Scriptietijd is aangebroken! Nog meer mensen in hetzelfde schuitje?
Ja! Ben nu vooral bezig met het verzinnen van een onderwerp en zo veel mogelijk literatuur bij elkaar sprokkelen. Jij?
Ja, ik heb net gezien hoeveel woorden ik moet schrijven dus ik ga van het weekend bunkeren voor literatuur want dit wordt geen feestje
Hoe lang krijgen jullie voor je scriptie? Ik begin komende week aan m’n afstudeerstage, daarna heb ik 8 (!) weken de tijd om een onderwerp te bedenken en krijg ik pas na die 8 weken officiële goedkeuring, dan 3 weken voor plan van aanpak en dan heb ik nog 5 weken om de scriptie daadwerkelijk te schrijven.
Jeez wat moet je lang wachten zeg!
Ik begin in februari en moet 'm in mei/juni 2020 inleveren, dus kleine 1.5 jaar (ik doe wel een research master, vandaar dat het zo lang is).
De mijne gaat (waarschijnlijk) over een Nederlandse performance- en mediakunstenares en iets met feminisme.
@notmycircus wow jeetje wat een rare indeling, en dan uiteindelijk maar 5 weken om 'm helemaal te schrijven
Ik moet volgens mij over 2 weken m’n onderzoeksvraag inleveren, dan heb ik ook een aantal weken niks, daarna 8 weken om de eerste versie te schrijven en 4 weken daarna moet m’n definitieve versie ingeleverd worden. Ik ga in die tussenweken sowieso al veel voorwerk doen.
Mijn scriptie is al zo goed als af, durf ‘m alleen niet in te leveren haha.
Wow best veel mede-scriptanten! (zeg je dat zo?) Doen jullie kwalitatief of kwantitatief onderzoek?
Ik kwalitatief binnen de Sociale Wetenschappen en heb welgeteld 4,5 maand voor m’n scriptie wordt aanpoten dus. Vooral de zelf discipline wordt moeilijk denk ik.
@quinoa: hoeveel woorden moeten jullie?
@notmycircus wat een lange tijd voor de onderzoeksvraag! Is daar een speciale reden voor?
17k, op zich niet schrikbarend veel (ong 40 kantjes) maar ik ben altijd vrij snel klaar met over een onderwerp schrijven dus ik ben benieuwd hoeveel stress ik ga krijgen. Ik doe (denk ik) kwalitatief onderzoek binnen Rechtsgeleerdheid en heb tot december de tijd er iets moois van te maken. Mijn master heeft ervoor gekozen om de scriptie meer te spreiden omdat veel studenten anders studievertraging kregen. Zweet nu al voor de scriptieverdediging, denk dat ik dat echt het engst ga vinden, maar gelukkig gaat er maar een half puntje van het eindcijfer af mocht je het heel erg verpesten.
Ik doe kwantitatief binnen Sociale Wetenschappen en volgens mij heb ik niet echt een deadline, maar wil hem eigenlijk eind zomervakantie wel af hebben . Helpt het jou om naar UB te gaan of juist niet?
Ha, leuk! Ik denk dat ik nog even een ritme moet vinden. In de UB maak ik wel meters, maar thuis maak ik weer de beste stukken tekst en is het wat rustiger, maar wel meer afleiding. Moeten het nog even zien. Jij?
Ik moet dit semester ook mijn scriptie gaan schrijven! Zie hier al drie jaar tegenop. Bij mijn studie stelt het niet heel veel voor (6000 woorden), maar een onderwerp verzinnen lijkt me zo moeilijk. Ik moet volgende week een eerste, tweede en derde keus qua vak doorgeven en daarna heb ik een paar weken voor probleemstelling en opzet.
Ik doe rechten trouwens en neig naar strafrecht (hoe uniek) een dan iets met jeugdstrafrecht. Ik heb een minor kinderrechten gevolgd aan de faculteit van pedagogiek. Ik vond het super kut, omdat we mega veel moesten doen met onderzoeken, artikelen en papers en ik dat als rechtersstudent nog nooit heb hoeven doen. Maar ik denk dat ik daardoor wel beter heb leren schrijven, dus ik heb wel vertrouwen in mijn scriptie.
Ik maak het mezelf wel moeilijk doordat ik per se een 8 wil halen. Die heb ik nodig om cum laude te slagen. Ik hoop zo dat het lukt.
Misschien een kleine tip: mijn scriptiebegeleider zei dat een goede scriptie prima een 7 krijgt maar als je een 8 wilt je echt iets extra’s moet toevoegen (Unieker onderzoek, samenwerking met een bedrijf oid). Misschien wist je dit al maar dan kan je het alvast meenemen in je denkproces!
Ik begin over 2,5 week aan mijn masterthesis! Ik schrijf hem over studiesucces in het hoger onderwijs, maar moet nog een dataset (en dus specifieke richting) kiezen.
Leuk al die verschillende onderwerpen wel!
@notmycircus Wow wat heftig zo kort! Maar zij krijgen dan wel zo lang om je onderwerp goed te keuren, gekke gang van zaken. Bij mij lopen stage en scriptie tegelijkertijd, maar ik loop wel echt een meewerkstage en daar heb ik 5 maanden voor.
@sofetch Ook best wel kort. Wel echt een tof onderwerp, mag ik vragen welke kunstenares het is?
@GroenTakje Ik ben heel benieuwd naar jouw onderwerp (vanwege de studie die je doet). Zou je die willen pb’en?
Dat had ik nog niet eerder zo gehoord, dankje!
Doe/deed jij ook rechtsgeleerdheid?
Ik zie er trouwens wel een beetje tegenop, want ik heb hiervoor alleen een scriptie op de pabo geschreven en dat niveau ligt natuurlijk drastisch lager. Ik ga ook nog eens 4 dagen stage lopen, dus heb in principe anderhalve dag per week als ik niet in het weekend wil werken. Ik weet het aantal woorden trouwens nog niet, maar gezien het kwantitatief onderzoek is zal dat wel meevallen.
@traveljunkie Oh wat goed dat je voor cum laude gaat! Dat was ook mijn plan nadat ik mijn eerste cijfers binnen had (what was I thinking), maar ik sta ‘maar’ een 7.8 en denk niet dat ik dat nog op ga kunnen halen naar een 8.25 met mijn scriptie en stage.
Mijn cijfers staan er nu nog wel naar, maar het kan zomaar nog mis gaan met de laatste blokken en scriptie dus ik probeer er niet te veel op te rekenen. Het zijn ook wel heel strenge eisen.
Heel mooi gemiddelde heb je, wellicht lukt het nog! Je scriptie onderwerp klinkt in ieder geval erg interessant! Veel succes!
Nee maar ik neem aan dat het algemeen zo wordt doorgevoerd? Ik zou het sowieso even overleggen met je scriptiebegeleider!
Ik denk Lydia Schouten, maar ik ben er nog niet 100% over uit. De mijne moet rond de 10.000 woorden zijn trouwens, dus dat valt wel mee.
En jeetje het klinkt wel pittig ja om naast je stage je scriptie te schrijven! Maar ik denk dat het wel moet lukken als je gemotiveerd genoeg bent om die 1,5 dag er ook echt aan te besteden. Is het een afstudeerstage die samenloopt met je scriptie of zijn het echt twee losse onderdelen?
Bij rechten is geloof ik wel wat anders allemaal, omdat we niet echt een onderzoek hoeven te doen en iets met een bedrijf is bij ons ook niet gebruikelijk. Maar je hebt gelijk dat je voor een 8 iets bijzonderder moet doen dan gemiddeld. Ik ga inderdaad overleggen wat ik voor dat cijfers zou moeten doen!