Morgen mijn laatste examen (cardiologie) en dan een weekje vakantie.
Was voor mij precies de lastigste examenperiode in 5 jaar dus ik kijk er erg naar uit!!
Ik zit er echt doorheen, zowel fysiek als mentaal.
Heb net 4 weken met 10 examens erop zitten, maar het is helemaal niet zo gegaan als ik verwacht had. Ik ben dit jaar begonnen aan een vervolgopleiding aan de uni en wist dat ik het veel zwaarder zou hebben dan ik gewend had, ook meer contacturen dus minder vrije tijd om al wat te studeren, maar door bepaalde omstandigheden in november heb ik 3 lesweken gemist. Ik merkte dit zoo erg en kon me ook helemaal niet focussen⊠schaam me er een beetje voor in mn omgeving, durf bijna niet te zeggen dat het zo enorm slecht ging.
Iedereen heeft momenten dat het minder gaat, ik vond het ook moeilijk om te zeggen dat ik studievertraging ging oplopen maar gelukkig pakten mijn ouders het heel lief en begripvol op. Studeren is enorm stressvol en het is heel begrijpelijk dat een omschakeling naar een ander niveau pittig is, maar dat went echt!
Hmm ja, ik vraag me soms af voor wie of wat ik hier eigenlijk mee voortdoe omdat het me minder interesseert dan mijn vorige studie. Voordien haalde ik nog motivatie uit het feit dat ik mn moeder trots wou maken en dat ik haar het gevoel wou geven dat alles in orde zou komen met me, maar ze is er jammer genoeg niet meer sinds november en ben mn vader eerder al verloren. Mn vriend steunt me wel nu maar dat is toch anders. Het is ook zoân hectische periode geweest aangezien ik nog thuis woon (en de woonst nu dus moet verkopen en andere zaken moet regelen) terwijl ik me echt probeer te focussen op mn studie. Heb een identiteitscrisis of zo, weet niet goed meer wat ik nu zelf echt wil
Super logisch dat het je allemaal een beetje te veel geworden is, dat is ook niet niks zo alles bij elkaar! Heb je al eens met je studieadviseur gepraat? Wellicht dat die je kan helpen, zowel met kijken wat deze studie je kan bregen (en je dus mss wat motivatie terut vindt) als met een eventuele planning om het haalbaar voor je te houden met alles wat er in je priveleven speelt?
Ga ik zeker eens doen! Had informatie opgezocht ivm de situatie maar kon niets vinden om eventueel een aantal examens uitgesteld af te leggen oid, maar toen ik hierover meer info vroeg kreeg ik een nogal bruusk antwoord dat ik enkel mijn studiegeld gespreid kan betalen (reeds betaald dus dat hoefde helemaal nietâŠ). Ik ga morgen kijken of ik iemand anders alsnog kan contacteren! Scheelt wel weer dat de druk er nu even af is, hoop alles in juni op orde te hebben
Wat een rotsituatie en ean ook nog zoân empathieloos antwoord⊠Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen en anders misschien via de studentenpsycholoog oid?
Pff ik wacht op een belangrijk cijfer maar ik heb niet echt goede hoop. Een jongen die de hele tijd aan het zeggen was hoe veel hij had geleerd had maar een 6. (Hij weet zijn cijfer al, aparte omstandigheden.)
Ik weet wel dat het niks zegt maar toch. Ben de hele tijd aan het refreshen. Alsof iemand die cijfers erop zet om 6uâŠ
Ik heb een moeilijk vak niet gehaald en wil daarom graag naar de inzage van het tentamen, maar die loopt precies gelijk met een hoorcollege van een vak dat een soort vervolg is van het niet gehaalde vak
Ik heb een cijfer teruggekregen en hij valt heel erg tegen. Had echt een hoog cijfer verwacht. Ik ben benieuwd naar de inzage, want ik snap gewoon niet hoe het kan.
ik heb me gister ingeschreven bij de OU voor een premaster Rechten.
Ben heel benieuwd hoe ik dit allemaal ga combineren met een baby, werk etcâŠ
Dankje voor de tip, heb de eerste lesweek meteen een afspraak
Misschien kan je wel vragen aan de docent of er een tweede moment afesproken kan worden, misschien zitten anderen wel in dezelfde situatie dan kan er een gezamenlijk alternatief moment gekozen worden? Althans dat is hoe het hier dan meestal gaat
Dat kan ik inderdaad wel vragen ja, ik ben niet de enige met het probleem. Dacht zelf aan hoorcollege laten opnemen, maar vind ik niet heel fijn. Bedankt voor het meedenken!
Ik heb hetzelfde. Voel me ook altijd zo depressief en ellendig tijdens tentamenperiodes. Komt denk vooral omdat ik dan amper sociaal contact heb, dagen aan het stampen ben en me dus ga afvragen waarom ik het ĂŒberhaupt doe. Ik haal wel okĂ© cijfers maar alsnog vind ik het vreselijk.
Als het goed is, nog twee tentamens in mijn leven te gaan en dan NOOIT meer
Ik kom even âuithuilenâ hier.
Heb gisteren mijn scriptie voorstel opgestuurd naar mijn begeleider en vandaag feedback gekregen per mail en het voelt echt een beetje als een faal dat er dingen anders moeten. Ik snap dat het erbij hoort en dat het helemaal niet raar is, maar ik schaam me gewoon zo erg dat ik het zelfs moeilijk vind om het nu te verbeteren. Zit al de hele avond aan de eettafel om eraan te werken maar het gaat helemaal niet. Zo stomâŠ
Oh nee joh niet balen!! Juist leuk, met een goede begeleider kan je werk echt naar een hoger niveau worden getild. Ik promoveer nu en krijg nog steeds veel feedback op mijn werk - hoort erbij en ik lees ook regelmatig werk van een van mijn begeleiders waar ik feedback op heb (terwijl zij zooo goed is en ik echt naar haar opkijk). Feedback is niet per se dat je iets verkeerd doet hoor. Succes!!
Omg meiden ik heb een 7. Dit was echt mijn moeilijkste vak ever.
Kakkie. Ik moet toch instellingscollegegeld betalen ipv wettelijk collegegeld en dat scheelt voor de cursus die ik voor prĂ© master moet doen al âŹ400
Gefeliciteerd!