Studietopic

De kans bestaat dat ik volgend jaar nog een jaar bachelor moet doen omdat ik 2 vakken niet heb gehaald. Nu heb ik al best veel uitloop bij mijn studie (o.a. door een tussenjaar, maar ook gewoon door studievertraging). Nu is het wel gebruikelijk dat je, als je nog 1 vak open hebt staan, daar een extra herkansing voor kunt krijgen maar ik hoop eigenlijk dat ze een uitzondering zullen maken en het bij mij voor 2 vakken kunnen toekennen. Ik neem aan dat ze inmiddels ook wel van me af willen. :redface: Heeft iemand hier ervaring mee? (Het zal wel per universiteit en zelfs per faculteit verschillen, maar toch, kan geen kwaad om te vragen denk ik.)

*Niet citeren aub.

Ik moet vandaag ook weer aan de bak… Studeren naast fulltime (plus extra) werken is a bitch…

@Flamoes Mijn ervaring is dat de examencommissie meer toestaat dan je misschien denkt. Ik heb met jouw specifieke vraag geen ervaring, maar ik heb ooit een keer iets aangevraagd waarvan ik ook dacht dat ze het niet zouden goedkeuren. Precies wat je zegt: ze zullen inmiddels wel van je af willen.

Gewoon proberen dus! Goed onderbouwen waarom ze jou nog een kans moeten geven, dan willen ze je hopelijk tegemoet komen.

1 like

Het loopt momenteel niet echt lekker en word er moe van. Ik heb het nu al gehad met deze dag en hij is nog maar net begonnen

Misschien moet je zo denken: de dag is nog maar net begonnen, dus je kan er ook nog een productieve/goede dag van maken!

2 likes

Je hebt gelijk! Ik ga even lunchen en daarna probeer ik er nog wat van te maken

2 likes

@Sax
Dankjewel! Ik kan mezelf echt verlammen door hier over te stressen waardoor ik mijn tentamens verpest. Dan kom ik thuis en kan ik ineens wel het goede antwoord geven, omdat ik er dan voor mijn gevoel rustiger naar kan kijken.
Uit eindelijk weet ik best dat ik er niet aan dood ga om nog een jaar extra te studeren. (Het is lang, maar ik studeer sowieso al lang dus dat ene jaar is dan ook niet echt het probleem.) Ik maak me veel te druk om wat anderen zouden kunnen denken, maar die zijn waarschijnlijk niet echt met mijn leven bezig. Daarbij heeft het me ook veel gebracht. (Levenservaring uhu.)

Ik ga vanaf nu gewoon vooruit en alles doen wat ik op dit punt nog kan doen, maar stressen heeft echt 0 zin.

1 like

Ik heb een 8 voor mijn scriptie :hugs: zo blij!!! Einde is bijna in zicht!

17 likes

Wat goed! Gefeliciteerd!

1 like

Wow, knap! Gefeliciteerd!

1 like

Waar woon je ergens? Ik ga meestal in de bieb zitten voor wat sociale controle, samen studeren werkt voor mij ook goed.

We kunnen wel van die studiespurtjes doen, dat we afspreken een uurtje met volle concentratie te werken en dan moeten komen melden wat je gedaan hebt. Daar zou ik wel voor te vinden zijn (morgen dan :stuck_out_tongue:).

1 like

Leuven is voor mij helaas een stuk te ver, maar forumstudiesessies vind ik het proberen wel eens waard!

1 like

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat een single-case study is? Ik heb erop gegoogled maar ben niet helemaal thuis in de materie dus krijg er niet echt een helder beeld van.

Ik ga nu aan de slag! Het is bijna 11u, om 12u kom ik me weer melden :stuck_out_tongue:. Ik moet Nederlands doen.

1 like

Dank je! Ik heb net geen 10 pagina’s samengevat, dus ben best tevreden.

2 likes

Ik meld mij ook, ben al de hele week bezig met een verslag aan het maken. Met andere woorden ik ben gisteren pas begonnen, heb het echt bijnnaaaa af maar heb gewoon ZO geen zin. Maar ik wil deze voor 5 uur af hebben. ga NU beginnen.

1 like

Een studie met 1 case (vaak persoon). In een gedrag observatie single case study hou je bijvoorbeeld gewoon het gedrag van 1 persoon in de gaten

Zoals ik het dan geleerd heb :stuck_out_tongue:

1 like

Vandaag maar weer even een dagje knallen aan mijn scriptie. De laatste loodjes!

Ik heb zo slecht geslapen maar maandag scriptie inleveren aaaaah.
Ik moet nog twee onderdelen resultaten schrijven (biomedicus hier) en dan mijn discussie. En er eigenlijk nog een keer helemaal doorheen lopen. Zit nu net in de bieb en heb gelukkig wel een fijne plek nu, dus ik hoop dat het goed gaat lukken! Ben echt nog niet helemaal wakker helaas, nogal balen, maar heb nu koffie dus IK KAN DIT!

3 likes