Oja dat is wel een goede! Het is data van mijn universiteit over studenten van de universiteit, dus dat zal niet online te vinden zijn, maar ik kan wel mailen of ze zoiets voor me heeft.
Ben voor 2 vakken ingeschreven van rechtsgeleerdheid, volle bachelor wel. Vind het niet ideaal.
Oh wil je vertellen wat je niet ideaal vindt?
Ik doe dus journalistiek en had vandaag een deadline voor reportage. Ik heb woensdag, donderdag Ă©n vandaag geprobeerd een bron te bereiken, maar het is gewoon niet gelukt en ik baal want zij was echt een essentieel onderdeel van mn reportage heb wel in het plan van aanpak gezet dat ik haar nog ga proberen te bellen, maar hoop zo dat mn begeleider dit door de vingers ziet
Te weinig druk, maar dat is heel persoonlijk. Collega van me heeft premaster rechten gedaan en hij vond het ook heeeelemaal niks
Aha, nou ik hoop dat ik dat niet ga krijgen dan! Ik zou liever master bij de uva doen, maar dat mag niet zonder hbo rechten
Thanks voor je uitgebreide reactie
Haha, heel herkenbaar. Maakt niet uit of je studeert, stage loopt of hoe groot het medium is waarvoor je werkt: nooit op Ă©Ă©n persoon rekenen. Gaat altijd fout
Hoe gaan jullie om met dingen delen met studiegenoten? Wij moesten een e-book aanschaffen dus ik had dat gedaan, en nu vraagt een studiegenoot van mij of ik het deel van dat boek dat we nodig hebben wil delen. Ik wil nee zeggen omdat ik zoiets heb van âdoe het zelfâ en andersom biedt hij nooit aan om iets te delen wat ik niet heb, plus het was best duur dus daar ga ik in mijn hoofd dan zuur en gierig over zitten doen Maar aan de andere kant denk ik: waarom zou ik niet gewoon helpen als ik dat boek toch al heb? Dat vind ik flauw van mezelf en vind het ook ongemakkelijk om nee te zeggen
Officieel mag het niet eens. Maar ik zou dan zeggen dat je best het boek wil delen, maar dan wel de kosten delen omdat het een duur boek is. Waarom zou jij zijn studie gaan bekostigen, lekker makkelijk ook.
Ik heb daar echt schijt aan haha, ik zou misschien zelfs gewoon nee zeggen.
Ik heb altijd als regel dat ik er ook iets aan moet hebben en ik geef niets aan ongemotiveerde studenten .
Zou zelf gewoon nee zeggen als ik een e-book had gekocht, of voorstellen om de kosten te splitten zodat ik er zelf wat aan zou hebben.
en @Quinoa thanks, het delen van de kosten is wel een goede, dat ga ik denk ik voorstellen! Ik heb de boot tot nu toe een beetje afgehouden dus het is denk ik wel duidelijk dat ik geen zin heb andermans studie te bekostigen. Blijf zulke dingen altijd lastig vinden
Ik deel alleen dingen met âvriendenâ, net als opdrachten/aantekeningen, etc. Op mijn studie had je echt veel mensen die wel willen profiteren maar nooit dingen sturen als jij dan een keer niet naar college kunt komen.
Met een aantal studiegenoten had ik dat we regelmatig dingen naar elkaar stuurden en dat ging best gelijk op, dus dan zou ik het misschien wel delen ook al mag het officieel niet.
Precies dit.
Zelf bied ik bijvoorbeeld ook veel samenvattingen en essays enzo aan op stuvia. Naar vrienden stuur ik die gratis, maar ga dat echt niet naar elke medestudent sturen.
Een studiegenootje vroeg een keer aan mij of ik een verslag wilde sturen omdat ze niet precies begreep wat de opdracht was en mijne haar wel goed leek, toen zei ik âheb nog geen cijfer dus liever nietâ omdat ik geen nee zonder reden durfde te zeggen en toen zei ze âstuur toch maarâ lol. Niet gedaan natuurlijk maar vind dat zo asociaal, maak lekker je eigen opdracht. Dus ik zou wel duidelijk zijn ongeacht je keuze, maar de kosten delen lijkt me een prima oplossing!
Ik heb me aangemeld voor een hele selectieve master waarvoor ik dingen als een motivatiebrief, essay en cv in het Engels moest inleveren. Een studiegenootje wil zich hier ook voor aanmelden âals plan Bâ. Eerst vroeg ze wat er allemaal in die motivatiebrief moest staan, hoe lang die moest zijn (staat gewoon op internet) en of ik 'm echt al helemaal in het Engels geschreven had. Nu vind ik het nogal apart dat als je al 6 jaar studeert, je niet zelf kan bedenken wat er in een motivatiebrief moet staan, maar oke. Nu vroeg ze me gisteren of ik mijn cv in het Engels naar haar wou sturen, want ze wist niet wat ze erop moest zetten en in welke volgorde en dan ook nog in het Engels. Echt wtf, meid, je bent 25, HOE kan je in godsnaam niet weten wat er op je cv moet staan en hoe kan je nog geen cv hebben??
Kun je iets leuks verzinnen met de naam van het bedrijf zelf?
Wij moeten de onderzoeksvraag gebruiken als titel.
Lekker naar een koffietentje gaan!
Haha huh, zijn er mensen van 25 die nog nooit gewerkt hebben? Of heeft ze om een andere reden geen cv? Ik kan me dat echt niet voorstellen.
Ik verbaas me wel vaker over dingen die mensen niet weten, mensen van halverwege de twintig die niet van het bestaan van zorgtoeslag en huurtoeslag afweten (ja echt), mensen die niet weten wat loonheffingskorting is (en dan bedoel ik gewoon basiskennis), mensen die zich samen met hun ouders opnieuw inschrijven voor het nieuwe collegejaar omdat ze het zelf niet snappen (??? zo moeilijk is Studielink niet). Dan denk ik weleens, hoe kan je al zolang vrijwillig zo onzelfstandig leven? Op een gegeven moment wil je dingen toch zelf regelen, mijn ouders hoeven echt geen toegang tot mijn bankrekening te hebben hoor.
Maar even ontopic, ik ben weer lekker aan het uitstellen. Ik heb nu een moeilijk vak en ik weet dat ik het echt wel kan als ik er gewoon genoeg tijd aan besteed, maar ik kan me er niet toe zetten. Ik denk over mezelf ook weleens, hoe kan je al zolang zonder zelfdiscipline leven :â)
Ik heb dit tijdens mijn studie dus wel een keer doorgestuurd. Was avond voor deadline en ik was gewoon heel naief. Ze heeft 'm toen zo ingeleverd, echt alleen haar naam veranderd. Puur uit paniek omdat ze inzag dat ze het niet af ging krijgen.
Ondanks dat ze officieel gelijk toegaf dat zij de schuldige was (ze moest daardoor uiteindelijk ook vertrekken) heb ik er best veel gedoe mee gehad. Dus good for you dat je gewoon bij je punt blijft!!