna in dagen gaan aftellen :scream:

3 likes

Misschien helpt het om op een andere plek te studeren zoals de UB waar je niet kan SOGgen?

En eventueel andere gebouwen van de school/uni proberen? Dat helpt ook wel eens voor de concentratie.

Bij mij helpt het ook om in de niet stilteruimtes van de ub te zitten, daar is altijd plek en word ik minder afgeleid dan thuis.

Zelf nu ook maar eens de UB weer uitspelen tot 0.00 :sweat:

Vervelend zeg, maar goed, daarna ben je er vanaf! Veel succes met voorbereiden:)

Ik heb om 13u30 mijn examen van statistiek en ben nu al zenuwachtig. Zouden jullie alsjeblieft willen duimen voor me?

7 likes