Studietopic

@lijnewiets @Mila @Glory @Enthusiasm

Nou, paper 1 is ingeleverd. Heb er uiteindelijk 12 uur (daar is niet productieve tijd al vanaf gehaald) aan gewerkt. En dan te bedenken dat ik al het materiaal al had gelezen en het maar 1900 woorden zijn. Vrees echt voor de andere papers die ik nog moet schrijven komende weken :sob:

Nu ga ik even pauze houden en dan om 2 uur door met paper 2. Hopelijk gaat die sneller :biggrin:

5 likes

You keep working girl :muscle:

4 likes

Is het nog gelukt met leren?

Zet hem op straks! Hoe dan ook ben je er over een paar uur vanaf.

1 like

Ik heb een combi gedaan: gisteren avond nog doorgelezen en net ook. Nu nog even chillen en straks nog 1x mijn mini samenvatting doorlezen. Het moet wel goedkomen maar ik ben gewoon zenuwachtig. Er hangt nogal wat vanaf. (Vind ik zelf.)

1 like

Ik ben voor je aan het duimen!

1 like

Ben trouwens benieuwd, ik gebruik al-tijd een random document van APA van Tilburg University (ik studeer daar niet eens), omdat ik helemaal geen boek oid heb over APA. Zijn er echt mensen met een APA boek?

2 likes

Ik moest voor mijn opleiding (Engelse Taal en Cultuur) The Little Brown Handbook aanschaffen, daar staan heel uitgebreid meerdere systemen uitgelegd, APA, MLA, Chicago, etc. Ik moet zelf veel wisselen tussen APA en MLA (de ene voor linguïstiek, de andere voor literatuur) en dan vind ik dat boek wel heel handig, anders haal ik geheid dingen door elkaar. Staan trouwens ook allemaal essay- en onderzoeksguidelines en voorbeelden in.

1 like

Mijn tentamen ging goed! Thanks voor alle support. Ik wil nu eigenlijk mijn belastingrecht wetboek verbranden maar mijn vriend wil het nog gebruiken… :face_with_raised_eyebrow:

6 likes

Ik heb wel een boek maar gebruik vaak OWL Purdue, daar staan die regels heel fijn beschreven vind ik.

1 like

Ik denk dat je @GroenTakje bedoeld :wink:

1 like

Mijn opleiding heeft zelf een boekje geschreven met handleidingen over goede papers, presentaties etc. en ook een uitgebreide APA handleiding. Moest ik in het eerste half jaar ook verplicht elke keer meenemen naar werkgroep…

1 like

@GroenTakje Haha die gebruik ik ook! Mijn eigen uni verwijst steeds naar een Amerikaanse manual van meer dan 200 pagina`s, dus ik vind deze veel fijner!

Inmiddels heb ik APA wel aardig onder de knie. Wel zo fijn dat ik nu mijn internationale medestudenten kan verbeteren. Is er tenminste iets wat ik beter kan

Edit: wat studeer jij trouwens, want jij hebt ook pabo gedaan toch? :slight_smile:

Ah shit ik begin echt weer te laat vandaag.

In wat voor blokken studeren jullie?

Hmm dan toch maar iets aanschaffen, thanks voor jullie antwoorden @Dombo @Glory @Flo @Dazed en @En_17_Anderen

En @En_17_Anderen Ja, ik heb ACPA gedaan en volg nu een pedagogische master (naja, onderwijsachtig, maar valt onder pedagogiek). En jij?

1 like

Ik zit met een meisje in de klas en zij wilt heel graag samenwerken met alles maar ze wilt nooit op een vrije dag naar school of de bieb komen. Hoe wil je dan samenwerken?

Oh leuk! Ik zit met heel veel ACPA’s in de master, en ook tijdens de pre-master kwamen we elkaar vaak tegen.

Ik heb vorig jaar de pre-master gedaan en volg nu de master onderwijswetenschappen (maar dan in het Engels). Ik denk dat er wel veel overeenkomt, leuk!

Hmmmm, woont ze ver van school/bieb? In dat geval snap ik het wel. Kunnen jullie niet tussen de colleges door aan de slag? Of op momenten dat je toch al op school bent en vroeg vrij bent?

Ik heb vandaag echt 10 blz samengevat, dit schiet zo niet op :joy: waar is die motivatie van vorig jaar?!

hoeveel blz vatten jullie samen per uur?

20 min fietsen? Ja we werken nu idd meestal na school, maar we hebben de komende twee weken vrij ivm tentamens en voorbereiding enzo, maar nu wilt ze dus niet afspreken.

Ik heb dit ook een tijd geprobeerd maar het werkte voor mij ook niet fantastisch. Ik kreeg wel dingen gedaan maar was niet zo productief als wanneer ik gewoon aan één stuk door werk. Ik gebruik nu, op aanraden van iemand in dit topic, de app toggl en die werkt voor mij veel beter! Hij houdt wel bij hoelang je bezig bent maar je hoeft niet per se een tijdslimiet te gebruiken.

Ik heb dit ook. Ik ben me ook steeds heel erg bewust van de tijd - en vind het met samenvatten enzo ook heel vervelend als midden in de tekst de tijd op is enz.

@Flo Ik zal die eens proberen!

2 likes