Studietopic

Ik doe een Engelstalige studie wat in de loop der jaren echt schadelijk is geweest voor mijn Nederlands, een paper in het Nederlands zou echt horror zijn, zoveel fouten :see_no_evil:

1 like

Bij onze master heb je heel veel mondelingen. Ik vraag me echt af hoe ze dat objectief beoordelen.

Ik kan dus nog steeds niet op het leerplatform. Superonhandig en ik weet niet wat het probleem is. In de FAQ staat er dat ik de ICT-helpdesk moet mailen, dus dat heb ik vorige week woensdag gedaan. Gisteren opnieuw gemaild. Nog steeds geen antwoord. Ik heb daarnet nog eens gemaild, maar ik kan niet blijven mailen, toch? Ugh.

Bij mijn universiteit kun je in principe ook bij een balie terecht met dit soort problemen, dus als je ergens langs kunt gaan zou ik dat doen, dan ben je denk ik sneller geholpen!

Ik had gisteren een heel moeilijk tentamen waar ik minimaal een 5 voor moet hebben gehaald, dus ik zit een beetje in spanning daarom maar ik heb vandaag wel een goed cijfer voor een presentatie gekregen. Ben gewoon zo blij als ik deze vakken heb afgerond.

1 like

Ja, waarschijnlijk, maar ik vind geen adres/balie-gegevens, dat is een beetje het probleem. Ik ga vrijdag maar eens op zoek, denk ik.

Bij mijn uni reageren ze NIET op emails zonder specifieke formulieren emails zoals aanvraag dit aanvraag dat, alleen telefoon en fysiek behandelen ze problemen. Wat niet online staat, en ik dus eerst ook niet wist grrrrr. Dus zou niet mailen maar gewoon de tijd maken om langs te gaan.

1 like

Oh, dat is wel vervelend als dat nergens online staat! Na je post denk ik dat het misschien kan komen doordat ik mijn vraag niet via het ticketsysteem indien (als ze inderdaad ook niet op gewone mails zouden reageren), alleen kan ik daar dus ook niet inloggen, aangezien dat met dezelfde gegevens gebeurt als bij het leerplatform :expressionless:. Ik ga maar eens kijken of ik iets van fysiek adres vind.

Hebben jullie ooit het gevoel dat je klaar bent met leren voor een tentamen? Ik niet.

Het is morgen om 15.00.
Nu slapen en morgen de stof nog doorkijken of doorleren?

Ik zou het zelf nog wel een keer doorlezen. Niet echt op een stampende manier, omdat het dan alleen maar voor extra stress zorgt als ik het niet uit mijn hoofd kan herhalen.

Er blijft vast nog wel wat hangen met doorlezen denk ik dan maar altijd.

1 like

Ik heb een opdracht superlang uitgesteld, nadat ik geïntimideerd werd door een klasgenoot die al 4 weken vraagt of ik aan m’n opdracht ben begonnen (hij wil vergelijken) en door teksten vol jargon dat ik niet versta. En nu heb ik de moed bijeen geraapt, ben ik er serieus aan begonnen en snap ik waarover het gaat en nu vind ik het eigenlijk een te eenvoudige opdracht als 50% van onze uiteindelijke punten hierop staat? :joy:

@Flamoes Ik leer altijd 's nachts door als het pas in de namiddag is, want ik word te nerveus als ik diezelfde dag nog echt leer. Ik bekijk dan wel snel de belangrijkste dingen nog even of de dingen die ik dreig te vergeten. En ik heb ook nooit het gevoel dat ik klaar ben. Maar meestal begin ik ook te laat, dus ik ben nooit echt klaar, haha.

3 likes

Het is wel echt stom dat dat adres niet makkelijk te vinden staat. Hopelijk lukt het binnenkort en kan je dan wel inloggen want lijkt mij echt een vervelend probleem ><

1 like

Nu slapen, goed uitgerust morgen de dag beginnen en even verder leren voor je tentamen
waarschijnlijk pik je nu al veel minder op dan een paar uur geleden, zonde van je tijd!

2 likes

Zet ‘m op! Niks mis mee hù. Waarom vind je het zo vervelend?

100% herkenbaar, hebben ze bij mijn master ook gedaan! Ik ben veel te onzeker voor papers, geef mij gewoon een boek dat ik kan stampen :disappointed_relieved:

Oh en ik heb zondagavond deadline van mijn onderzoeksvoorstel, maar graag lever ik hem donderdag al in, zodat ik nog een beetje een fijn en vrij weekend heb. Maar heb dan altijd het idee dat het zo’n vibe afgeeft naar mijn begeleider van: “Kijk, zo fantastisch, ben al klaar, hier is het al 4 dagen voor de deadline”. Maar ik wil gewoon rust en heb er duizend jaar aan gewerkt al haha.
Dus

• Donderdagavond inleveren, dat kan gewoon
  • Zondagavond inleveren, maar v.a. donderdag er niet meer aan werken
  • Gewoon tot zondag eraan werken, work work work girl

0 stemmers

En @Flamoes Nu vanochtend nog even leren, dan lunchen en knallen vanmiddag. Succes!!

1 like

Mijn tip is om vroeg naar de stilteruimres te gaan. Anders kan je iets verderop (bij het Amstelstation) naar HvA Leeuwenburg. Ik vind het daar vaak rustiger.

Waarom vind je het vervelend? Toen ik voor het eerst in een lokaal met 20 man een tentamen mocht maken met extra tijd heb ik dat echt als een opluchting ervaren. De 2 tentamens daarvoor moest ik maken in een zaal met 1000-1500 man, ik word weer gek als ik er aan denk. Probeer het positief te zien: alleen maar fijn dat er met je mee wordt gedacht en dat jij met deze hulpmiddelen gewoon fijn je tentamen kan maken!

1 like

Ja bij mij maken mensen er soms flauwe grapjes over of zeggen ze: ‘Oh dat zou ik ook wel willen.’ maar dat kleine voordeel dat ik tijdens een tentamen heb weegt echt niet op tegen het nadeel dat ik de rest van de periode heb.

Mensen zeggen ook wel eens: ‘Maar op je werk heb je toch ook geen extra tijd dus later zul je het ook moeten doen.’ maar werk is gewoon heel anders dan studeren
 ik heb er daar nooit last van.

Als je het nodig hebt moet je het gewoon accepteren. Je krijgt het niet zomaar.

2 likes

Bedankt voor de tip! En kan je mij vertellen waar de stilteruimte is op die locatie?

Op de eerste etage, rechts achter het koffiecafé.

1 like

Oh ik kan me het in die situatie wel voorstellen dat het vervelend voelt. Mijn studie is ook redelijk klein, maar hier gooien ze alle studies bij elkaar. Dus alle mensen met ‘iets’ zitten ook bij elkaar in een aantal lokalen. Dan voelt het anders, omdat je allemaal in hetzelfde schuitje zit als het ware. Hoe jouw opleiding het aanpakt vind ik ook wel een beetje stom, want je voelt je daardoor een uitzondering, wat nergens voor nodig is!

Probeer de opmerkingen van je af te laten glijden, hoe lastig dat ook is. Ik ga duimen voor een mooi cijfer! :slight_smile:

En je werk kun je uitkiezen op basis van een eventuele beperking, bij een studie gaat dat wat lastiger, want het werkt overal ongeveer hetzelfde.

2 likes