Studietopic

Hier een mede scriptie slachtoffer, mijn tweede ook nog. Heb vorig jaar een andere master afgerond. Ik moet 25.000 woorden. 6000 is inderdaad een paper bij mij :scream:

Bachelor tussen 5000 en 6000. Het is inderdaad super weinig.

1 like

Dat klinkt inderdaad veel leuker (en leerzamer) dan een scriptie schrijven!

Ik meld mij ook aan :raising_hand_woman:. Begin februari ga ik beginnen met scriptie. Ga volgend weekend vol aan de bak met het vinden van literatuur en dan scriptieonderworp mailen (voor goedkeuring) naar de coördinator!

Hier nog iemand die in februari aan scriptie mag beginnen. Nu heb ik ook een voorstel gekregen om 2.5 dag in de week te gaan werken, dus naast het schrijven van mijn scriptie. Volgens de handleiding staat voor scriptie 40 uur p. week. Ik begreep al dat dit wat veel is om ook daadwerkelijk ermee bezig te zijn, maar hoe realistisch is het om je scriptie te schrijven (zonder vertraging) en er naast 2.5 dag in de week te werken?

Dus een afwisseling is het beste :smiley: ik doe het beter op bepaalde tijden goed focussen, dus als ik een halve dag in de UB zit tussen lunch en avondeten heb ik maar 5/6 uur ofzo. Dan denk ik ‘oei, haast, let’s go’, en dan ga ik als een trein haha

1 like

Naast de tips van @tukker hangt het er ook vanaf hoe productief je zelf bent de hele dag denk ik. Ik heb per week zo’n 3 dagen van 10:00-17:00 eraan gezeten en echt de hele tijd doorgewerkt op een lunchpauze na en ik vond dat echt prima te doen, liep goed op schema.

1 like

Denk dat het vooral ook afhankelijk is van hoeveel van je weekend je op wilt geven.

Hier nog een die binnekort gaat beginnen aan der thesis. Officieel halverwege maart, 30 ects op papier, maar ga per 1 februari al fulltime aan het project zitten om extra tijd te hebben zonder dat het meetelt in hoe lang ik bezig ben want moet binnen 100 werkdagen afstuderen.

Scheelt dat ik al sinds september bij het bedrijf twee opdrachten doe en het bedrijf al semi ken. Moet eerlijk gezegd wachten tot ik kan beginnen, eindelijk helemaal alleen een project doen. Nu alleen nog bedenken wat ik exact ga doen. Neig nu naar een methode ontwikkelen om beter te kunnen digitaliseren en daardoor engagement te verhogen maar klinkt ook weer als te veel willen binnen een korte periode.

Ik heb vandaag mijn 1e mini scriptie afgerond.
Eind maart de opvolger hiervan. Nu even relaxen.
Ik heb hem samen met een studiegenoot gedaan, wat ik heel fijn vond.
Succes allemaal!

1 like

Het is inderdaad wel weinig maar ja voor rechten kun je ook eigenlijk alleen maar literatuuronderzoek doen. Ik vond de bachelorscriptie trouwens heel leuk om te doen en erg meevallen, maar volgens mij was ik de enige. Bij ons maakt je onderwerp heel erg uit voor je cijfer. Mijn docent zei achteraf dat mijn onderwerp niet origineel was en ik daardoor ‘niet hoger kon halen dan een 7’. (Terwijl wij een onderwerp moesten kiezen uit een lijst en gewoon had gekozen wat ik het leukst vond.) Goede communicatie met je begeleider is dus denk ik wel key. Vooraf aangeven dat je voor een hoog cijfer wil gaan.

@Booklover wij hadden oefenrechtbank (waar je als notarieel student dus ‘niets’ aan hebt eigenlijk en scriptie.)

@MakeFezHappen het ligt eraan wat je normaal doet denk ik. Voor 2 normale vakken staat ook 40 uur per week en ik ken eigenlijk alleen maar studenten die naast hun studie werken. Als het een baan in je vakgebied is zou ik het zeker doen.

2 likes

Dit klinkt als mijn opleiding haha Met de nieuwe regeling moeten ze ook in 100 dagen afstuderen, met de oude regeling is uit lopen makkelijker. Maar ik loop waarschijnlijk maar 1 week uit, dus helemaal top :slight_smile:

Ik ben over 10 weken trouwens klaar met mijn scriptie, maar moet over een maand alles al inleveren om dan goedkeuring te krijgen of ik mag afstuderen in april. Maar dit weekend dus even orde scheppen in de chaos en dan weer verder aan het verslag.

ja goeie!! Ga ik ook proberen :smile:

Toevallig een studie aan de tu? Want die goedkeuring komt me ook wel erg bekend voor haha.

Gelukkig valt er bij ons om de regels heen te werken om die 100 dagen te verlengen.

Ja :slight_smile: Zal wel heel toevallig zijn haha Mocht je dezelfde studie doen, ik doe de mastervariant die begint met strategic

Moet wel zeggen dat ik zo veel jaar geleden begonnen ben dat al mijn vrienden op de studie al zijn afgestudeerd dus dat ik eigenlijk al 1.5 jaar bijna niet meer in het gebouw kom.

1 like

Haha nee joh. Dan doen we dezelfde master

Nadat ik mijn onderzoeksvoorstel ongeveer af heb, kom ik erachter dat er recentelijk precies hetzelfde onderzoek is gedaan
 Nu kan ik dus weer helemaal opnieuw beginnen en ik zie er zo ongelofelijk tegenop. Vorig jaar is mijn onderzoeksvoorstel ook al afgekeurd. Ik kan gewoon geen scriptie schrijven denk ik.

Dat zegt niets over jouw schrijfkwalitieiten hoor. Dit laatste is gewoon ontzettend veel pech.

Ik studeer aan de TU! Echt dubbele master misschien niet: heb voordat ik begon met afstuderen een jaar Marketing Management in Rotterdam erbij gedaan (en huidige master op pauze gezet want had alles qua vakken al afgerond). Was vooral leuk, maar heb er wel wat aan denk ik. Maar was meer verdieping van kennis op wat ik al wist dan echt vernieuwend. Ik ben blij met mijn keuze, maar of ik het aanraad is puur persoonlijk. Doordat ik weinig contacturen had kon ik ernaast prima werken trouwens.

1 like

Ik ga ook m’n bachelorscriptie schrijven deze periode! Stelt bar weinig voor bij ons, 7,5ECTS, 6000 woorden en 10 weken. Heb al wel een onderwerp, had alleen eigenlijk deze week m’n voorstel af willen hebben maar door wat persoonlijk gedoe begon ik later dan gepland aan m’n stageverslag dus die heb ik pas sinds vandaag klaar dus dat ga ik niet meer redden :see_no_evil:

Ik zit in hetzelfde schuitje en het voelt zoooo uitzichtloos op dit moment. Succes nog even!!

1 like